Strona 2 z 4
: pt sty 09, 2009 09:40
autor: hryniew
Problem polega na tym, że wcisnąłem ten trzpień. Jak patrzę w króciec - zrobiłem sobie fotkę bo ciężko tam dotrzeć to termostat nie zasłania równomiernie światła przewodu. Z jednej strony widzę uszczelkę. Pytanie jak ustawić go aby trafił osiowo? Czy w tej drugiej części przykręcanej do bloku nie powinno być jakiegoś stelaża ustalającego położenie? Do tego jeszcze oring na króćcu jest na tyle twardy, że ciężko go dopchnąć ręką a co za tym idzie trudno ustalić pozycję.
: sob sty 10, 2009 14:13
autor: galazka87
To ja dodam swój problem... jest troszke inny niz opisane powyzej. Moj samochodzik długo sie dogrzewa-przy obecnych mrozach 90 łapie dopiero po przejechaniu 12 km ale jak juz zlapie to nie puszcza... Malo tego temperatura siega 100 stopni i spada do 90 jedynie po wlaczeniu ogrzewania na maksa. Nawet w trasie przy predkosci 100 km/h na 5 biegu trzyma caly czas 100 stopni (trasa 250 km). Termostat???
: sob sty 10, 2009 14:42
autor: MaRcInEs
To czy sprawdzales jakis jest poziom plynu w chlodnicy chyba nie musze sie pytac
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
wiec na bank termostat zbyt powoli sie otwiera i z byt powoli sie zamyka jednym zdaniem do wymiany i zrob to jak najszybcie poniewaz nie dogrzanie silnik apowoduje malo tego ze wiekrze spalanie muli a do tego uszkadza w pewnym stopniu silnik jezeli bedziesz wymienial sam to jak dobrze pamietam to jest on w okolicach pompy wspomagania i konieczne jest zdemontowanie jej pozdrawiam i zycze sukcesow
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: sob sty 10, 2009 17:45
autor: hryniew
Dobra, przyjrzałem się dziś dokładnie sytuacji w moim AEE i już widzę gdzie tkwi problem. Termostat jest o ok. 1 mm za krótki. Po zmontowaniu całego układu i założeniu krućca mogę palcem wyczuć ok. 1 mm luzu naciskając na uszczelnienie. Powstaje pytanie skąd bierze się luz. Termostat dobrze osadzony w tym pierścieniu wystającym w obudowie, z drugiej strony dobrze zapięty w kruciec. Wydaje mi się, że obudowa gdzieś się wyrobiła (gdzieś zpuchła czy coś) i stąd problem. Obudowa kosztuje w IC 180 zł i jakoś tak nie specjalnie mam ochotę ją wymieniać. Powiedzcie mi, czy między termostatem a obudową od strony silnika nie powinno być jakiejś tulei niwelującej dystans czy coś w tym stylu?
: sob sty 10, 2009 18:25
autor: Eso
tez mam 1.6ABE =AEE ponoc
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
i mi pokazuje caly czas temperature na minimum. wskazowka ani drgnie nawet po 15 km??
co moze byc przyczyna??
: sob sty 10, 2009 18:31
autor: galazka87
No to bede musial pomyslec nad wymiana termostatu...
Eso pisze:tez mam 1.6ABE =AEE ponoc
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
i mi pokazuje caly czas temperature na minimum. wskazowka ani drgnie nawet po 15 km??
co moze byc przyczyna??
Pewnie czujnik sie odłączył, bo niemozliwe jest, zeby nie łapał nawet 60 stopni.
: sob sty 10, 2009 18:57
autor: hryniew
dokładnie, albo padł na amen czujnik temperatury albo poprostu się wypiął. Popatrz pod aparat zapłonowy - tam jest wtyczka czujnika i sam czujnik. Czy ktoś odpowie na moje pytanie? Czy ten luz powinien tam być? Jeśli nie to jak go zniwelować?
: sob sty 10, 2009 22:31
autor: Eso
chyba znalazlem.
wtyczka do czujnika jest uszkodzona.i nie byla do konca wlozona. wlozylem ja.zaraz jade sie przejechac i zobacze. byla tez mokra od plynu do wspomagania bo ostatnio dolewalem i mi sie przelalo.
A ten element ktory zzaznaczylem to??
: ndz sty 11, 2009 20:57
autor: hryniew
Macie jakiś pomysł skąd ten luz na termostacie? Czy może Wahler robi różne długości czy jak? Zupełnie nie wiem co z tym złomem zrobić.
: ndz sty 11, 2009 21:06
autor: Eso
a uszczelke zalozyles?
: ndz sty 11, 2009 21:16
autor: hryniew
Jeśli pytasz o ten oring pod krućcem to tak. Do tego na termostacie jest taka uszczelka na stałe. Czy powinna być jeszcze jakaś?
: ndz sty 11, 2009 21:37
autor: dziejo
w zasadzie powinno sie dac nowy oring na termostat
a ten króciec (strzałka ) to zaslepka (gniazdo takie jak w czujniku temp tez jest na oringu
często krócce te od termostatu ulegają zniekrztałceniu na płaszczyznie styku z głowicą warto potraktowac to miejsce cienką warstwą silikonu lub przed wymainą termostatu załozyć oring który jest wciśniety w króciec
i dokrecać na przemian
: ndz sty 11, 2009 22:05
autor: Eso
AA dzieki. Ma cos wspolnego to ze mam uszkadzona ta wtyczke?( foto do gory)i po przejechaniu 0 km nawet nie dojdzie do 70 stopni?
: ndz sty 11, 2009 22:35
autor: hryniew
ok ale termostat założyłem nowy i od początku nie uszczelnia.