Akumulator pada jak zimno

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw sty 08, 2009 10:29

zdecydowanie za niskie ładowanie, miałem podobny problem, aku lekko osłabł, okazało się że ładowanie jest słabe, więc czyszczenie alternatora (szczotek i pierścieni) i całej elektryki, a dodatkowo skróciłem drogę ładowania i podłączyłem alternator bezpośrednio do aku, proponuje więc wszystkie połączenia w elektryce przeczyścić i nasmarować albo wazelina albo smarem teflonowym, jak to nie pomoże to regulator napięcia do wymiany, aku na dobę do domu i niech się ładuje, kolega PinkFloyd, pięknie opisał napięcia na akumulatorze


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » czw sty 08, 2009 19:08

a dzis (fakt mniejszy mroz) rano nie ruszalem auta wrocilem z pracy po 16 wsiadam do auta i od strzala zapalil

ale w sobote i tak jade do elektryka zeby ogarnal sprawe

dzieki panowie za informacje


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pt sty 09, 2009 21:47

Witam nie chce zakładać nowego tematu więc sie podepne pod pasujacy :bajer:

Mianowicie. jak podładowuje akumulator prostownikiem to już po ~ 40 minutach ładowania strzałka od prostownika co pokazuje jakim pradem ładuje spada do zera, czy to znaczy że aku jest naładowany ? czy dalej kontynuować ładowanie ? ( auto oczywiście po takim krótkim ładowaniu odpala bez problemu) ale po dwóch dniach znowu musze go chwile podładować zeby odpalił.

a druga sprawa czy takie podładowywanie po kilkadziesiat minut nie wpływa jakoś na "żywotnośc" aku ?



Awatar użytkownika
jungu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw paź 05, 2006 11:42
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: jungu » sob sty 10, 2009 12:02

mmarek pisze:a druga sprawa czy takie podładowywanie po kilkadziesiat minut nie wpływa jakoś na "żywotnośc" aku ?
to jaki okres czasu go ładujesz nie wpływa na żywotność akumulatora, wpływa to jak często to robisz.

Aku to delikatna sprawa, może masz mało wody w nim, albo nastąpiła przerwa gdzieś na elektrolicie i do końca sie nie ładuje.
zależy jakim prostownikiem ładujesz i jakim napięciem. najlepiej go ładować niskim napięciem lecz długo niż dać wysokie napięcie i ładować go pół godziny bo bardzo szybko się zużyje


[img]http://i11.photobucket.com/albums/a161/jungu/MKIII.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1374478&highlight=#1374478

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sty 10, 2009 12:31

mmarek pisze:Witam nie chce zakładać nowego tematu więc sie podepne pod pasujacy :bajer:

Mianowicie. jak podładowuje akumulator prostownikiem to już po ~ 40 minutach ładowania strzałka od prostownika co pokazuje jakim pradem ładuje spada do zera, czy to znaczy że aku jest naładowany ? czy dalej kontynuować ładowanie ? ( auto oczywiście po takim krótkim ładowaniu odpala bez problemu) ale po dwóch dniach znowu musze go chwile podładować zeby odpalił.

a druga sprawa czy takie podładowywanie po kilkadziesiat minut nie wpływa jakoś na "żywotnośc" aku ?
To oznacza najprawdopodobniej zużycie akumulatora i zmniejszenie jego pojemności. Aku najprawdopodobniej do wymiany.
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 12:35 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » sob sty 10, 2009 14:34

Macie rację koledzy, ja chciałbym tylko dodać, że problemy z odpalaniem to nie zawsze akumulator. Czasami bruździ rozrusznik (najczęściej na tulejach) i wtedy słabo kręci mimo dobrego aku. Przeszkodą mogą być też zanieczyszczone klemy albo słabo kontaktujący przewód masy na obudowę silnika lub plus do rozrusznika. A sam aku trzeba po prostu dobrze sprawdzić i ewentualnie naładować. Oczywiście też może być padnięty. Może się też zdarzyć, że aku jest ok, ale coś pobiera cały czas prąd i zawsze go rozładuje choćby nie wiem jak dobry był.
A u Ciebie kolego zając coś nie tak z tym ładowaniem. Sprawdź regulator napięcia przede wszystkim.



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » sob sty 10, 2009 19:21

jungu pisze:to jaki okres czasu go ładujesz nie wpływa na żywotność akumulatora, wpływa to jak często to robisz.
o to mi chodziło :)
mate64 pisze:Aku najprawdopodobniej do wymiany
ładuje go niemal codziennie , moze do końca zimy dociągnie :bigok:



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sty 10, 2009 20:44

mmarek pisze:
jungu pisze:to jaki okres czasu go ładujesz nie wpływa na żywotność akumulatora, wpływa to jak często to robisz.
o to mi chodziło :)
mate64 pisze:Aku najprawdopodobniej do wymiany
ładuje go niemal codziennie , moze do końca zimy dociągnie :bigok:
Dociągnąć dociągnie, tyle że sie umęczysz przy noszeniu tego ołowiu troche. No chyba że ci szwankuje ładowanie w aucie :bajer:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości