Strona 2 z 3

Podświetlenie climatronic nie działa

: ndz gru 20, 2009 20:10
autor: mishonia
Panie, Panowie
Wczoraj kupiłem Golfa IV 1999, 1.8, 20V - pierwsza obserwacja nie działa podświetlenie climatronic - wyświetlacz pokazuje temp. i kierunki dmuchania, ale nawigacja jest ślepa - czy to poważne? Jak naprawić?

: ndz gru 20, 2009 23:42
autor: greg
mishonia pisze:ale nawigacja jest ślepa - czy to poważne? Jak naprawić?
daj fotkę bo nie rozumiem jaka nawigacja

: sob sty 23, 2010 16:04
autor: dj_macgyver
Panowie może ktoś mi podpowie, golf 4, climatronik, problem jest następujący.

Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w krótkich ostępach czasu, jedynie wtedy gdy temp. płynu na desce jest między 70-80 st. C. Podczas terstów z Vag-em obserwowałem status kompresora w momencie rozłączenia sprężarki zamiast wartości 0 (zero) sygnalizującej normalną prace kompresora pojawia się wartość 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-].

Wnioskuje że kompresor jest wyłączany przez kontrolke niskiego poziomu płynu chłodzącego. Ale ta kontrolka się nie zapala, mimo to kompresor przestaje pracować a wspomiana wcześniej wartość na chwile - pare sekund - wskakuje na 11. Sprawdzałem kontrolke i wydaje się być sprawan bo jak odłącze wtyczke czujnika to oczywiście się zapali i jest odpowiedni sygnał dzwiękowy.

Czy możliwe że kontrolka zapala się z opóźnienim które jest większe niż te kilka sekund przez które kompresor nie pracuje?

Czy sprężarka otrzymuje informacje o niskim poziomie płynu chłodzącego z czujnika temperatury czy może dopiero z licznika - kontrolki?

: sob sty 23, 2010 16:18
autor: greg
a ten Twój Volkswagen to jaki - zresztą to nie ten czujnik o którym gadasz - w przypadku np golfa 3 - masz czujnik od temperatury płynu G62 na wężu idącym do nagrzewnicy (czujnik 2 pinowy) - który odpowiada właśnie za to co masz z climatronikiem

: sob sty 23, 2010 17:00
autor: dj_macgyver
Volkswagen Golf 4 i tam jest chyba 4 pinowy czujnik - wymieniałem już go i nic się nie zmienia.

: sob sty 23, 2010 17:57
autor: greg
nie było mk4 AFN

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 4:58 pm ]
więc puki nie sprecyzujesz silnika żebym sprawdził co miałeś zamontowane to nie da rady pomóc

: sob sty 23, 2010 18:32
autor: dj_macgyver
Sorki, Vw Passat b5, silnik afn,czujnik temp cieczy wymieniony, termostat tez.

: sob sty 23, 2010 18:34
autor: greg
dj_macgyver pisze:czujnik temp cieczy wymieniony, termostat tez.
ale tam są 2 czujniki cieczy - jeden 4 pinowy dla zegarów i sterownika silnika a drugi 2 pinowy dla climatronica

: sob sty 23, 2010 18:35
autor: dj_macgyver
a gdzie ten drugi czujnik jest?
albo jakiś numer jakbyś podał?

: ndz sty 24, 2010 13:44
autor: greg
ty kompresor uruchamiasz przy tych mrozach? to chyba w garażu - bo tak wogóle to nie powinno ci się załączyć. jakie błędy występują na climatroniku.
Skonkretyzuj auto - rocznik - bo jak będę od ciebie wyciągać takie wiadomości to chyba sobie daruj i jedź do ASO - bo z takim poziomem info to po kilku postach udało mi się od ciebie wyciągnac - Passat B5 AFN - a ja teraz zapytam - passat B5 rocznik jaki. Błędy zaczęły się pojawiać kiedy. Auto sprawdzasz na dworzu czy w ogrzewanym garażu. Kiedy odłącza ci kompresor - w garażu czy jak wyjedziesz na dwór.

: ndz sty 24, 2010 14:27
autor: dj_macgyver
Passat B5, 1.9 TDI, AFN, 110 KM, sedan, 98r., kompresor wymieniany był m-c temu, poprzedni się zatarł. Oczywiście wymieniłem skraplacz-chlodnice klimy, filr kabinowy i osuszacz, reszta była płukana. Na poprzednim kompresorze objawy były takie same. Teraz oczywiście ze kompresor się nie załączy, bo żeby klima ruszyła musi być +5. Auto odpalam w garażu ogrzewanym i tam klima działa, ale tak jak mówiłem czyli:

Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w krótkich ostępach czasu, jedynie wtedy gdy temp. płynu na desce jest między 70-80 st. C. Podczas terstów z Vag-em obserwowałem status kompresora w momencie rozłączenia sprężarki zamiast wartości 0 (zero) sygnalizującej normalną prace kompresora pojawia się wartość 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-]. A jak wyjeżdzam na zewnątrz to kompresor przestaje pracować ze względu na zbyt niską temp. na zewnątrz i wartość wskakuje na 8.

Błędów w climatroniku brak!
Klima nabita po wymianie kompresora m-c temu.
Chłodzi dobrze tylko jest ten niepokojący objaw, nie chce zeby zatarł sie kolejny kompresor bo to koszt.

czujnik g2/62 wymieniony, termostat też, kontrolka niskiego poziomu płynu / zbyt wysokiej temperatury płynu (jak kto woli) nie zapala się, ale jest sprawan, jak odłącze czyjnik w zbiorniczku wyrównawczym na zegarach pojawia się i piszczy.

chciałbym żeby jak się zrobi ciepło klima działała normalnie.
Mówisz że jest jeszce jakiś czujnik, który to?

sorki za tyle edycji ale chciałem żebyś miał pełne info.

: ndz sty 24, 2010 15:18
autor: greg
no dobra - to teraz tak - załączanie i rozłączanie kompresora klimy nie ma wpływu na zatarcie - prędzej zbyt mała ilość oleju .
Teraz tak - patrząc na schemat twojego samochodu - czujnik na chłodnicy, który załącza wentylatory jest 3 pinowy:
pin 1 załącza przekaźnik J380 (pole 8 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z F129 czujnika ciśnienia klimatyzacji
pin 2 załącza przekaźnik J379(pole 5 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z pinem 16 wtyczki T16a panelu sterowania.

: ndz sty 24, 2010 15:56
autor: dj_macgyver
greg pisze: pin 2 załącza przekaźnik J379(pole 5 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z pinem 16 wtyczki T16a panelu sterowania.
w panelu sterownika, tzn panelu climatronika i ten wtedy sterownik odłącza kompresor, przez przełączenie przekaznika, tak?

Jak można zdjagnozować na 100% awarie tego czujnika, sporo roboty żeby wyjąć chłodnice, nie chce tego robić na marne. Można gdzieś na Vagu sprawdzić wartości?

A może odpiąć tą wtyczke T16a, tylko która to?
a tak z ciekawości za co odpowiada pin 3?

: ndz sty 24, 2010 16:06
autor: Jessy
Podłącze się do tematu. U mnie w mk3 1.6abu 93 Na wyświetlaczu od sterowania nawiewów wyświetla mi się błąd "E1 serwiece" Podłączałem się tex-ą pod auto, ale nie widzi klimy, innymi sprzętami też. Klimatyzacja ogólnie chodzi, tylko mnie denerwuje ten migający błąd. :grrr: