Jak wlacza sie pompa klimatyzacji?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 06, 2006 09:46

Razal, a jak z tym odgrzybianiem, nie da sie tego zrobic samemu? Wymienilem filtr kabinowy, odgrzybic tez bym chcial. Chodzi nie tylko o kase, ale nie ma w poblizu firmy ktora sie tym zajmuje, poza tym bardzo nie lubie jak mi ktos obcy grzebie w moim autku;) W tym zakresie jestem nieufny, obcy facet grzebie tam gdzie tylko ja powinienem, cós jak ginekolog... ;))))



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw kwie 06, 2006 18:01

Bylem dzisiaj, klima byla prawie pusta, chlodziwa powinno bys ok. 850gr a bylo 80. Napelnili i skasowali 200zl. Bez czyszczenia. Powiedzieli zeby przyjechac jak bedzie smierdzialo, a jak nie - to nie trzeba czyscic. Dziwne.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » czw kwie 06, 2006 19:05

dziechu pisze:Bylem dzisiaj, klima byla prawie pusta, chlodziwa powinno bys ok. 850gr a bylo 80. Napelnili i skasowali 200zl. Bez czyszczenia. Powiedzieli zeby przyjechac jak bedzie smierdzialo, a jak nie - to nie trzeba czyscic. Dziwne.
Taki fachowiec :hmm: przez małe "f"

Jak już śmierdzi to uwierz mi że to już jest późne stadium i najlepiej do tego nie dopouszczać :hmm: Następnym razem to się go zapytaj "czy on się myje jak już mocno śmierdzi ?? czy troche wcześniej ??

Takich mamy fachowców w naszym pięknym kraju - załamuje mnie takie podejście do tematu - większość zarobił - czyli 200 to po co ma za marne 50 wiecej się bawić w czyszczenie układu :kac: Dla mnie nie do przyjęcia tekie podejście do sprawy i :green_fuck: dla takiego serwisu :hmm:

POZDRAWIAM :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » czw kwie 06, 2006 20:56

A co jest przyczyną że klima manual włącza się dopiero po chwili?


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » czw wrz 14, 2006 17:39

Przyłoncze sie o temacie klimy bo moja to chyba sie juz nie bedzie nadawać poniewaz kupiłem golfa 3 z rozpręzona klimatyzacja(nie ma węza łaczoncego chłodnice z zbiornikiem czynnika chłodzacego ale kompresor cały cas jest napedzany paskiem niby nie wydaje jakichs dziwnych dzwieków co o tym sadzicie czy da sie to naprawic poprzez załozenie weza dalanie czynnika????
pozdr



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 14, 2006 19:09

Licho wie. Kompresor bez czynnika się nie załącza więc może jeszcze żyje, ale czemu ktoś węża ściągnął? Być może np jest jakaś dziura w wymienniku lało się do środka itp. Trzeba by wszystko posprawdzać, płukać cały układ, a koszty sa trudne do przewidzenia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » wt wrz 19, 2006 21:03

a mam jeszcze pytanko po której stronie jpowinien być zbiorniczek czynnik bo u mnie jest od strony kierowcy obok alumulatora a czy nie powinien on być po przeciwnej stronie ???????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 19, 2006 21:29

V12 pisze:a mam jeszcze pytanko po której stronie jpowinien być zbiorniczek czynnik bo u mnie jest od strony kierowcy obok alumulatora a czy nie powinien on być po przeciwnej stronie ???????
jaki zbiorniczek? taki zbliżony kształtem do trójkątnego z podłączoną jedną rurką ma być w lewym nadkolu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw kwie 12, 2007 22:16

To ja sie dołacze do tematu, w moim przypadku kupilem golfa mk3 z climatronikiem przed zima i nawet nie zwrcilem uwagi na to ze nie dziala to prawidlowo, z czasem wyszlo w praniu. Okazalo sie ze w samochodzie w ogole nie ma zamontowanego osuszacza klimy i przewodu laczacego go z chlodnica klimy, teraz moje pytanie czy jezeli zamontuje osuszacz (oczywiscie nowy do czego zostalem juz przekonany na forum), plus przewod i napelnie klime to czy bedzie ona dzialac. tzn czy kompresor nie padl przez to ze uklad nie byl kompletny i nie byl nabity, i czy jest moze mozliwosc sprawdzic kompresor przed zalozeniem czesci, bo jezeli nie bezie dzialac to nie bede sie narazal na koszty zwiazane z osuszaczem, przewodem, i nabiciem. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
skora81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 20:21
Lokalizacja: BIELSKO
Kontakt:

Post autor: skora81 » pt kwie 13, 2007 01:17

a ja mam przycisk min i max a nie AC i nie widze roznicy miedzy 2 trybami.Wyajsni ktos czym sie roznia?



ThomasGTI16V
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: ThomasGTI16V » pt kwie 13, 2007 05:26

tzn że klima na min pracuje oszczędniej a na maxie daje na full:) proste też tak mam w swoim ABF-ku :)



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt kwie 13, 2007 07:53

ThomasGTI16V pisze:tzn że klima na min pracuje oszczędniej a na maxie daje na full:)
No chyba nie bardzo.
Klima pracuje w obu przypadkach tak samo tylko w jednym powietrze jest zasysane z zewnątrz, a w drugim z wewnątrz kabiny (obieg wewnętrzny)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Rajas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Rajas » pt kwie 13, 2007 08:41

a ja mam przycisk min i max a nie AC i nie widze roznicy miedzy 2 trybami.Wyajsni ktos czym sie roznia?
skora81, nie wiem czy jest tak do końca - najwyżej niech mnie ktoś poprawi:
MIN - układ działa przez doprowadzenie świeżego powietrza z zewnątrz i jego schłodzenie,
MAX - układ działa w trybie recyrkulacji czyli powietrze jest pobierane z kabiny, schładzane i ponownie wtłaczane do kabiny czyli cały czas "mielone" - dzięki temu możesz szybciej schłodzić auto niż w trybie MIN jeżeli temp powietrza zewnętrznego jest bardzo wysoka.
Spróbuj ustawić dmuchawę na "3" wtedy pracuje najwydajniej (sprawdzone empirycznie)

Pozdro



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » pt kwie 13, 2007 08:46

W starszych wersjach był klawisz AC i MIN/MAX, z tym, że ten min/max u mnie i w wielu innych to poprostu zamknięty obieg powietrza (taka zagięta strzałka), który powoduje zasysanie chłodnego już powietrza z wnętrza i dodatkowe schłodznie go powoduje szybsze wychłodzenie autka. Niestety co do mocy układów (sprężarek) klimatyzacji, to one zawsze pracują z taką samą mocą. Podobno jakieś nowe klimatyzatory (w sensie do pomieszczeń) mają możliwość płynnej lub stopniowej zmiany mocy. Poprostu czy nastawimy klime na 18 czy 24 oC to zawsze bierze tyle samo energi i dmucha jednakowo (nie mówię tu o szybkości wentylatora nawiewu). Jedyna różnica to temp. po osiągnięciu której się wyłączy.

pzdr
zyggy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 489 gości