Strona 2 z 3

: sob maja 30, 2009 22:09
autor: figurel
cinekk pisze: Po podpieciu pod komputer wyskoczyl blad prawege przedniego czujnika.
Jak rozumiem masz VAG-a. Nic prostszego jak sprawdzić czujnik za jego pomocą. Wchodzisz do 03 ABS Hamulce, następnie bloki wartości 08 i odczytać 001. Wszystkie cztery wartości prędkości powinny być takie same - cztery, bo tyle jest kół i czujników przy nich. Nie należy przy tym pomiarze przekraczać 40 km/h.

: sob maja 30, 2009 22:36
autor: cinekk
Paweł Marek pisze:Masz zmierzyć na stykach czujnika a nie wtyczki jego kabla.
Czyli mam odlaczyc wtyczke i miernikiem mierzyc na odlaczonym czujniku tak?
figurel pisze:Jak rozumiem masz VAG-a. Nic prostszego jak sprawdzić czujnik za jego pomocą. Wchodzisz do 03 ABS Hamulce, następnie bloki wartości 08 i odczytać 001. Wszystkie cztery wartości prędkości powinny być takie same - cztery, bo tyle jest kół i czujników przy nich. Nie należy przy tym pomiarze przekraczać 40 km/h.
Jutro pokominuje z komputerem.
Dzieki za podpowiedzi.

[ Dodano: 31 Maj 2009 11:35 ]
Po podlaczeniu na komputerze 3 wartosci predkosci byly takie same. Jedna wartosc wynosila 0 (wartosc prawego przedniego czujnika) czyli tego, ktory pokazuje blad. Czyli w takim razie czujnik do wymiany tak?

: pn cze 01, 2009 07:21
autor: FILIP_1988
Paweł Marek pisze:cinekk, nie wiem dobrze mierzysz. Masz zmierzyć na stykach czujnika a nie wtyczki jego kabla. Potem możesz powtórzyć pomiar po podpięciu wtyczki do czujnika, i mierzyć na rozpiętym złączu kabla tego samego czujnika (od strony czujnika nie sterownika - jest pod maską znajdziesz. Wartości te same mają być i nie zmieniać się jak kolega rusza kablem przy kole. Ale miałbyś pecha gdyby i czujnik i kabel padł, znacznie częściej padają czujniki. Kup sobie na allegro z tych tanich, są dobre, lewy jest inny jak prawy pamiętaj o tym zamawiając
Problem mam ten sam z lewym. Kupilem nowy ale jest to samo. Kiedys na vagu wyskoczyly mi błędy 3 czujników wiec wymienilem 3 i nic to nie dalo, co prawda od pewnego czasu pokazuje mi bład tylko tego przedniego lewego. Mierzylem opór na wszystkich jest w granicach 1-1,2.
Wiec mowisz zeby sprawdzic jeszcze opór po drugiej stronie? Ten przewód abs idzie do pompy? gdzie mam go szukac pod maską??

: pn cze 01, 2009 07:37
autor: Paweł Marek
FILIP_1988 pisze:Wiec mowisz zeby sprawdzic jeszcze opór po drugiej stronie? Ten przewód abs idzie do pompy? gdzie mam go szukac pod maską??
kabel od czujnika ma jeszcze takie charakterystyczne złącze pod maską, z tyłu na scianie grodziowej, kabel wygląda jak koncentryk łatwo znajdziesz. Dopiero od tej wtyczki kolejny kabel biegnie do sterownika. Przynajmniej napewno tak jest w starszych ABS które mają sterownik pod kanapą. W nowszych co maja sterownik pod pompą ABS nie wiem czy sa te złącza. Jeśli nie i kabel leci prosto do sterownika to trzeba wypiąc wtyk sterownika i mierzyć na jego wtyczce, tylko zlokalizować odpoweidnie kabelki od danego czujnika.

: wt cze 02, 2009 17:42
autor: FILIP_1988
Paweł Marek pisze:
FILIP_1988 pisze:Wiec mowisz zeby sprawdzic jeszcze opór po drugiej stronie? Ten przewód abs idzie do pompy? gdzie mam go szukac pod maską??
kabel od czujnika ma jeszcze takie charakterystyczne złącze pod maską, z tyłu na scianie grodziowej, kabel wygląda jak koncentryk łatwo znajdziesz. Dopiero od tej wtyczki kolejny kabel biegnie do sterownika. Przynajmniej napewno tak jest w starszych ABS które mają sterownik pod kanapą. W nowszych co maja sterownik pod pompą ABS nie wiem czy sa te złącza. Jeśli nie i kabel leci prosto do sterownika to trzeba wypiąc wtyk sterownika i mierzyć na jego wtyczce, tylko zlokalizować odpoweidnie kabelki od danego czujnika.
Moze spotkales sie z jakims schematem tej wtyczki sterownika? Wydaje mi sie ze tak na oko to będzie cięzko zlokalizowac

