Strona 2 z 5

: śr sty 21, 2009 11:04
autor: Lipek81
Halogeny w wąskim zderzaku też były, były montowane pod zderzakiem. Takie zwykłe prostokątne. Kolega ma takie w Jettcie mkII - są oryginalne, insatalacja do nich też jest oryginalna (kostki, kolorystyka kabli, sposób prowadzenia). Widzałem też takie w ksiązkach, poza tym występują one także w ETCE. Halogeny są pod zderzakiem, ale nie są montowane do zderzaka, tylko do podłużnic na specjalnych dodatkowych wspornikach z blachy.
bodzio_j pisze:Mam angielską instrukcję dotyczącą instalacji elektrycznej i jest zdjęcie halogena w grillu i jest on p/mgielny ( opis i wyglad na to wskazują)
- zamieść skan, poczytamy, może rzeczywiście? A co w jego wygladze wskazuje na to, że to jest przeciwmgielny? Szerokie lub wąskie karby? Moim zdaniem to nie ma znaczenia - w starszych grillach, z wąskimi żeberakmi były montowane z wąskimi karbami, w nowszych z szerokimi... W angielsich wersjach golfy miały światła do jazdy dziennej - może coś tam źle odczytałeś i o nie chodzi?

: śr sty 21, 2009 13:37
autor: bodzio_j
Trza se pobrać Strona 5.
http://www.wrzucaj.com/828994

: śr sty 21, 2009 16:08
autor: zodiak
Z całym szacunkiem ale bazując na tek książce to kierowca powinie siedzieć po prawej stronie itp. Schematy instalacji (bynajmniej komory silnika) są inne i przygotowane pod specyficzny rynek. A my przecież rozważamy podłączenie lamp w aucie jeżdżącym po naszych (i naszych sąsiadów) drogach. Ten schemat traktowałbym jako ciekawostkę dotyczącą specyficznego obszaru geograficznego i obowiązujących specyficznych przepisów.
Być może (to tylko moje dywagacje) podłączenie tych lamp jako p/m wymuszają ichniejsze przepisy bo np. światła długie mogą być tylko pojedyńcze (może przepisy zabraniają 2 lamp świecących na raz jako światła długie). I cóż miał zrobić VW po wypuszczeniu grilla na 4 lampy (GTI) ? Zaadoptował je jak p/m.
Jednak nie auto ma jeździć po Polsce i należy je podpiąć tak jak przewidział to producent dla aut sprzedawanych w naszym regionie. I to tyle.
Obrazek

L13 i L14 to interesujące nas lampy

: śr sty 21, 2009 19:02
autor: bodzio_j
zodiak pisze:Z całym szacunkiem ale bazując na tek książce to kierowca powinie siedzieć po prawej stronie itp. Schematy instalacji (bynajmniej komory silnika) są inne i przygotowane pod specyficzny rynek
Zgoda. Ale chodziło o występ[owanie świateł p/mgielnych w grillu, nic innego. Sprawa druga - być może halogeny p/m były montowane opcjonalnie i stąd odpowiedni wyłącznik ( tył/przód)

P.S.
Instrukcja jest chyba na Anglię. Z czasów gdy szukałem czegokolwiek o golfie i tak jakoś zostało. I jakoś łatwije mi było wrzucić cały plik niż zfjęcie :) :okej:

: śr sty 21, 2009 20:03
autor: Lipek81
W książce ewidentnie jest napisane, że to są światła przeciwmgielne. I jest to pomyłka w książce :) . Dlaczego?
Po pierwsze:

Obrazek

Jest to zdjęcie z książki o naprawach VW. Na zdjęciu jest wersja angielska, co widać po wycieraczkach odwórconych w drugą stronę (napis GTI daje gwarancje, że nie jest to odbicie lustrzane zdjęcia). Od razu sprostuję, że halogeny w zderzaku nie są orginalne i książka która posiadam opisuje, jak je zamontować - po cóż ktoś miałby montować halogeny w zderzak, skoro ma je w grillu? Wszystkie połączenia itp. są takie same jak dla wersji europejskiej - złączki też są pod zbiorniczkeim płynu chłodniczego.

