Strona 2 z 2

: wt sty 20, 2009 20:58
autor: tomciop1823
A tak ogólnie to sprawdz czy jak odkręcisz korek wlewu płynu chłodniczego (tylko ostrożnie!!) to podczas pracy auta widoczne są jakieś bąbelki w zbiorniczku (nie pomyl z przewodem powrotu i normalnym obiegiem)
No jeśli zaobserwuje takowe bobęlki to co to oznacza??

: wt sty 20, 2009 21:00
autor: czyzaczek
Że ciśnienie z przez trafioną uszczelkę idzie ci do układu chłodzenia :)

[ Dodano: 20 Sty 2009 20:05 ]
sas_gti pisze:czyzaczek, a pofatygowałeś sie chociaz przeczytac pierwszego posta? w ktorym napisałem
Pewnie, jest w nim opisany problem, na który w drugim poście odpowiedziałeś :hmm:

: wt sty 20, 2009 21:13
autor: tomciop1823
Aha... a Czy jeśli mi sie coś uszkodziło do tych mrozów np blok czy coś innego to też będą bąbęlki??

: wt sty 20, 2009 21:18
autor: czyzaczek
też mogłoby tak być.......

: wt sty 20, 2009 22:30
autor: jarkob
Witam. U mnie cały płyn wyleciał !!!! Moje pytanie jest następujące: Czy mogę zalać tymczasowo układ chłodniczy wodą i tak przejechać 4 km do warsztatu?

Sam bym się tym zajął, ale jestem teraz w krk i pod blokiem tego nie naprawie więc muszę jechać do mechanika.

: wt sty 20, 2009 22:37
autor: jakub.artur
jarkob pisze:Witam. U mnie cały płyn wyleciał !!!! Moje pytanie jest następujące: Czy mogę zalać tymczasowo układ chłodniczy wodą i tak przejechać 4 km do warsztatu?

Sam bym się tym zajął, ale jestem teraz w krk i pod blokiem tego nie naprawie więc muszę jechać do mechanika.
TAK

[ Dodano: 20 Sty 2009 21:40 ]
tomciop1823 pisze:Witam Wszystkich . W ostatnim czasie zauwarzyłem ze w moim Golfe lV ubywają nie wielkie ilosci płynu w Zbiorniczku wyrównawczym lecz nie widać zadnych wycieków i zaczyna mnie to denerwować, Czym to moze być spowodowane? Chciałbym was proscić o rade i z góry dziekuje.
małe ilosci plynu zawsze znikaja w wyniku temperatur lecz jesli wieksze to juz albo wyciek albo uszczelka pod glowica , jesli na kurku wleu oleju jest biala mas to znaczy ze uszczelka a jesli jest czysta to wyciek :chytry:

: wt sty 20, 2009 22:54
autor: jarkob
Wydaje mi się że u mnie wyciek jest spowodowany przerwaniem jakiegoś węża, ponieważ wczoraj jechałem wyboistą droga polną i zahaczyłem przodem o ziemie. Może w wyniku tego dolny wąż się przerwał. Teraz mogę gdybać mam nadzieje że to nic poważnego bo studencka kieszeń tego nie wytrzyma.

: śr sty 21, 2009 00:06
autor: Walek240
W niektórych przypadkach uszkodzenia uszczelki pod głowicą ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia (tak to można po krótce wytłumaczyć) i szukając najprostszej drogi ucieczki uwalnia się właśnie do zbiorniczka wyrównawczego. Zdażają się także pęknięcia węży itp. Ale bez obawy zwracaj uwagę na poziom płynu jak ktoś już wyżej napisał. Pozdrawiam.

: śr sty 21, 2009 00:59
autor: 1711marcin
mialem podobny problem do twojego. w moim wykryto wyciek kolo termostatu. pod wszystkimi plastikami nikt tego nie widzial dopiero gdzies przypadkiem na kanale ktos zauwazyl zaschniety plyn. i tam ubywalo kropelkami

: śr sty 21, 2009 01:24
autor: sas_gti
małe ilosci plynu zawsze znikaja w wyniku temperatur
znikanie dzięki temperaturze jest ciekawą toerią, moze coś więcej na ten temat? :bajer:
A tak poważnie to w ten sposób mozna sobie tłumaczyć małe nieszczelnosci układu.
A najczęściej sie potem okazuje ze np
1711marcin pisze:nikt tego nie widzial dopiero gdzies przypadkiem na kanale ktos zauwazyl zaschniety plyn. i tam ubywalo kropelkami
no wiec cudów nie ma, płyn nie znika. Szczelny układ nie wymaga dolewania płynu między wymianami. Sam jeżdzę dwoma takimi autami i nikt mi nie wmówi że płyn zawsze ma znikać... :helm: