CZUJNIK HALLA, NAPIECIE 17V CO TO MOZE BYC

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 02, 2009 21:02

nie wiem dla czego koledze auto szarpie i nie chce gdybać , tylko zastanawia mnie dlaczego jest problemem to że na czujnik halla idzie 16,5 V , kolega jarowonapisał że jest problem z podniesieniem napięcia stałego z 12 na 16 V i trzeba dużo elektroniki , zgadzam sie z tym , ale sterownik silnika to wielkie pudło elektroniki , i widocznie hall potrzebuje takiego napięcia , bo nikt chyba nie sprawdzał jeszcze jakie tam jest faktycznie napięcie , tak dla przekonania sie , ja jutro sprawdze jak jest u mnie , bo przyznaje że ja tak samo nie sprawdzałem



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn mar 02, 2009 21:39

miś fazi, jak także, a że mamy różne silniki to coś będziemy wiedzieć więcej


JaroW

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt mar 03, 2009 08:33

miś fazi pisze: widocznie hall potrzebuje takiego napięcia , bo nikt chyba nie sprawdzał jeszcze jakie tam jest faktycznie napięcie
Napiszę tak:
według specyfikacji typu czujnik Halla jaki jest stosowany w aparatach zapłonowych VW wynika, że pracuje on poprawnie w zakresie napięć zasilania pomiędzy 4,5V a 24V.
Zatem 17V nie wpłynie na jego działanie, jednak dalej jakoś nie mogę uwierzyć w te 17V przy prawidłowym napięciu na akumulatorze. Jeśli mierzysz napięcie względem środkowego pina w czujniku Halla to nie mierz względem masy a względem plusa zasilania! Czujnik Halla ma wyprowadzenia 1 -minus, 2 - impulsy, 3 plus. Jeśli chcesz sprawdzić działanie czujnika Halla należy mierzyć napięcie pomiędzy plusem akumulatora (lub 3 pinem czujnika) a 2 pinem czujnik. Napięcie powinno się zmieniać tak jak opisałem w poprzednim moim poście.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt mar 03, 2009 08:50

no i właśnie to pasuje sprawdzić , bo jak piszesz na 3 pinie jest plus , a skąd wiadomo że sterownik ni daje właśnie takiego napięcia po przetworzeniu go w swoich trzewiach :bajer: , bo plus wychodzi właśnie ze sterownika , a nie z normalnej lini 12 V , nie ma co sie domyślać i kombinować , kto żyw niech sprawdzi ile ma u siebie tego napięcia na hallu i wtedy będziemy wiedzieć



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt mar 03, 2009 09:38

Z tego co mi wiadomo w sterowniku silnika nie ma żadnej przetwornicy napięcia (pomijam stabilizatory obniżające napięcie) i napięcie powyżej napięcia "na akumulatorze" nie występuje w sterowniku silnika.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt mar 03, 2009 22:11

Jak tam pomiary panowie?
Ja mierzyłem. Zapłon włączony, silnik stoi, wtyczka Halla odłączona i oto wyniki:
- zasilanie Halla 11,4 V
- napięcie aku 12,4 V
Nie sugerujcie się różnicą bo u mnie Vag w blokach pokazuje ok. 0,7 V mniej niż jest zmierzone na aku. Pewnie coś ginie na bezpiecznikach, lub na masie.


JaroW

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr mar 04, 2009 08:54

Jarowo pisze:Jak tam pomiary panowie?
Ja mierzyłem. Zapłon włączony, silnik stoi, wtyczka Halla odłączona i oto wyniki:
- zasilanie Halla 11,4 V
- napięcie aku 12,4 V
Czyli napięcia prawidłowe.
zodiak pisze:napięcie powinno się gwałtownie zmieniać z około 0V na ok. 12V i z powrotem na ok. 0V.......... . .
Jakoś nie wierzę w te 17V bo jest to według mnie niemożliwe przy prawidłowym napięciu na akumulatorze.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr mar 04, 2009 21:43

Prawidłowe to są u mnie, a u kolegi, który założył temat nie wiem co się dzieje. Jak sam nie zmierzę to .... . A z drugiej strony nie ma powodu aby mu nie wierzyć skoro twierdzi że pomiar robił wielokrotnie i pewnie różnymi miernikami. zodiak, myślę, że by można było ruszyć z miejsca przydały by się pomiary wykonane przez kogoś, kto posiada 2E, lub ma takiego pod ręką znaczy w nim grzebie i ma ochotę zmierzyć i nam podrzuć wyniki.


JaroW

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr mar 04, 2009 22:48

Dalej jakoś nie wierzę w te 17V (bez urazy) jeśli napięcie na akumulatorze jest prawidłowe. W kompie "nie ma skąd" pojawić się takie napięcie. Najwyższe jakie może wystąpić to takie jak na akumulatorze. I potwierdzam, że jest coś nie tak z pomiarem.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw mar 05, 2009 09:22

ja tak samo jak kolega jarowo , tyle tylko że aku nowiutki i na nim 12,7 V hall odłączony i napięcie na nim 12,5 V , pomiar dokonany METEXEM



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw mar 05, 2009 12:44

Pozostaje czekać na wyniki pomiarów z 2E lub podpiąć Vaga i zobaczyć jakie napięcie będzie w blokach. Jak widać po moim przypadku Napięcie widziane w blokach pomiarowych i napięcie na zasilaniu czujnika są ze sobą powiązane. Może prze okazji coś wyskoczy w błędach, lub blokach.


JaroW

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 05, 2009 12:57

Niezależnie uważam, że czujnik jest uwalony, jest to w uproszczeniu cewka generująca impulsy i w razie uszkodzenia generuje za małe lub za wysokie piki lub nie generuje ich wcale.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

karol27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: wt paź 09, 2007 19:35
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: karol27 » czw mar 05, 2009 15:18




Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw mar 05, 2009 16:55

Czyli jak sprawdzić sygnał z komputera na czujnik ale jak sprawdzić sam czujnik to juz nie halo :panna:


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 304 gości