Początek problemów z skrzynią BORA ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Silnik i skrzynia złapane są w 3 punktach do nadwozia: (stojąc przed) lewa ściana silnika, prawa silnika (czyli defakto skrzynia) i podspodem na środku skrzynia - nie mylić z mechanizmem wybierania!
Poszukaj w www.vagcat.com lub www.intercars.com.pl lub www.fota.pl są rysunki
U mnie nastepujące numery:
1J0199851AA pod skrzynią -25
1J0199555AK skrzynia -9
1J0199262BK silnik - 5
Poszukaj w www.vagcat.com lub www.intercars.com.pl lub www.fota.pl są rysunki
U mnie nastepujące numery:
1J0199851AA pod skrzynią -25
1J0199555AK skrzynia -9
1J0199262BK silnik - 5
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 22:27 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Najprawdopodobniej poprzedni właściciel auta nie zadbał o olej w skrzyni lub właśnie zerwało nit(y)? Objaw mam takie że jak jadę nieważne czy na biegu czy neutralny mam straszne wycie ze skrzyni, jak tylko dodam lekko gazu jest dużo ciszej, ale to i tak nie to co powinno być. Koszt skrzyni używki to około 1000 lub więcejmaxtor NEO pisze:scss pisze: a co dokładnie ci poszło?? no i jaki koszt bo może skuszę się na ten zestaw naprawczy co ktoś o nim mówił zanim będzie za późno
Myślę że w przyszłym tygodniu się za to zabiorę to mogę Ci ewentualnie coś podpowiedzieć.
Pozdrawiam Grzesiek.
Co do skrzyni DUU - ja mam na śrubach, rocznik 2000, modelowo (wg. nr nadwozia) 2001. Co nie oznacza że jest ok, ta skrzynia to padaka.
jaki jest koszt tego mechanizmu wybierania biegów? I jaki koszt wymiany? Czy do tego trzeba skrzynie wyciągać?
jaki jest koszt tego mechanizmu wybierania biegów? I jaki koszt wymiany? Czy do tego trzeba skrzynie wyciągać?
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 13:47 przez Pablitto, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechanizm wybierania biegów kosztował mnie 220 zł (oryginał VW, według ETKI ok. 45 euro). Do tego doszedł taki mały łącznik (krótki 10 cm skręcony o 90 stopni, tani, widać go jak otworzysz maskę, jest na prawo od silnika przy ścianie komory)Pablitto pisze:Co do skrzyni DUU - ja mam na śrubach, rocznik 2000, modelowo (wg. nr nadwozia) 2001. Co nie oznacza że jest ok, ta skrzynia to padaka.
jaki jest koszt tego mechanizmu wybierania biegów? I jaki koszt wymiany? Czy do tego trzeba skrzynie wyciągać?
Nie trzeba wyciągać skrzyni. Wymiana trwała jakieś 40 minut (mnie kosztowała 80 zł).
Po południu sprawdzę w ETCE i podam numer tej części i tego małego łącznika.
Skrzyni nie trzeba wyciągać.
pavulon78,
Ten mały łącznik już wymieniłem, na zamiennik. Próbowałem wymienić ten ,mały plastykowy łącznik, ale zamiennik się rozleciał, i wróciłem do starego. Chce jeszcze wymienić pozostałe 2 cięgna.
220zł to nie tak dużo, w porównaniu do tego, ile zapłaciłem za pozostałe części do skrzyni.. Jeżeli wymiana tego znacząco poprawiła by wbijanie biegów, to warto. Podaj później ten nr z ETKI, łatwiej mi będzie znaleźć.
Dzięki i pozdrawiam
Ten mały łącznik już wymieniłem, na zamiennik. Próbowałem wymienić ten ,mały plastykowy łącznik, ale zamiennik się rozleciał, i wróciłem do starego. Chce jeszcze wymienić pozostałe 2 cięgna.
220zł to nie tak dużo, w porównaniu do tego, ile zapłaciłem za pozostałe części do skrzyni.. Jeżeli wymiana tego znacząco poprawiła by wbijanie biegów, to warto. Podaj później ten nr z ETKI, łatwiej mi będzie znaleźć.
Dzięki i pozdrawiam
W komplecie tego wybieraka jest już ten mały plastikowy element który połamałes.
I daj znać jak już wymienisz te dwa pozostałe cięgna. U mnie zostały stare bo mechanik który to wymieniał mówił że sa w dobrym stanie ale jakoś do końca nie mam przekonania.
I daj znać jak już wymienisz te dwa pozostałe cięgna. U mnie zostały stare bo mechanik który to wymieniał mówił że sa w dobrym stanie ale jakoś do końca nie mam przekonania.
