Strona 2 z 2
: śr mar 11, 2009 12:54
autor: Jacenty85
no i właśnie dlatego się nie wypowiem...dodam tylko że możesz skopać mapy zapłonu. Bo dziś zapłon sterowany jest elektronicznie. A ta "tylko elektronika" znaczy więcej niż Ci się wydaje.
: śr mar 11, 2009 15:21
autor: roman58
Po twoim wykładzie nie będzie wolno nawet silnika rozebrać bo wszyscy coś skopią.
: śr mar 11, 2009 16:51
autor: toffic
Ej po co te kłótnie?? kolega
Jacenty85 ma racje, jak ktoś wie lepiej i robi to "na oko/ucho" to cóż, tylko pogratulować
![goof :goof:](./images/smilies/goof.gif)
ale namawianie do tego innych to już czysta złośliwość
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
: śr mar 11, 2009 18:44
autor: PAPAYOS
Panowie.
Elektronika ok. Rozumiem... Ale mi chodzi konkretnie o ustawienie aparatu zapłonowego, kopułki. Tam są fasolki które można regulować w zakresie prawie 90 st. I nie uwierze w to że ten dany element ustawia się komputerem, ponieważ aparat jest napędzany od wałka rozrządu a ten paskiem zembatym od wału korbowego, a te elementy no nie stety też ustawia sie na znaki. Bo co z tego, że ja ustawię zapłon na komputerze, jak iskra będzie za wcześnie albo za późno... A z tego co wy piszecie to wnioskuję, że VAGiem ustawia się kąt wtrysku paliwa, a nie konkretnie iskry... Moim skromnym zdaniem iskry nie da się ustawić komputerem...
Poprawcie mnie jeśli się mylę...
Pozdrawiam
PAPAYOS
: śr mar 11, 2009 19:01
autor: toffic
Poprawcie mnie jeśli się mylę...
mylisz się :green_fuck: bez VAGa tego nie ustawisz
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: śr mar 11, 2009 20:41
autor: Jacenty85
Tak jak kolega wyżej...Kupując nowy aparat zakładasz go tak jak pisałem wcześniej "na połowę ucha" - żeby śruba była na środku ucha od aparatu a później tylko VAG i stroboskop. To właśnie nimi ustawisz iskrę.
Co do kolegi roman58 ... cieszę się, że istnieją mechanicy z Twoim podejściem...dzięki nim zarabiam, bo fiatów 126p i borewiczów już prawie nie ma. I niestety prawie po każdym trzeba coś poprawiać, gdyż myślą że kabelki i ECU wsadzono tam do hecy.
: śr mar 11, 2009 23:02
autor: roman58
Ja już od 29 lat zarabiam i takich problemów nie mam.
: śr mar 11, 2009 23:12
autor: Paweł Marek
Jeśli silnik nie ma czujnika położenia wału korbowego tylko sam czujnik halla w aparacie zapłonowym to VAG do zapłonu jest niepotrzebny. Już nie wiem o jaki silnik autor tematu pyta ale ani AEX ani AEE czujnika wału niema i normalnie ustawia się stroboskopem jak w maluchu. Trochę jednak przeceniacie elektronikę wiekszości silników z tych lat
: śr mar 11, 2009 23:18
autor: toffic
Radze dobrze poczytać co piszą serwisówki czy nawet AudoData o tych silnikach
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: śr mar 11, 2009 23:22
autor: Paweł Marek
Komputerowo żeby ustawić zapłon potrzebne sa dwa punkty odniesienia. W tym przypadku czujnik halla w aparacie i czujnik położenia wału. Jeśli tego drugiego brak, możesz sobie ustawiać VAGIem - powodzenia.
: śr mar 11, 2009 23:36
autor: toffic
Pewny jesteś??
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
: czw mar 12, 2009 13:21
autor: Jacenty85
Przykro mi, że muszę się niezgodzic z takim autorytetem jak kolega wyżej ale niestety zapraszam do czytania Auto Data i serwisówek. Zapłon dla AEE i AEX ustawia się na 6stopni przy 1275 obrotach -AEE i 1500 AEX. Obroty te podnoszone są przez ECU w momencie wprowadzenia go w nastawy podstawowe. Wiec bez komputera i lampy ani rusz. Z resztą życzę powodzenia przy ustawianiu zapłonu dynamicznie regulowanego przez komputer. Raz jest 30 stopni a raz 0. Najpierw trzeba więc go "uspokoic" a do tego konieczne są nastawy podstawowe.
Z resztą nie muszę być dla was żadnym wyznacznikiem. Chcecie to zapytajcie fachowców z elektrody.pl to wam powiedzą.
: czw mar 12, 2009 14:35
autor: toffic
Jacenty85 pisze:Przykro mi, że muszę się niezgodzic z takim autorytetem jak kolega wyżej ale niestety zapraszam do czytania Auto Data i serwisówek. Zapłon dla AEE i AEX ustawia się na 6stopni przy 1275 obrotach -AEE i 1500 AEX. Obroty te podnoszone są przez ECU w momencie wprowadzenia go w nastawy podstawowe. Wiec bez komputera i lampy ani rusz. Z resztą życzę powodzenia przy ustawianiu zapłonu dynamicznie regulowanego przez komputer. Raz jest 30 stopni a raz 0. Najpierw trzeba więc go "uspokoic" a do tego konieczne są nastawy podstawowe.
200% zgodności
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)