Po drugie:

Fragment książki, który kolega wcześniej zamieścił na forum, to książka "Coomber, I. M. & Rogers, Christopher - Haynes Manuals - Golf & Jetta II Service and Repair Manual" - mam ją w całości. Na zdjęciu poniżej zamieszczam jeden rysunek z zaznaczonym dość istotnym szczegółem:

Obrazek

Zaznaczyłem tam rozgałęzienie przewodów we wtyczce podłączonej do żarówki głównego reflektora. Jest to rozgałęzienie przewodów zasilających włókno światła drogowego.
Niżej zamieszczam zdjęcie rozgałęziacza, montowanego w przypadku, kiedy grill mial 4 lampy (rozgałęziacz zasilał dodatkową lampę), oto jego zdjęcie:

Obrazek

- widać na nim z których pinów wtyczki jestrozgałęzienie na dodatkowy reflektor - przewód brązowy to masa, a ten drugi to właśnie zasilanie dodatkowego reflektora. Po co zatem na zdjęciu w książce miałoby być to rozgałęzienie? Mi przychodzi do głowy tylko to, że zasila ono dodatkowy reflektor. Czyli moim zdaniem w książce jest błąd.

: śr sty 21, 2009 21:16
autor: lukasfenix
Lipek81 pisze: Jęzlei jesteś posiadaczem takich reflektorów - podaj ich numer katalogowy - sprawdzimy, zobaczymy...
Tak jak pisałem wcześniej- halogeny przeciwmgielne obecnie na aucie:
Obrazek

Reflektory dalekosiężne, wymienione ze względu na ich stan po poprzednim właścicielu. Lepszej jakości zdj. nie udało mi się osiągnąć ale najważniejsze widać, czyli brak osłony na żarówkę, gładkie szkło i odbłysk.(to nie są clary-tam odbłysk jest karbowany). Co do oznaczeń dalekosiężnych to nabite są jedynie dwa nr na szkle- 39559i697:
Obrazek

: śr sty 21, 2009 21:39
autor: Lipek81
lukasfenix, nikt nie ma wątpliwości, że reflektory dalekosieźne byly montowane w grillu - dlatego niepotrzebnie podawałeś ich numer - podaj numer Tych przeciwmgielnych. Jeżeli już ich nie masz, to zrób chociaż fotki oryginalnej instalacji, która po nich została. Cokolwiek. Tak, jak już pisałem wcześniej - karby (ich rozmiar) nie moga być znakiem tego, czy reflektor jest przeciwmgielny, czy nie (różnie to było w różnych rocznikach). Piszesz o zasłonce - ja mam zasłonke w głównych reflektorach (tam przecież też jest swiatło drogowe), natomiast w halogenach w zderzak (lub pod zderzak) nie spotkałem się, żeby ta zasłonka była. Tak samo nie mam zasłonki w wewnętrznych reflektorach dalekosieżnych, choć są one podłączone jako śwaitla długie (oryginalnie).

: śr sty 21, 2009 23:02
autor: lukasfenix
To wszystko co udało się zcztyać z halogenów:
8364R19
301 124 037
TN15 SAE F80
Hella Made in Germany
B

Obrazek

: śr sty 21, 2009 23:36
autor: Lipek81
Te numery za bardzo mi nic nie mówią - ja mam reflektor wyciągnięty z samochodu, od tyłu naklejona są numery - 191 941 783 B. O coś takiego mi chodzi - coś w podobnym formacie. Sprawdź jak możesz, czy od tyłu nie ma żadnej naklejki, otwórz maskę, popatrz, może są od dołu przyklejone (jakieś lusterko małe by się przydało).

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 22:37 ]
A skoro miałeś wcześniej wstawione przeciwmgilene włączane przyciskiem, to może w samochodzie znajduje się instalacja po nich? Zrób zdjęcia wtyczek kabli itp.

: czw sty 22, 2009 00:28
autor: bodzio_j
Lipek81 pisze:W książce ewidentnie jest napisane, że to są światła przeciwmgielne. I jest to pomyłka w książce
Masz książkę więc wiesz, że to nie tylko opis ale i zdjęcie przedstawia halogen p/m a nie drogowy. Więc raczej to nie pomyłka.
Wkleiłeś zdjęcie na którym są dodatkowe hal. p/m pod zderzakiem, ale jak sam napisałeś - nieoryginalne.
I tu wydaje się funkcjonować moja teoria o opcjonalności wyposażenia,(ten podwójny wyłącznik po coś jest) Być może ktoś kto ma drogowe w grillu nie chcąc ich likwidować , założył p/m pod zderzak.

