napiecie po zapłonie :)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
ja tez.. ale sadze ze zaraz więcej klekotników się odezwie ;] na ten tematJarowo pisze:No, z tym to bym raczej polemizował. W dieslu na grzejących świecach?miś fazi pisze:tam nie masz mniej niż 12V
[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu
[ Dodano: 18 Lut 2009 20:42 ]
Jeśli zegary nie przejmują się napięciem do 10 V ( swiece + rozrusznik ) to gitara proglem rozwiązany a jeśli nie to kombinacja dalejJarowo pisze:Chwilowy spadek do 10,5 - 11 V przy rozruchu to przecież norma nawet w dobrej baterii.
W sumie odbiegamy od tematu, a w temacie to nie wydaje mi się aby taki spadek dla tych zegarów miał jakieś znaczenie. Co o tym sądzisz?
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Sorki ale ruch w temacie taki duży że przeglądarka nie nadąża .
abrams, czy chodzi o to aby namalować Ci schemat jak to zrobić aby wtedy gdy alternator zacznie ładowanie w określonym miejscu pojawi się napięcie równe napięciu aku i włączało te zegary?
Jak Ci to bardzo potrzebne to na jutro coś narysuje, ale w sumie ja i miś fazi, jesteśmy raczej zgodni, że te zegary powinny robić bez tego.
Ew. możesz sam pogłówkować jak się czujesz na siłach wykorzystując moje wcześniejsze sugestie .
[ Dodano: 18 Lut 2009 21:26 ]
I znowu miś fazi, mnie zaskoczył
abrams, czy chodzi o to aby namalować Ci schemat jak to zrobić aby wtedy gdy alternator zacznie ładowanie w określonym miejscu pojawi się napięcie równe napięciu aku i włączało te zegary?
Jak Ci to bardzo potrzebne to na jutro coś narysuje, ale w sumie ja i miś fazi, jesteśmy raczej zgodni, że te zegary powinny robić bez tego.
Ew. możesz sam pogłówkować jak się czujesz na siłach wykorzystując moje wcześniejsze sugestie .
[ Dodano: 18 Lut 2009 21:26 ]
I znowu miś fazi, mnie zaskoczył
trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch?miś fazi pisze:więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia
JaroW
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
hehehehehehe xD dobre... ale schemat byłby bardzo pomocnyJarowo pisze:miś fazi napisał/a:
więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia
trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch?
zzmz@poczta.onet.pl z góry dziękuje za pomoc
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
, coś na zasadzie starego ale sprawdzonego 555 , jest wyzwalany w tym ukladzie napięciowo , do wyjscia podłączasz sobie przekaźnik z diodą , oczywiście pasuje zrobic podtrzymanie
[ Dodano: 18 Lut 2009 23:06 ]
[ Dodano: 18 Lut 2009 23:06 ]
i najlepiej jakby auto było z bezpośrednim wytryskiemabrams pisze:hehehehehehe xD dobre... ale schemat byłby bardzo pomocnyJarowo pisze:miś fazi napisał/a:
więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia
trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch?
zzmz@poczta.onet.pl z góry dziękuje za pomoc
- abrams
- VR6 Driver
- Posty: 1198
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
- Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
- Kontakt:
dlaczego tak ? co to ma do tego schematu ??miś fazi pisze:abrams napisał/a:
Jarowo napisał/a:
miś fazi napisał/a:
więc musisz zrobic układ czasowy z przekaźnikiem który poda Ci napięcie np , piec sekund po zapaleniu auta , to jest do zrobienia
trochę nie bardzo z tą czasówką, bo co będzie jak się zagapi na jakąś laskę jak mu będzie przy uruchamianiu silnika przechodziła przed maską i spóźni rozruch?
hehehehehehe xD dobre... ale schemat byłby bardzo pomocny
zzmz@poczta.onet.pl z góry dziękuje za pomoc
i najlepiej jakby auto było z bezpośrednim wytryskiem
Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)
Rozwiązanie póki co czysto teoretyczne ponieważ nie zdążyłem sprawdzić w praktyce. Inna sprawa, że patent z tyrystorem wykorzystywałem już w praktyce do automatu włączającego światła, bo cholery można dostać z włączaniem co chwilę świateł na mieście tylko sterowanie brałem z innego miejsca. Napięcie także wyciągałem (punkty na rysunku zielone) z altków, które takowego wyjścia nie miały, a trzeba było podłączyć obrotomierz w "D".
Może się wygłupiam ale na początek ciut o tyrystorze
Następnie schemat alternatora (trochę archaiczny bo kto dziś robi je w gwiazdę), ale do celów poglądowych wystarczy
Punkty, które nas interesują to jedna z tych zielonych kropek, i ten niebieski punkt. Tak jakby były dwie możliwości wzięcia sygnału o tym, że już jest ładowanie.
Teraz dwa proponowane rozwiązania dla punktu niebieskiego. Jeden z tyrystorem, a drugi z przekaźnikiem
I to samo dla jednego z zielonych punktów
Dioda D w wersji p. zielony dla tego, że w tym miejscu jest jeszcze prąd zmienny. Po niej nie będzie pełnego napięcia, ale dla przekaźnika powinno wystarczyć, albo można wziąć przekaźnik o cewce na niższe napięcie (wskazany pomiar).