: wt cze 02, 2009 18:28
autor: Paweł Marek
hhttp://www.allegro.pl/item627048325_vw ... a_abs.html
na pierwszym planie fotki z tej aukcji, pod plastykiem, a od tyłu (na zdjęciu od prawej) dochodzi do wtyczki gruba wiązka.
Tej wtyczki co pisałem od pojedyńzego czujnika raczej nie będzie, ale mea culpa myślałem że chodzi o mk3, sorki.

: pt cze 19, 2009 19:36
autor: mrgolf
Witam, ja również mam problem z ABS mam mkIV i już jakis czas pali mi sie kontroloka i ABS nie działa podłączyłem auto pod VAG i wyskoczyły mi następujące błędy:

283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY


Zrobiłem pomiar bloków 001 i wszystkie 4 wartości kół są takie same...i nie wiem co dalej robić. Miałem już kupiony jeden czujnik prawy tył i dzis go wymieniłem ale nadal występuje ten sam błąd :( Proszę o pomoc!

: ndz cze 21, 2009 21:45
autor: FILIP_1988
mrgolf pisze:Witam, ja również mam problem z ABS mam mkIV i już jakis czas pali mi sie kontroloka i ABS nie działa podłączyłem auto pod VAG i wyskoczyły mi następujące błędy:

283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY


Zrobiłem pomiar bloków 001 i wszystkie 4 wartości kół są takie same...i nie wiem co dalej robić. Miałem już kupiony jeden czujnik prawy tył i dzis go wymieniłem ale nadal występuje ten sam błąd :( Proszę o pomoc!
Problem ten sam co u mnie, tylko u mnie kontrolka zapala sie sporadycznie, zwlaszcza w czasie deszczu. Czytalem gdzies na forum o podobnym przypadku do naszego i usterka byla w sterowniku pompy abs. Koszt okolo 250zł.

: pn cze 22, 2009 09:10
autor: mrgolf
U mnie też na poczatku kontrolka zapalała się sporadycznie aż w koncu zaczeła palić się cały czas. Ale już sobie z tym poradziłem wymieniłem również czujnik z przodu lewy, przejechałem sie i jest gitara kontrolka zgasła i ABS działa :)

: pn cze 22, 2009 22:08
autor: FILIP_1988
zazdroszcze :grin:


PS fajne zegarki

: wt lis 10, 2009 22:31
autor: sara20.09.1987
mozecie mi powiedziec dokladnie jak mam wymiec czujnik abs do kolo tylnego w golfie 5 , 1.9 tdi ??

: wt lis 10, 2009 22:47
autor: Kamel
sara20.09.1987 pisze:mozecie mi powiedziec dokladnie jak mam wymiec czujnik abs do kolo tylnego w golfie 5 , 1.9 tdi ??
Tak jak w MK4. Zdejmujesz koło, odpinasz wtyczkę od czujnika, odkręcasz śrubę mocującą (imbusową) i wyciągasz stary czujnik. Czasem, a nawet często stary czujnik jest dość mocno wciśnięty/zapieczony. U mnie musiałem go rozwalić na kawałki i dopiero wylazł.
Jak wywalisz stary to wciskasz nowy, przykręcasz śrubę, podpinasz wtyczkę, zakładasz koło i wsio :-)

: wt lis 10, 2009 23:02
autor: sara20.09.1987
wielkie dzieki :)

: wt gru 22, 2009 00:39
autor: xxxPALUCHxxx
przegladalem kilka watkow zwiazanych z kontrolka ABS i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie..a mianowicie:
po przekreceniu kluczyka zapalaja sie u mnie kontorlki..ABS,ESP,AirBag itd..po czym wszytkie gasna..czyli wszystko jest niby w jak najlepszym porzadku..
podczas gwaltownego hamowania na asfalcie czy nawet na sniegu czuje jak pedal hamulca pulsuje pod noga czyli wszytko z ABS-em tez powinno byc ok..

moje pytanie brzmi..czy podczas hamowania kiedy czuje dzialanie ABS-u, kontrolka ABS-u powinna migac sugerujac lub wskazujac jego dzialanie? ;) u mnie nic nie miga..

z gory dziekuje za odpowiedz