: ndz sty 04, 2009 22:28
I pupa ;/ dzisiaj wsiadlem swieci sie abs i esp, przejechalem pol km, zgasilem auto ze 2 czy 3 razy za ktoryms razem zostal tylko abs przejechalem kawalek, zgasl i dziala. Oczywiscie znowu dziwnie lapie przy zatrzymywaniu sie. Przejechalem 120 km, zgasilem auto odpalam za minute (kibel na stacji benzynowej) przejechalem pare metrow i abs i esp sie zapalil. przejchalem kolejne 100 km. Wpinam w kompa i tu w sterowniku electrical fault in ciurcuit i mechanical fault. Probuje wykasowac daje sie tylko wykasowac mechanical fault. To drugie zostaje caly czas (auto caly czas stalo w miejscu). Tutaj znalazlem co nieco o szczegolach bledu:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/00283
Tylko przed moja ingerencja dostawalem tylko o niewiarygodnym sygnale sporadzycznie ( a wiec to co jest powodem tego ze gdy sie delikatnie zatrzymuje i tak abs sie zalacza). Po mojej ingerencji te 2 nowe bledy sie pojawiaja. Czy mozliwe ze peknieta obudowa (jak juz pisalem jak probowalem wyciagnac czujnik peklo troche obudowy na ramieniu pomiedzy czesc z otworem na srube a reszta czujnika) tego czujnika to powoduje?
Aha przy drugim podejsciu do naprawy sprawdzalem czy jest zamkniety obowod miernikiem na tych 2 kabelkach co dochodza do czujnika i wychodzilo na to ze nie jest zamkniety. Czy on zamyka ten obwod dopiero po wlaczeniu zaplonu?
Probowalem wtedy rowniez mierzyc opornosc na samym czujniku (na jego wtykach a nie przy pompie) i dostawalem rozne wyniki. Raz 900 z hakiem, raz ok 400 Ohmow.
Pozostaje mi kupic drugi czujnik, i szukac calego kabla z rozbitka. :/
http://wiki.ross-tech.com/index.php/00283
Tylko przed moja ingerencja dostawalem tylko o niewiarygodnym sygnale sporadzycznie ( a wiec to co jest powodem tego ze gdy sie delikatnie zatrzymuje i tak abs sie zalacza). Po mojej ingerencji te 2 nowe bledy sie pojawiaja. Czy mozliwe ze peknieta obudowa (jak juz pisalem jak probowalem wyciagnac czujnik peklo troche obudowy na ramieniu pomiedzy czesc z otworem na srube a reszta czujnika) tego czujnika to powoduje?
Aha przy drugim podejsciu do naprawy sprawdzalem czy jest zamkniety obowod miernikiem na tych 2 kabelkach co dochodza do czujnika i wychodzilo na to ze nie jest zamkniety. Czy on zamyka ten obwod dopiero po wlaczeniu zaplonu?
Probowalem wtedy rowniez mierzyc opornosc na samym czujniku (na jego wtykach a nie przy pompie) i dostawalem rozne wyniki. Raz 900 z hakiem, raz ok 400 Ohmow.
Pozostaje mi kupic drugi czujnik, i szukac calego kabla z rozbitka. :/