: czw sty 22, 2009 01:17
autor: lukasfenix
Lipek81 pisze: A skoro miałeś wcześniej wstawione przeciwmgielne włączane przyciskiem, to może w samochodzie znajduje się instalacja po nich? Zrób zdjęcia wtyczek kabli itp.
Kolego, przeczytaj uważnie moje posty! No cóż powtórzę się raz jeszcze: Instalacje mam od dalekosiężnych, bo takie też miałem oryginalne. Dalekosiężne wymieniłem na halogeny. Instalację do halo zrobiłem sam, prowadząc okablowanie od wtyczki pod zbiornikiem :bajer:

Co do tych numerów, to poszukam jutro, może jest jakaś naklejka.

: czw sty 22, 2009 12:00
autor: Lipek81
bodzio_j pisze:Masz książkę więc wiesz, że to nie tylko opis ale i zdjęcie przedstawia halogen p/m a nie drogowy
- niestety nie mam takiej wiedzy, aby po zdjęciu rozpoznać jaki to rodzaj reflektora. Nie znam się na optyce, nie mam wykształcenia w tym kierunku. Jednak dla mnie szerokość karbów (jeżeli to masz na myśli) nie jest wyznacznikiem tego, czy reflektor jest przeciwmgielny, czy drogowy. Przed rokiem 1987 śwaitła dodatkowe w grillu miały wąskie karby, po tym roku - szerokie, a oba rodzaje reflektorów były śwaitłami drogowymi, a nie przeciwmgielnymi - czyli różna szerokość karbów jest stosowana w reflektorach tego samego przeznaczenia.
Jeżeli posaidasz jakieś materiały na temat reflektorów, i opisujące jak po wyglądzie poznać, jakie reflektor ma przeznaczenie, to chętnie się z nimi zapoznam.

bodzio_j pisze:Wkleiłeś zdjęcie na którym są dodatkowe hal. p/m pod zderzakiem, ale jak sam napisałeś - nieoryginalne.
I tu wydaje się funkcjonować moja teoria o opcjonalności wyposażenia,(ten podwójny wyłącznik po coś jest) Być może ktoś kto ma drogowe w grillu nie chcąc ich likwidować , założył p/m pod zderzak.
- no dokłdnie tak zrobił - po co miałby likwidować drogowe w grillu (a nie przeciwmgielne)? Czyli wychodzi na to, że także na rynku angielskim były tam dłygie światła.

Podwójny włącznik - oczywiście jest do załączenia przednich i tylnych śwateł przeciwmgielnymch i nigdy temu nie zaprzeczałem.

I jeszcze jakoś żadna z osób które twierdzą, że w grillu były światła przeciwmgielne, nie odpowiedziała mi na ptyanie, dlaczego na zdjęciu zamieszcoznym wcześniej (z tej książki) zaislanie światła drogowego jest rozgałęzione....
lukasfenix pisze:Instalacje mam od dalekosiężnych, bo takie też miałem oryginalne.
- czyli masz dowód na to, że były wersje ze śwatłami drogowymi w grillu;
lukasfenix pisze:Dalekosiężne wymieniłem na halogeny. Instalację do halo zrobiłem sam, prowadząc okablowanie od wtyczki pod zbiornikiem
- skoro zrobiłeś instalację sam, to znaczy że nie masz dowodu na istnienie wersji z halogenami p/m w grillu. Co prawda wspominałeś o innej konstrukcji lamp - ale jak już pisałem - ja nie znam się na optyce (szczerze mówiąc myślę, że Ty też nie), więc jedyne co można zrobić to spróbować zdekodować napisy na lampie. Niestety nie potrafię tego zrobić - może Ty się tym zajmiesz?

Myślę, że w powyższych postach przedstawiłem szereg dowodów na istnienie śwaiteł drogowych w grillu, ale uważam, że nikomu z Was nie udało się udowodnić, że w grillu były również montowane reflektory przeciwmgielne. Odpowiedzi typu "bo te światło wygląda jak halogen" nie są żadnym dowodem. Jak już wcześniej pisałem lampy w różnych rocznikach wyglądały różnie a służyły do tego samego.... To tak jak Maluch i Syrena - wyglądają inaczej, ale oba służą do jazdy....
Najtwardszy dowód, jaki został przedstaiony na istnienie śwaiteł p/m w grillu to podpisy pod zdjęciami, w języku angielskim, które mówią, że to światła przeciwmgielne. Niemniej jednak i ten dowód podważyłem (autor książki też może się pomylić) - i cisza - nikt do tego się nie odniósł....

