Strona 2 z 2

: czw lut 12, 2009 18:03
autor: miś fazi
oryginalne oporniki mają 680 ohm , jeśli nie masz otworka to sobie zrób pod diode prostokątną , jak idealnie wypiłujesz pilniczkiem iglakiem i wciśniesz prostokątną to nie bedzie nic widać że było dorabiane , potrzeba tylko dokładności i cierpliwości :bigok:

[ Dodano: 12 Lut 2009 17:06 ]
prostokątną wciskasz w to miejsce gdzie ma być , tylko nie obcinaj nóżek diody , następnie wkładasz płytke celując nóżkami diody w otworki , lutujesz i dopiero obcinasz

: czw lut 12, 2009 19:30
autor: Scarab
Mowa o opornikach w miejscach które zaznaczyłem na płytce?
Obrazek
Są połączone równolegle więc wsadziłem zamiast trzech jeden 225 omowy o większej mocy, wlutowałem diodę zachowując polaryzację odpowiednio tak jak przy oryginalnej od tylnych i nie świeci :grrr: Jeszcze czegoś brakuje? Nie powinno dorobić się jeszcze brakującego styku?

: czw lut 12, 2009 19:50
autor: miś fazi
łączenie oporników równolegle nie zwiększa i rezystencji , tylko moc , jak wpakowałeś trzy o wartości 225 ohm , to dalej masz 225 ohm :bigok: tylko moc Ci wzrasta , jak nie masz miernika to będzie problem , a jak masz to załącz sobie na ohmy i jedź po ścieżce , a na pewno znajdziesz gdzie jest problem

[ Dodano: 12 Lut 2009 18:58 ]
a jak będziesz miał problem którego nie dasz rady rozwiązać , to po prostu przetnij ścieżkę tą cienką ( nie mase ) i dolutuj sobie do diody kabelek i podłącz do kabla zasilającego halogeny , oczywiście przez dodatkowy oporniczek

[ Dodano: 12 Lut 2009 19:02 ]
bo widze że dalej nie masz dorobionego styku między drugim a trzecim oporniczkiem

[ Dodano: 12 Lut 2009 19:14 ]
i kolego Scarab , popatrz na płytke , skąd ma niby dochodzić Ci napięcie do tej diody , mimo oporników , skoro miejsce na styk do zasilania masz pusty

: czw lut 12, 2009 20:16
autor: Scarab
Oryginalne oporniki są trzy i każdy z nich ma 680 omów, tak? Więc jako że są połączone równolegle to ich wypadkowy opór wynosi 680:3, dlatego zamiast ich trzech wstawiłem jeden 225om. Zrobiłem tak dlatego że nie mogłem kupić SMD 680omowych, kupiłem jeden przewlekany.
miś fazi pisze:bo widze że dalej nie masz dorobionego styku między drugim a trzecim oporniczkiem
o którym styku mówisz?

: czw lut 12, 2009 20:29
autor: miś fazi
ja Ci napisałem że oryginalne są 680 ohm , ale jeden , bo takich oryginalnych nie ma takiej mocy , wystarczy że dasz jeden 680 ohm 0, 125 W i będzie gitara , obetnij druty , oskrob czapeczki i masz opornik do druku nawierzchniowego , po drugie równoległe łączenie oporników nie zwiększa oporu , tylko szeregowe , chodzi mi o styk , inaczej , jak masz scieżke dochodzącą do prostokątnego otworka , jest pusta , tam ma dochodzić napięcie po włączeniu halogenów

[ Dodano: 12 Lut 2009 19:34 ]
oryginalnie jest tam tylko jeden opornik , a Ty jak dałeś wypadkową 225 ohm , to za mało

: czw lut 12, 2009 21:01
autor: Scarab
to jest jeden czy trzy po 680 om każdy w miejscach które zaznaczyłem czerwonymi prostokątami?
Obrazek

: czw lut 12, 2009 22:39
autor: miś fazi
jeden 680

: pt lut 13, 2009 16:38
autor: aros87
Mam oryginalna plytke i sa tam 3 oporniki, tylko nie wiem jakiej mocy.....

: pt lut 13, 2009 16:52
autor: miś fazi
są trzy miejsca jak widzisz , mogą być i trzy rezystory , ale tylko po to są trzy miejsca abyś sobie mógł dobierać wartość oporu w zależności od tego jak chcesz żeby dioda świeciła jasno

[ Dodano: 13 Lut 2009 15:59 ]
a po drugie tam odchodzi jeszcze jedna gałąź prądowa

: śr lut 18, 2009 23:37
autor: Scarab
No i zrobiłem :helm: Po prostu przypadkiem przerwała mi się jedna ściezka i dlatego kontolnka nie świeciła.
Ponadto da się jednak przerobić zwykły przełącznik tak, żeby świeciły przeciwmgielne bez świateł mijania :okej:
A kontrolkę zrobiłem sobie tak: wylutowałem starą diodę tylnych przeciwmgielnych, zamiast niej wlutowałem czerwoną diodę, tuż przy niej wstawiłem niebieską diodę przylutowaną do płytki we właściwym miejscu (kontrolka przednich halogenów). Przedzieliłem pole w którym była standardowa kontrolka na pół, tak więc teraz jak mam włączone przednie halogeny świeci mi górna połowa standardowej kontrolki na niebiesko, a jak włączę jeszcze tylne przeciwmgielne to świeci górna na niebiesko i dolna na czerwono :okej:
zrobiłem fotki ale nie oddają efektu bo czerwona dioda przebija na nich niebieską, w praktyce pole jest przedzielone na pół i świeci dwoma kolorami :okej:
wyłączone:
Obrazek
przednie halogeny:
Obrazek
halogeny + tylne przeciwmgielne:
Obrazek

Jak widać światła mijania nie muszą być włączone :helm:

: czw lut 19, 2009 00:10
autor: Rydzu
Scarab, a co powiesz na wsadzenie w to miejsce zamiast dwóch diód jednej dwukolorowej? Dostępne są w rozmiarach 5x2mm diody czerwono-niebieskie.

Jeśli chodzi o mieszanie się kolorów, to możesz dać na symbol kawałek kalki technicznej żeby ściemnić świecenie.

Co do mijania i halogenów, nie wiem kto to powiedział, ale do halogenów wystarczą pozycyjne.

: czw lut 19, 2009 00:17
autor: Scarab
one się nie mieszają, jedynie na zdjęciach wyszedł taki efekt, na żywo wygląda super :okej: Myślałem o dwukolorowej ale ostatecznie oddzieliłem diody uciętym kawałkiem karty kredytowej, tak więc pole kontrolki jest po prostu podzielone na pół :)
W poradzie dotyczącej przeróbki ślizgu opisane jest tak, że będą świecić tylko przy włączonych mijania, żeby świeciły przy postojówkach treba zrobić dodatkowe nacięcia w ślizgach.

: czw lut 19, 2009 00:22
autor: miś fazi
tylko teraz zwróć uwage na to że jak masz na mijania właczone halogeny to można samym przekręceniem gałki wyłączyć i światła i halogeny , a dasz rade teraz żeby gałka sie automatycznie cofnęła przy wyłączaniu

: czw lut 19, 2009 00:30
autor: Scarab
Brałem to pod uwagę przerabiając ślizgi, ale szczerze mówiąc nie pamiętam czy sprawdziłem po złożeniu przełącznika. O ile dobrze kojarzę przy wyłączaniu przeciwmielnych razem z mijania nie trzeba wciskać tylko sama się cofa, jedynie przy wyłączaniu z postojówek trzeba jej pomóc, ale to pierdółka ;)