Strona 2 z 2

: sob lut 14, 2009 15:22
autor: Beton-Wojtek
wiadomo ,że ta masa to połączenie oleju z wodą. Jak mało pomykasz ,to tak wygląda też korek od wlewu oleju od spodu. Trudności w odpaleniu to zalene świece albo benzyną albo olejem. Napewno zdemontuj i wyczyśc , dysze itp. jak zdemontujesz to spr kolektor ssący, jak wygląda wewnątrz, (zasyfiony czy czysty). Albo masz problem z pierścieniami i dmuchac do pokrywy zaworów przez otwory olejowe od korby.

Mogę sie mylić ale zawsze coś.

: sob lut 14, 2009 18:19
autor: Jarowo
MIL czyli Malfunction Indicator Lamp po naszemu lampka (kontrolka) sygnalizacji oznak niesprawności umieszczona desce rozdzielczej.
A tu http://www.vwgolf.pl/?page_id=123 oraz tu http://vw2.info/vwforum/kody.htm masz opis nie po angielsku, a DLC czyli złącze przewodu danych powinno być jedno
Beton-Wojtek pisze:Albo masz problem z pierścieniami i dmuchac do pokrywy zaworów przez otwory olejowe od korby.
Tak właśnie może być i dla tego koledzy pytali o zużycie oleju a ja sugerowałem
Jarowo pisze:Czy masz możliwość sprawdzenia ciśnienia w cylindrach? Często taki pomiar w przypadkach do twojego pomaga w znalezieniu problemu, ale równie często gó..o pomoże. Tak czy inaczej nie zaszkodzi zmierzyć.
Z tym separatorem sprawa ma się tak że odmą do układu dolotowego przedostają się ze skrzyni korbowej silnika przedmuchy, które przeszły przez pierścienie i zabierają ze sobą mgłę olejową, która jest wewnątrz bo jak wiadomo silnik jest smarowany systemem ciśnieniowo-rozbryzgowym. Separator oleju ma zadanie odseparowanie cząsteczek oleju od powietrza i pozostawienie ich wewnątrz silnika. Jak pracuje nieprawidłowo to mgła olejowa może przedostawać się do układu dolotowego i jest tam widoczny olej jak u Ciebie. Może też być tak, że przez zużyte pierścienie przedmuchy są tak duże, że układ odpowietrzenia silnika sobie nie radzi obojętne czy jest z separatorem lub bez bo nie jestem pewien jak jest u Ciebie ( w mk3 są separatory). To właśnie sugeruje Beton-Wojtek

: sob lut 14, 2009 18:29
autor: mazio_leczna
dzieki kolego za podpowiedz tylko gdzie ten kolektor ssacy sie znajduje jakas podpowiedz lub fotka?a pierscienie to na bank do wymiany!!wlasnie kolego w tym jest problem ze ten moj golf duzo jezdzi minimum dziennie 200km przejzdza na korku nie wiem czy jest ale jeszcze nie dawno bylo takie maselko to prosze o zdjecia i rozbiore i sprawdze

: sob lut 14, 2009 18:35
autor: grandi
To jest skutek zapchanej odmy , miałem to samo w swoim RP , wyczyść odmę wtrysk i sprawa z głowy

: sob lut 14, 2009 18:56
autor: PITER63
Przyczyna jest jedna ciężkiego palenia,zapachu paliwa i takiego zalania olejem wtrysku.To czujnik temperatury kolor niebieski.Z przodu silnika na króćcu wodnym.Sprawdż poziom oleju czy nie jest za wysoki i czy nie ma zapachu beny.

: sob lut 14, 2009 19:18
autor: emsikemsik
Siemka.
A czy zależy też od odmy że i woda znika w baniaczku (ok 0,2L na 100km) bo mi się zbiera w rurce od bagnetu (pęknięta rurka plastykowa oleju) takie masełko. Czy to już będzie uszczelka pod głowicą.

Pozdro

:okej:

: sob lut 14, 2009 19:25
autor: PITER63
Najczęściej masełko jest przyczyną wilgoci w silniku.Poszukaj nieszczelności na wężach i chłodnicy.

: sob lut 14, 2009 19:31
autor: emsikemsik
PITER63 pisze:Poszukaj nieszczelności na wężach i chłodnicy
Ale nigdzie nie widać żeby się sączyło .

:okej:

[ Dodano: 14 Lut 2009 18:39 ]
grandilodz pisze:To jest skutek zapchanej odmy
A gdzie ta odma się znajduje?

:okej:

: sob lut 14, 2009 19:55
autor: PITER63
Odma to ten wąż który wychodzi z pokrywy zaworów.Sprawdz poziom i stan oleju.Wyższy i brunatny kolor to uszczelka pod głowicą.Stan ok i ubytek wody to jej wyciek.Chyba że woda idzie do cylindra to powinien kopcić na biało.Ale częściej kompresja idzie do wody.

: pt mar 06, 2009 20:03
autor: k_lewan
Podłączę się jesli można,
Mam pytanie , czy można zastosować żarówkę zamiast diody LED , do odczytywania kodów ?

: sob mar 07, 2009 09:05
autor: Jarowo
k_lewan pisze:Mam pytanie , czy można zastosować żarówkę zamiast diody LED , do odczytywania kodów ?
1. Zawsze w opisach odczytu kodów jest mowa o diodzie.
2. Nawet żarówka 1,2 W (najmniejsza stosowana w samochodzie) pobiera większy prąd niż dioda LED.
3. Dioda w odróżnieniu od żarówki jest tylko półprzewodnikiem i to może mieć znaczenie.
Biorąc to do kupy odpowiedź powinna brzmieć NIE.