Nikt nie przedstawił fotek instalacji śwaiteł p/m w grillu, nikt nie podał numerów katalogowych tych reflektorów, nikomu z nas nie udało rozkodowac się podanych tutaj numerów widniejących na rzekomo przeciwmgielnym halogenie. ETKA wyraźnie podaje, że halogeny w grillu to śwatła drogowe, nie podając żadnych dodatkowych informacji na temat wersji przeciwmgielnej. Brak dowodu na nieistnienie czegoś nie znaczy, że takie coś istniało.
Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że golf mkII miał ori system masowania pośladków w fotelu kierowcy....


Należy tu wspomnieć jeszcze że w czoraj z koelgą bodzio_j, do późna rozmawialiśmy na GG o tym problemie - pokazałem mu zrzuty ekranu z etki, rozkodowaliśmy napisy na reflektorach w grill do śwaiteł długich (i oczywiście wyszło, że są do długch ;) ) - i chyba udało mi sie go przekonać, choć jeszcze ma sprawdzić jedną rzecz - chcemy porównać oznaczenia jakie są na śwatłach przeciwmgielnych montowanych pod zderzak (czyli na 100% p/m) z tymi które podane były wcześniej. Zobaczymy, może wtedy uda się jakoś to rozszyfrować.

: czw sty 22, 2009 12:39
autor: 1 6 D
http://img150.imageshack.us/img150/7980 ... 228wc9.jpg
Ja u siebie miałem takie jak na górze fabrycznie, jak widać miały prążki też, a były pod długie podpięte. Moje to rok 91. Co do rozgałęźnika do lamp, szukałem jakiś czas temu kostek tych co wchodzą w kostkę, nigdzie tego dostać nie mogłem, a na szrotach nie znalazłem tego. Tylko raz w innym swoim Gulfie takie miałem

: czw sty 22, 2009 21:47
autor: lukasfenix
Lipek81 pisze:
I jeszcze jakoś żadna z osób które twierdzą, że w grillu były światła przeciwmgielne, nie odpowiedziała mi na ptyanie, dlaczego na zdjęciu zamieszcoznym wcześniej (z tej książki) zaislanie światła drogowego jest rozgałęzione....
lukasfenix pisze:Instalacje mam od dalekosiężnych, bo takie też miałem oryginalne.
- czyli masz dowód na to, że były wersje ze śwatłami drogowymi w grillu;
lukasfenix pisze:Dalekosiężne wymieniłem na halogeny. Instalację do halo zrobiłem sam, prowadząc okablowanie od wtyczki pod zbiornikiem
- skoro zrobiłeś instalację sam, to znaczy że nie masz dowodu na istnienie wersji z halogenami p/m w grillu. Co prawda wspominałeś o innej konstrukcji lamp - ale jak już pisałem - ja nie znam się na optyce (szczerze mówiąc myślę, że Ty też nie), więc jedyne co można zrobić to spróbować zdekodować napisy na lampie. Niestety nie potrafię tego zrobić - może Ty się tym zajmiesz?

Myślę, że w powyższych postach przedstawiłem szereg dowodów na istnienie śwaiteł drogowych w grillu, ale uważam, że nikomu z Was nie udało się udowodnić, że w grillu były również montowane reflektory przeciwmgielne. Odpowiedzi typu "bo te światło wygląda jak halogen" nie są żadnym dowodem. Jak już wcześniej pisałem lampy w różnych rocznikach wyglądały różnie a służyły do tego samego....
Kolego, nie mam już siły udowadniać ci jakie mam lampy. Przecież pisałem już srylion razy że grill z halogenami kupiłem na szrocie. A poprzednio były dalekosiężne więc inst. po nich została. To że nasze golfy nie miały halogenów to nie znaczy że w ogole ich nie było. I tłumaczenie że w książce jest błąd- nie przemawia to do mnie za cholerę! Zrobiłem zdjęcia, podałem numery, co jesze mam zrobić... może olać temat???