Strona 2 z 4

: wt lut 24, 2009 19:28
autor: mario1987
to faktycznie okazja :) juz mnie wkurza moj golfik....wiecznie jakies fochy puszcza ;/;/ tak sie zastanawiam sie od czego zacząć sprawdzanie i dokladnie w jakiej kolejnosci.

: wt lut 24, 2009 19:34
autor: fan_RW
mario1987 pisze:juz mnie wkurza moj golfik....wiecznie jakies fochy puszcza
Ten typ tak ma :helm: A tak całkiem poważnie to do głowy pszyszła mi jeszcze jedna rzecz. Zdejmi kostkę z stacyjki i podłącz na krótko (jeżeli masz o tym pojęcie) bo czasami wyrobione styki w stacyjce nie puszczają dalej prądu.

Acha i sprawdź dokładnie to co podpowiadają Ci koledzy w postach wyżej bo to też jest bardzo istotne.

: wt lut 24, 2009 20:47
autor: mario1987
ok czyli reasumując sprawdzic kostke od stacyjki.
nastepnie prąd płynący do cewki
no i aparat zapłonowy....niewiem jak bo niemam na podmianke (na swiecach przy kreceniu iskry nie ma)
bo palec i styki na kopułce juz oczysciłem.
jesli chodzi o stacyjke to w sumie niewiem jaki związek to ma bo sa tam o ile sie nie myle 4 kable :
1 to rozrusznik
2 i 3 to zasilanie
a 4 to co'?
no i przeciez kontrolki sie swiecą i rozrusznik kreci wiec.

: wt lut 24, 2009 20:58
autor: fan_RW
mario1987 pisze:jesli chodzi o stacyjke to w sumie niewiem jaki związek to ma bo sa tam o ile sie nie myle 4 kable
mario1987 pisze:no i przeciez kontrolki sie swiecą i rozrusznik kreci wiec
A no ma związek to że podaje prąd na rozrusznik to nie zanczy że podaje prąd na cewę (jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi).
Z jednym Ci tylko nie pomogę a mianowicie jak podłączyć to na krótko bo już nie pamiętam który kabel gdzie szedł (najpierw szukałem w którym kablu jest prąd a pożniej łączyłem to z innym, było to troche na chybił trafił ale znalazłem). Wiem że nie wiele Ci to mówi ale już nie pamiętam jak to podłączyłem na krótko.

: wt lut 24, 2009 21:09
autor: mario1987
ok jutro wjezdzam do garazu i walcze tak ze jak ktos wpadnie na jakis dobry pomysl to nich pisze ;]
a czy ma ktos z was schemat instalacji elektrycznej ktora odchodzi od cewki chodzi gdzie dalej ida te kable oraz rozpiske kabli za skrzynką bezpieczników. Chciałem zrobić tam porządek ale zabardzo połapać się nie moge. jakiś "specialista" tam działał

: pt lut 27, 2009 13:55
autor: GENE
mario1987 dobrze zacząłeś szukać. Napięcie na cewce pojawia się w chwili odpalania i pracy silnika. Przy przekręconym zapłonie w 1-sza pozycję nie będziesz miał napięcia na cewce zapłonowej. Układ wysokiego napięcia sterowany jest przez moduł zapłonowy, który siedzi z prawej strony przy podszybiu pod plastikową osłoną na grodzi silnika. Z kolei moduł zapłonowy sterowany jest z czujnika halla, a ten siedzi w aparacie zapłonowym. Czyli jeśli masz padnięty czujnik halla, to iskry nie będzie na cewce podczas odpalania. Jeśli padnie moduł zapłonowy to zazwyczaj napięcie na cewce jest cały czas i cewka wtedy się grzeje a iskry brak. Sprawdź przy przekręconym zapłonie czy na kostce przy aparacie masz +12V (są tam trzy przewody, 2 zewnętrzne są od zasilania, oznaczone + i -, środkowy podaje impuls do modułu zapłonowego). Na module zapłonowym na kostce 7-pin też powinno być napięcie +12V po przekręceniu stacyjki w 1 pozycję. Jak będzie trzeba to sprawdzę na które piny, mam gdzieś zapisane. To na razie tyle.

: sob lut 28, 2009 12:56
autor: mario1987
wczoraj troche pobawilem sie miernikiem i wyszlo na przekreconej stacyjce mam napiecie na cewce iskra również wchodzi do aparatu zaplonowego ale juz nie wychodzi z niego. stad podejrzenie ze hall poszedl dobrze mysle? na kostce ktora wchodzi do aparatu tez jest napiecie.

: ndz mar 01, 2009 19:30
autor: fan_RW
Czyli miałem nosa :grin: Aparacik do wymiany :!:

: pn mar 02, 2009 19:14
autor: mario1987
dzisiaj pojechałem w celu zakupu aparatu zapłonowego. jak usłyszałem cene ok 200 to zbladłem. Ma ktos moze na sprzedaż aparacik? moze byc uszkodzone podcisnienie bo mam nowke sztuke ;]

: pn mar 02, 2009 19:27
autor: Jarowo
Wymień Halla i po bólu. Oryginał wyjdzie trochę taniej, a podróba choć nie polecam znacznie taniej.

: pn mar 02, 2009 19:49
autor: mario1987
ogolnie probowałem go rozebrac i stanalem w jednym momencie i niewiem co dalej (jak rozebrac) a kolejny problem to mam połamany ten plastik co napędza aparat. jest poklejony ale nie bardzo sie trzyma

: pn mar 02, 2009 21:15
autor: fan_RW
mario1987 pisze:dzisiaj pojechałem w celu zakupu aparatu zapłonowego. jak usłyszałem cene ok 200 to zbladłem. Ma ktos moze na sprzedaż
Drogi kolego w ASO to się niedziw że zapłacisz majątek :helm:
Dawaj ogłoszenie tu na forum w dziale giełda-kupię. Wiadomo swój ze swojego nie zedrze :helm: Mi się wydaje że 50zł za taki aparat użwkę to już maksimum. Acha i jeszcze jedna rzecz jakbyś odwiedzał okoliczne szroty to pytaj o aparat do Wartburga 1.3 (no chyba że jesteś ortodoksem i chcesz orginał z VW). Ci zdziercy którzy tam sprzedają słysząc słowo Wartburg odrazu schodzą z ceny gdyż jest już na to małe wzięcie. Jak pisałem wyżej ja jeżdżę na aparcie z Wartbiego i jest wszystko Ok. Pozdrawiam

: wt mar 03, 2009 00:38
autor: mario1987
no ta kwota jest wlasnie wzieta ze szrotu. zaraz pisze w giełdzie :P

: wt mar 03, 2009 07:55
autor: mrozik
ja wymienialem halla to zaplacilem 25 zl z tego 20 zl na halle i 5 na pifko