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 14:14 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.
pavulon78,
Mi mówił to samo, że jest ok, i że wszystko przesmarował - jak rozebrałem to plastikowe ciegno, to pod jedna główka był smar, a druga główka była zardzewiała i zero smaru! A miał wyjętą skrzynie i zero problemu do demontażu/montażu tego, nie to co teraz. Dodam, że od dłuższego czasu słysze metaliczny dźwięk tarcia przy ruszaniu lewarkiem. Dochodzi na bank z cięgien. Widać jak mechanik je smarował...
Aha, jak wymieniałem te 2 krótkie łączniki, to stare rzeczywiście wydają się być ok, siedzą naprawdę ciasno. Nie wiem tylko jak z pozostałymi dwoma.. Mam kupione zamienniki ich, ale zastanawiam się czy nie lepiej założyć ori nowe, samo zakładanie tego to koszmar i droga przez mękę..
Mi mówił to samo, że jest ok, i że wszystko przesmarował - jak rozebrałem to plastikowe ciegno, to pod jedna główka był smar, a druga główka była zardzewiała i zero smaru! A miał wyjętą skrzynie i zero problemu do demontażu/montażu tego, nie to co teraz. Dodam, że od dłuższego czasu słysze metaliczny dźwięk tarcia przy ruszaniu lewarkiem. Dochodzi na bank z cięgien. Widać jak mechanik je smarował...
Aha, jak wymieniałem te 2 krótkie łączniki, to stare rzeczywiście wydają się być ok, siedzą naprawdę ciasno. Nie wiem tylko jak z pozostałymi dwoma.. Mam kupione zamienniki ich, ale zastanawiam się czy nie lepiej założyć ori nowe, samo zakładanie tego to koszmar i droga przez mękę..
Za te dłuższe w ASO wołają 32 zł (za sztukę) więc może lepiej założyć oryginały.
W komplecie wybieraka będziesz miał ten krótki prosty. Wystarczy ze za jakieś 15-20 zł dokupisz ten skręcony nowy oryginalny.Wymiany we własnym zakresie sam bym się chyba nie podjął
[ Dodano: 19 Lut 2009 17:18 ]
Mechanizm wybieraka (wg etki - konsola) - 1J0 711 729 F
Ten mały łącznik skręcony o 90 st - 1J0 711 183 D
Te 2 dłuższe cięgna - 1J0 711 803 C
To krótkie co Ci sie popsulo - 1J0 711 593 E, ale kupujac cala konsole ten element jest w komplecie.
Dzis zauwazylem ze blokada jedynki nastepuje jak auto stoi na krzywym. Jak wylacze silnik to sie odblokowuje. Nie mam juz pomyslow co wymienic w nastepnej kolejnosci Moze wymiana oleju pomoze?
W komplecie wybieraka będziesz miał ten krótki prosty. Wystarczy ze za jakieś 15-20 zł dokupisz ten skręcony nowy oryginalny.Wymiany we własnym zakresie sam bym się chyba nie podjął
[ Dodano: 19 Lut 2009 17:18 ]
Mechanizm wybieraka (wg etki - konsola) - 1J0 711 729 F
Ten mały łącznik skręcony o 90 st - 1J0 711 183 D
Te 2 dłuższe cięgna - 1J0 711 803 C
To krótkie co Ci sie popsulo - 1J0 711 593 E, ale kupujac cala konsole ten element jest w komplecie.
Dzis zauwazylem ze blokada jedynki nastepuje jak auto stoi na krzywym. Jak wylacze silnik to sie odblokowuje. Nie mam juz pomyslow co wymienic w nastepnej kolejnosci Moze wymiana oleju pomoze?
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 18:19 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.
A po co takie zabezpieczenie skoro wszystkie biegi są synchronizowane... Przecież to nie maluch gdzie trzeba było się zatrzymać żeby wrzucić jedynkę bo nie była synchronizowana. Ale może masz rację, nie kłócę się tylko mało sensowne mi się wydaje takie rozwiązanie.feniks79 pisze:według jednego mechanika, golfy mają zabezpieczenie przed wrzuceniem 1ki podczas jeszcze toczącego się auta, u mnie niby tak jest jak stoi to nie ma problemu z wrzuceniem 1kimaxtor NEO pisze:redukcji 2 na 1
A propos czyszczenie tego mechanizmu wybieraka to mówicie o tym co jest dostępne z zewnątrz, prawda? Też muszę u siebie kiedyś to wyczyścić i może zmienię dwie plastikowe części przy wybieraku ale cholera kosztują 120zł :/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości