Początek problemów z skrzynią BORA ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 18, 2009 21:31

Silnik i skrzynia złapane są w 3 punktach do nadwozia: (stojąc przed) lewa ściana silnika, prawa silnika (czyli defakto skrzynia) i podspodem na środku skrzynia - nie mylić z mechanizmem wybierania!

Poszukaj w www.vagcat.com lub www.intercars.com.pl lub www.fota.pl są rysunki
U mnie nastepujące numery:

1J0199851AA pod skrzynią -25

1J0199555AK skrzynia -9

1J0199262BK silnik - 5

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 22:27 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » śr lut 18, 2009 23:35

maxtor NEO pisze:
scss pisze: a co dokładnie ci poszło?? no i jaki koszt bo może skuszę się na ten zestaw naprawczy co ktoś o nim mówił zanim będzie za późno
Najprawdopodobniej poprzedni właściciel auta nie zadbał o olej w skrzyni lub właśnie zerwało nit(y)? Objaw mam takie że jak jadę nieważne czy na biegu czy neutralny mam straszne wycie ze skrzyni, jak tylko dodam lekko gazu jest dużo ciszej, ale to i tak nie to co powinno być. Koszt skrzyni używki to około 1000 lub więcej :-(
Myślę że w przyszłym tygodniu się za to zabiorę to mogę Ci ewentualnie coś podpowiedzieć.


Pozdrawiam Grzesiek.

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » czw lut 19, 2009 13:32

Co do skrzyni DUU - ja mam na śrubach, rocznik 2000, modelowo (wg. nr nadwozia) 2001. Co nie oznacza że jest ok, ta skrzynia to padaka.
jaki jest koszt tego mechanizmu wybierania biegów? I jaki koszt wymiany? Czy do tego trzeba skrzynie wyciągać?
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 13:47 przez Pablitto, łącznie zmieniany 1 raz.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » czw lut 19, 2009 14:04

Pablitto pisze:Co do skrzyni DUU - ja mam na śrubach, rocznik 2000, modelowo (wg. nr nadwozia) 2001. Co nie oznacza że jest ok, ta skrzynia to padaka.
jaki jest koszt tego mechanizmu wybierania biegów? I jaki koszt wymiany? Czy do tego trzeba skrzynie wyciągać?
Mechanizm wybierania biegów kosztował mnie 220 zł (oryginał VW, według ETKI ok. 45 euro). Do tego doszedł taki mały łącznik (krótki 10 cm skręcony o 90 stopni, tani, widać go jak otworzysz maskę, jest na prawo od silnika przy ścianie komory)
Nie trzeba wyciągać skrzyni. Wymiana trwała jakieś 40 minut (mnie kosztowała 80 zł).
Po południu sprawdzę w ETCE i podam numer tej części i tego małego łącznika.
Skrzyni nie trzeba wyciągać.



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » czw lut 19, 2009 14:08

pavulon78,
Ten mały łącznik już wymieniłem, na zamiennik. Próbowałem wymienić ten ,mały plastykowy łącznik, ale zamiennik się rozleciał, i wróciłem do starego. Chce jeszcze wymienić pozostałe 2 cięgna.
220zł to nie tak dużo, w porównaniu do tego, ile zapłaciłem za pozostałe części do skrzyni.. Jeżeli wymiana tego znacząco poprawiła by wbijanie biegów, to warto. Podaj później ten nr z ETKI, łatwiej mi będzie znaleźć.
Dzięki i pozdrawiam



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » czw lut 19, 2009 14:10

W komplecie tego wybieraka jest już ten mały plastikowy element który połamałes.
I daj znać jak już wymienisz te dwa pozostałe cięgna. U mnie zostały stare bo mechanik który to wymieniał mówił że sa w dobrym stanie ale jakoś do końca nie mam przekonania.
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 14:14 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » czw lut 19, 2009 14:25

pavulon78,
Mi mówił to samo, że jest ok, i że wszystko przesmarował - jak rozebrałem to plastikowe ciegno, to pod jedna główka był smar, a druga główka była zardzewiała i zero smaru! A miał wyjętą skrzynie i zero problemu do demontażu/montażu tego, nie to co teraz. Dodam, że od dłuższego czasu słysze metaliczny dźwięk tarcia przy ruszaniu lewarkiem. Dochodzi na bank z cięgien. Widać jak mechanik je smarował...
Aha, jak wymieniałem te 2 krótkie łączniki, to stare rzeczywiście wydają się być ok, siedzą naprawdę ciasno. Nie wiem tylko jak z pozostałymi dwoma.. Mam kupione zamienniki ich, ale zastanawiam się czy nie lepiej założyć ori nowe, samo zakładanie tego to koszmar i droga przez mękę..



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » czw lut 19, 2009 14:34

Za te dłuższe w ASO wołają 32 zł (za sztukę) więc może lepiej założyć oryginały.
W komplecie wybieraka będziesz miał ten krótki prosty. Wystarczy ze za jakieś 15-20 zł dokupisz ten skręcony nowy oryginalny.Wymiany we własnym zakresie sam bym się chyba nie podjął :crazy:

[ Dodano: 19 Lut 2009 17:18 ]
Mechanizm wybieraka (wg etki - konsola) - 1J0 711 729 F
Ten mały łącznik skręcony o 90 st - 1J0 711 183 D
Te 2 dłuższe cięgna - 1J0 711 803 C
To krótkie co Ci sie popsulo - 1J0 711 593 E, ale kupujac cala konsole ten element jest w komplecie.

Dzis zauwazylem ze blokada jedynki nastepuje jak auto stoi na krzywym. Jak wylacze silnik to sie odblokowuje. Nie mam juz pomyslow co wymienic w nastepnej kolejnosci :crazy: Moze wymiana oleju pomoze?
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 18:19 przez pavulon78, łącznie zmieniany 1 raz.



wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Post autor: wicekdw » czw lut 19, 2009 19:55

feniks79 pisze:
maxtor NEO pisze:redukcji 2 na 1
według jednego mechanika, golfy mają zabezpieczenie przed wrzuceniem 1ki podczas jeszcze toczącego się auta, u mnie niby tak jest jak stoi to nie ma problemu z wrzuceniem 1ki
A po co takie zabezpieczenie skoro wszystkie biegi są synchronizowane... Przecież to nie maluch gdzie trzeba było się zatrzymać żeby wrzucić jedynkę bo nie była synchronizowana. Ale może masz rację, nie kłócę się tylko mało sensowne mi się wydaje takie rozwiązanie.
A propos czyszczenie tego mechanizmu wybieraka to mówicie o tym co jest dostępne z zewnątrz, prawda? Też muszę u siebie kiedyś to wyczyścić i może zmienię dwie plastikowe części przy wybieraku ale cholera kosztują 120zł :/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 282 gości