napiecie po zapłonie :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 21:31

Chwilowy spadek do 10,5 - 11 V przy rozruchu to przecież norma nawet w dobrej baterii.
W sumie odbiegamy od tematu, a w temacie to nie wydaje mi się aby taki spadek dla tych zegarów miał jakieś znaczenie. Co o tym sądzisz?


JaroW

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 18, 2009 21:37

na pewno nic sie nie stanie , to wszystko ma dosyć duża tolerancje na spadki napięc



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lut 18, 2009 21:40

Jarowo pisze:
miś fazi pisze:tam nie masz mniej niż 12V

[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu
No, z tym to bym raczej polemizował. W dieslu na grzejących świecach?
ja tez.. ale sadze ze zaraz więcej klekotników się odezwie ;] na ten temat

[ Dodano: 18 Lut 2009 20:42 ]
Jarowo pisze:Chwilowy spadek do 10,5 - 11 V przy rozruchu to przecież norma nawet w dobrej baterii.
W sumie odbiegamy od tematu, a w temacie to nie wydaje mi się aby taki spadek dla tych zegarów miał jakieś znaczenie. Co o tym sądzisz?
Jeśli zegary nie przejmują się napięciem do 10 V ( swiece + rozrusznik ) to gitara proglem rozwiązany a jeśli nie to kombinacja dalej :)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 18, 2009 21:45

ale najpierw grzejesz swiece , a jak sie wyłączą to dopiero palisz , nie od razu to i to



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 21:50

A więc po temacie.


JaroW

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lut 18, 2009 21:54

temat odnosi się o układ w którym będzie się pojawiało napięcie po odpaleniu a nie bez pośrednie połączenie z aku mimo rozruchu


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 18, 2009 22:17

więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 22:20

Sorki ale ruch w temacie taki duży że przeglądarka nie nadąża :) .
abrams, czy chodzi o to aby namalować Ci schemat jak to zrobić aby wtedy gdy alternator zacznie ładowanie w określonym miejscu pojawi się napięcie równe napięciu aku i włączało te zegary?
Jak Ci to bardzo potrzebne to na jutro coś narysuje, ale w sumie ja i miś fazi, jesteśmy raczej zgodni, że te zegary powinny robić bez tego.
Ew. możesz sam pogłówkować jak się czujesz na siłach wykorzystując moje wcześniejsze sugestie .

[ Dodano: 18 Lut 2009 21:26 ]
I znowu miś fazi, mnie zaskoczył
miś fazi pisze:więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia
trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch? :)


JaroW

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lut 18, 2009 22:30

Jarowo pisze:miś fazi napisał/a:
więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia

trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch? :)
hehehehehehe xD dobre... ale schemat byłby bardzo pomocny

zzmz@poczta.onet.pl z góry dziękuje za pomoc :)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 22:37

Jutro koło wieczoru postaram się coś namalować i podeślę na maila i tu wrzucę, bo może ktoś naniesie jakieś poprawki.


JaroW

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lut 19, 2009 00:05

Obrazek, coś na zasadzie starego ale sprawdzonego 555 , jest wyzwalany w tym ukladzie napięciowo , do wyjscia podłączasz sobie przekaźnik z diodą , oczywiście pasuje zrobic podtrzymanie

[ Dodano: 18 Lut 2009 23:06 ]
abrams pisze:
Jarowo pisze:miś fazi napisał/a:
więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia

trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch? :)
hehehehehehe xD dobre... ale schemat byłby bardzo pomocny

zzmz@poczta.onet.pl z góry dziękuje za pomoc :)
i najlepiej jakby auto było z bezpośrednim wytryskiem :bajer:



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw lut 19, 2009 15:39

miś fazi pisze:abrams napisał/a:
Jarowo napisał/a:
miś fazi napisał/a:
więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia

trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch? :)


hehehehehehe xD dobre... ale schemat byłby bardzo pomocny

zzmz@poczta.onet.pl z góry dziękuje za pomoc :)


i najlepiej jakby auto było z bezpośrednim wytryskiem :bajer:
dlaczego tak ? co to ma do tego schematu ??


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lut 20, 2009 00:41

Rozwiązanie póki co czysto teoretyczne ponieważ nie zdążyłem sprawdzić w praktyce. Inna sprawa, że patent z tyrystorem wykorzystywałem już w praktyce do automatu włączającego światła, bo cholery można dostać z włączaniem co chwilę świateł na mieście tylko sterowanie brałem z innego miejsca. Napięcie także wyciągałem (punkty na rysunku zielone) z altków, które takowego wyjścia nie miały, a trzeba było podłączyć obrotomierz w "D".
Może się wygłupiam ale na początek ciut o tyrystorze
Obrazek
Następnie schemat alternatora (trochę archaiczny bo kto dziś robi je w gwiazdę), ale do celów poglądowych wystarczy
Obrazek
Punkty, które nas interesują to jedna z tych zielonych kropek, i ten niebieski punkt. Tak jakby były dwie możliwości wzięcia sygnału o tym, że już jest ładowanie.
Teraz dwa proponowane rozwiązania dla punktu niebieskiego. Jeden z tyrystorem, a drugi z przekaźnikiem
Obrazek
I to samo dla jednego z zielonych punktów
Obrazek
Dioda D w wersji p. zielony dla tego, że w tym miejscu jest jeszcze prąd zmienny. Po niej nie będzie pełnego napięcia, ale dla przekaźnika powinno wystarczyć, albo można wziąć przekaźnik o cewce na niższe napięcie (wskazany pomiar).
Diodę zaporowo na cewce przekaźnika zawsze stosuje jeżeli przekaźnik ma być sterowany czymkolwiek co choćby ociera się o elektronikę (indukcyjność)
Rezystor R przy tyrystorze aby go nie uwalić zbyt dużym prądem na bramce. Jak wrzucę tak z zapasem 10 kohm lub więcej np. 20 to robi i nic się nie pali. Można poeksperymentować. Jak będzie za dużo to tyrystor nie wystartuje, jak za mało to się uszkodzi. Szczególnie może być dobieranie rezystora konieczne przy podłączeniu do p. niebieskiego. Chodzi o to że w p. niebieskim względem masy może być minimalne napięcie (spadek na regulatorze) co może powodować start tyrystora zanim pojawi się ładowanie. Dobranie odpowiednio większej rezystancji powinno problem rozwiązać (o ile w ogóle się pojawi).
Dobierając tyrystor, lub przekaźnik należy uwzględnić prąd pobierany przez odbiornik, w tym wypadku zegary.
Pamiętaj, że przewodzi prąd pomimo odłączenia napięcia od bramki. Aby tyrystor wyłączyć trzeba przerwać obwód np. wyłączając stacyjkę. Po ponownym przyłożeniu napięcia na tyrystor ten zacznie przewodzić dopiero po spolaryzowaniu bramki, czyli rozpoczęciu ładowania
Sorki, że rzucam trochę teorii, ale nie miałem czasu na sprawdzenie praktyczne.
I tak poważnie to co wrzucił miś fazi także ma szanse działać


JaroW

Awatar użytkownika
Mac_Abra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
Lokalizacja: Otwock - WOT
Kontakt:

Post autor: Mac_Abra » sob lut 21, 2009 20:31

Nie chciałbym robić niepotrzebnie zamieszania, ale na poprzedniej stronie miś fazi wspomniał o kontrolce ladowania, i to mnie zaciekawiło. Przyznam, że nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to działa, ale może da się w jakiś sposób tam podpiąć? Bo to byłoby chyba najprostsze i najszybsze rozwiązanie, of koz jeżeli by działało.

Chodzi mi o wspomniany kabel minusowy, na którym przy ładowaniu pojawia się plus - czy ktoś może objaśnić, co to za patent (od czego ten kabel leci?) - i czy możemy się tam wpiąć, nie zakłócając działania kontrolki, i dalej np. podpiąć go do przekaźnika właczającego zegarki? :hmm:

Podejrzewam, że gdyby to było takie proste, to by już ktoś napisał... ;) Ale może ktoś przynajmniej wyjaśni, dlaczego tak się nie da?

Pozdrawiam :pub:
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 20:54 przez Mac_Abra, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 319 gości