Strona 2 z 2
: pt sty 16, 2009 21:18
autor: KOGUT1
Ja miałem taki problem jak opisujesz i z nim sobie nie poradziłem.
Zrobiłem wszystko co możliwe i nic.
Wymieniłem pompe do wody, termostat, wyczyściłem kanały w silniku pod ciśnieniem, wyczyściłem chłodnice , wymieniłem płyn i nic.
Prawdopodobnie to jest uszkodzony pierścien na tłoku albo ich za duże zużycie i wtedy spaliny nagrzewają olej. Tak mi doradził jeden z 10 mechaników
: pt sty 16, 2009 22:23
autor: kwietek
tomekoperator, jeszcze mam zasadnicze pytanie: Jak jedziesz pod górkę, albo ostro gazujesz bardzo szybko rośnie Ci temperatura, i czy wiatraki Ci się w czasie jazdy nie włączają (albo silnik osiąga temp. powyżej 3/4 skali)? Jeśli tak to już na 100% uszczelka, albo tak jak napisał KOGUT1 uszkodzony jest któryś z pierścieni ogniowych... taniej jest wymienić uszczelkę więc jak by co od tego bym zaczął (koszt ok 300zł +płyny + filtry)
: pt sty 16, 2009 22:40
autor: KOGUT1
Jeśli stało się to z dnia na dzień to jest to uszczelka albo uszkodzony pierścień jeśli ci się stopniowo zaczynał nagrzewać to mogą być zbyt zużyte pierścienie.
A jak ciśnienie oleju ?
: pt sty 16, 2009 23:14
autor: oldstaszek
Zużyte pierścienie - pierwej olej zeżre zanim się zacznie przegrzewać...
Nie wymyślajcie...robicie petrygo z mózgu...
Spróbuj odpowiedzieć na konkretne pytania - odpowiedź się znajdzie.
Dodam że znam przypadki gdzie wskaźnik pokazywał głupoty bo..."masa" zegarów była do hmmm...
: pt sty 16, 2009 23:21
autor: kwietek
dlatego wcześniej pisałem by sprawdzić przy jakiej temperaturze (wg. wskaźnika) włączają się wentylatory. A z pierścieniami jest tak że jak wiesz są 3 ogniowy, uszczelniający i zgarniający. Jeśli padnie ogniowy temperatura z cylindra rozchodzi się po silniku i w bardzo krótkim czasie leci uszczelniający (silnik traci kompresję), a następnie zgarniający (silnik zaczyna brać olej). Z reguły dokąd nie padnie zgarniający, (albo uszczelniający w dieslu) użytkownicy nie dostrzegając nic niepokojącego. A swoją drogą "robić petrygo z mózgu" - od dziś ten tekst występuje w moim słowniku
(jeśl nie masz nic przeciwko
)
: pt sty 16, 2009 23:27
autor: oldstaszek
...używaj ,używaj...mam jeszcze kilka w zapasie...
: sob sty 17, 2009 14:01
autor: KOGUT1
Ja tak miałem były zużyte pierścienie i się przez to przegrzewał, moc miał swoją a alej brał około 1L na 1000 Km.
Sprawdz czy ci nie robi trzeciego obiegu przez zbiornik wyrównawczy zamiast na chłodnice