Diodę zaporowo na cewce przekaźnika zawsze stosuje jeżeli przekaźnik ma być sterowany czymkolwiek co choćby ociera się o elektronikę (indukcyjność)
Rezystor R przy tyrystorze aby go nie uwalić zbyt dużym prądem na bramce. Jak wrzucę tak z zapasem 10 kohm lub więcej np. 20 to robi i nic się nie pali. Można poeksperymentować. Jak będzie za dużo to tyrystor nie wystartuje, jak za mało to się uszkodzi. Szczególnie może być dobieranie rezystora konieczne przy podłączeniu do p. niebieskiego. Chodzi o to że w p. niebieskim względem masy może być minimalne napięcie (spadek na regulatorze) co może powodować start tyrystora zanim pojawi się ładowanie. Dobranie odpowiednio większej rezystancji powinno problem rozwiązać (o ile w ogóle się pojawi).
Dobierając tyrystor, lub przekaźnik należy uwzględnić prąd pobierany przez odbiornik, w tym wypadku zegary.
Pamiętaj, że przewodzi prąd pomimo odłączenia napięcia od bramki. Aby tyrystor wyłączyć trzeba przerwać obwód np. wyłączając stacyjkę. Po ponownym przyłożeniu napięcia na tyrystor ten zacznie przewodzić dopiero po spolaryzowaniu bramki, czyli rozpoczęciu ładowania
Sorki, że rzucam trochę teorii, ale nie miałem czasu na sprawdzenie praktyczne.
I tak poważnie to co wrzucił miś fazi także ma szanse działać
Może się wygłupiam ale na początek ciut o tyrystorze
Następnie schemat alternatora (trochę archaiczny bo kto dziś robi je w gwiazdę), ale do celów poglądowych wystarczy
Punkty, które nas interesują to jedna z tych zielonych kropek, i ten niebieski punkt. Tak jakby były dwie możliwości wzięcia sygnału o tym, że już jest ładowanie.
Teraz dwa proponowane rozwiązania dla punktu niebieskiego. Jeden z tyrystorem, a drugi z przekaźnikiem
I to samo dla jednego z zielonych punktów
Dioda D w wersji p. zielony dla tego, że w tym miejscu jest jeszcze prąd zmienny. Po niej nie będzie pełnego napięcia, ale dla przekaźnika powinno wystarczyć, albo można wziąć przekaźnik o cewce na niższe napięcie (wskazany pomiar).
Diodę zaporowo na cewce przekaźnika zawsze stosuje jeżeli przekaźnik ma być sterowany czymkolwiek co choćby ociera się o elektronikę (indukcyjność)
Rezystor R przy tyrystorze aby go nie uwalić zbyt dużym prądem na bramce. Jak wrzucę tak z zapasem 10 kohm lub więcej np. 20 to robi i nic się nie pali. Można poeksperymentować. Jak będzie za dużo to tyrystor nie wystartuje, jak za mało to się uszkodzi. Szczególnie może być dobieranie rezystora konieczne przy podłączeniu do p. niebieskiego. Chodzi o to że w p. niebieskim względem masy może być minimalne napięcie (spadek na regulatorze) co może powodować start tyrystora zanim pojawi się ładowanie. Dobranie odpowiednio większej rezystancji powinno problem rozwiązać (o ile w ogóle się pojawi).
Dobierając tyrystor, lub przekaźnik należy uwzględnić prąd pobierany przez odbiornik, w tym wypadku zegary.
Pamiętaj, że przewodzi prąd pomimo odłączenia napięcia od bramki. Aby tyrystor wyłączyć trzeba przerwać obwód np. wyłączając stacyjkę. Po ponownym przyłożeniu napięcia na tyrystor ten zacznie przewodzić dopiero po spolaryzowaniu bramki, czyli rozpoczęciu ładowania
Sorki, że rzucam trochę teorii, ale nie miałem czasu na sprawdzenie praktyczne.
I tak poważnie to co wrzucił miś fazi także ma szanse działać
JaroW
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
Nie chciałbym robić niepotrzebnie zamieszania, ale na poprzedniej stronie miś fazi wspomniał o kontrolce ladowania, i to mnie zaciekawiło. Przyznam, że nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to działa, ale może da się w jakiś sposób tam podpiąć? Bo to byłoby chyba najprostsze i najszybsze rozwiązanie, of koz jeżeli by działało.
Chodzi mi o wspomniany kabel minusowy, na którym przy ładowaniu pojawia się plus - czy ktoś może objaśnić, co to za patent (od czego ten kabel leci?) - i czy możemy się tam wpiąć, nie zakłócając działania kontrolki, i dalej np. podpiąć go do przekaźnika właczającego zegarki?
Podejrzewam, że gdyby to było takie proste, to by już ktoś napisał... Ale może ktoś przynajmniej wyjaśni, dlaczego tak się nie da?
Pozdrawiam
Chodzi mi o wspomniany kabel minusowy, na którym przy ładowaniu pojawia się plus - czy ktoś może objaśnić, co to za patent (od czego ten kabel leci?) - i czy możemy się tam wpiąć, nie zakłócając działania kontrolki, i dalej np. podpiąć go do przekaźnika właczającego zegarki?
Podejrzewam, że gdyby to było takie proste, to by już ktoś napisał... Ale może ktoś przynajmniej wyjaśni, dlaczego tak się nie da?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 20:54 przez Mac_Abra, łącznie zmieniany 1 raz.
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 266 gości