Strona 2 z 3

: pn mar 02, 2009 21:02
autor: miś fazi
nie wiem dla czego koledze auto szarpie i nie chce gdybać , tylko zastanawia mnie dlaczego jest problemem to że na czujnik halla idzie 16,5 V , kolega jarowonapisał że jest problem z podniesieniem napięcia stałego z 12 na 16 V i trzeba dużo elektroniki , zgadzam sie z tym , ale sterownik silnika to wielkie pudło elektroniki , i widocznie hall potrzebuje takiego napięcia , bo nikt chyba nie sprawdzał jeszcze jakie tam jest faktycznie napięcie , tak dla przekonania sie , ja jutro sprawdze jak jest u mnie , bo przyznaje że ja tak samo nie sprawdzałem

: pn mar 02, 2009 21:39
autor: Jarowo
miś fazi, jak także, a że mamy różne silniki to coś będziemy wiedzieć więcej

: wt mar 03, 2009 08:33
autor: zodiak
miś fazi pisze: widocznie hall potrzebuje takiego napięcia , bo nikt chyba nie sprawdzał jeszcze jakie tam jest faktycznie napięcie
Napiszę tak:
według specyfikacji typu czujnik Halla jaki jest stosowany w aparatach zapłonowych VW wynika, że pracuje on poprawnie w zakresie napięć zasilania pomiędzy 4,5V a 24V.
Zatem 17V nie wpłynie na jego działanie, jednak dalej jakoś nie mogę uwierzyć w te 17V przy prawidłowym napięciu na akumulatorze. Jeśli mierzysz napięcie względem środkowego pina w czujniku Halla to nie mierz względem masy a względem plusa zasilania! Czujnik Halla ma wyprowadzenia 1 -minus, 2 - impulsy, 3 plus. Jeśli chcesz sprawdzić działanie czujnika Halla należy mierzyć napięcie pomiędzy plusem akumulatora (lub 3 pinem czujnika) a 2 pinem czujnik. Napięcie powinno się zmieniać tak jak opisałem w poprzednim moim poście.

: wt mar 03, 2009 08:50
autor: miś fazi
no i właśnie to pasuje sprawdzić , bo jak piszesz na 3 pinie jest plus , a skąd wiadomo że sterownik ni daje właśnie takiego napięcia po przetworzeniu go w swoich trzewiach :bajer: , bo plus wychodzi właśnie ze sterownika , a nie z normalnej lini 12 V , nie ma co sie domyślać i kombinować , kto żyw niech sprawdzi ile ma u siebie tego napięcia na hallu i wtedy będziemy wiedzieć

: wt mar 03, 2009 09:38
autor: zodiak
Z tego co mi wiadomo w sterowniku silnika nie ma żadnej przetwornicy napięcia (pomijam stabilizatory obniżające napięcie) i napięcie powyżej napięcia "na akumulatorze" nie występuje w sterowniku silnika.

: wt mar 03, 2009 22:11
autor: Jarowo
Jak tam pomiary panowie?
Ja mierzyłem. Zapłon włączony, silnik stoi, wtyczka Halla odłączona i oto wyniki:
- zasilanie Halla 11,4 V
- napięcie aku 12,4 V
Nie sugerujcie się różnicą bo u mnie Vag w blokach pokazuje ok. 0,7 V mniej niż jest zmierzone na aku. Pewnie coś ginie na bezpiecznikach, lub na masie.

: śr mar 04, 2009 08:54
autor: zodiak
Jarowo pisze:Jak tam pomiary panowie?
Ja mierzyłem. Zapłon włączony, silnik stoi, wtyczka Halla odłączona i oto wyniki:
- zasilanie Halla 11,4 V
- napięcie aku 12,4 V
Czyli napięcia prawidłowe.
zodiak pisze:napięcie powinno się gwałtownie zmieniać z około 0V na ok. 12V i z powrotem na ok. 0V.......... . .
Jakoś nie wierzę w te 17V bo jest to według mnie niemożliwe przy prawidłowym napięciu na akumulatorze.

: śr mar 04, 2009 21:43
autor: Jarowo
Prawidłowe to są u mnie, a u kolegi, który założył temat nie wiem co się dzieje. Jak sam nie zmierzę to .... . A z drugiej strony nie ma powodu aby mu nie wierzyć skoro twierdzi że pomiar robił wielokrotnie i pewnie różnymi miernikami. zodiak, myślę, że by można było ruszyć z miejsca przydały by się pomiary wykonane przez kogoś, kto posiada 2E, lub ma takiego pod ręką znaczy w nim grzebie i ma ochotę zmierzyć i nam podrzuć wyniki.

: śr mar 04, 2009 22:48
autor: zodiak
Dalej jakoś nie wierzę w te 17V (bez urazy) jeśli napięcie na akumulatorze jest prawidłowe. W kompie "nie ma skąd" pojawić się takie napięcie. Najwyższe jakie może wystąpić to takie jak na akumulatorze. I potwierdzam, że jest coś nie tak z pomiarem.

: czw mar 05, 2009 09:22
autor: miś fazi
ja tak samo jak kolega jarowo , tyle tylko że aku nowiutki i na nim 12,7 V hall odłączony i napięcie na nim 12,5 V , pomiar dokonany METEXEM

: czw mar 05, 2009 12:44
autor: Jarowo
Pozostaje czekać na wyniki pomiarów z 2E lub podpiąć Vaga i zobaczyć jakie napięcie będzie w blokach. Jak widać po moim przypadku Napięcie widziane w blokach pomiarowych i napięcie na zasilaniu czujnika są ze sobą powiązane. Może prze okazji coś wyskoczy w błędach, lub blokach.

: czw mar 05, 2009 12:57
autor: Jacek75
Niezależnie uważam, że czujnik jest uwalony, jest to w uproszczeniu cewka generująca impulsy i w razie uszkodzenia generuje za małe lub za wysokie piki lub nie generuje ich wcale.

: czw mar 05, 2009 15:18
autor: karol27

: czw mar 05, 2009 16:55
autor: Jacek75
Czyli jak sprawdzić sygnał z komputera na czujnik ale jak sprawdzić sam czujnik to juz nie halo :panna: