Spalanie 1.8 RP - wątpliwości

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » wt gru 30, 2008 16:36

blazejm pisze:w mieście jeżdżąc ostro to wydaje mi się że nie ma górnej granicy w spalaniu
:grin: :grin: :grin:
w sumie prawda :grin:



Alva
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:25
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Alva » wt gru 30, 2008 17:04

co do wskaźnika, to na starym było tak, że mogłam spokojnie jeździć do momentu aż wskazówka nie doszła do połowy czerwonego pola, teraz wskaźnik inny i jest już gorzej, bo nawet na to pole mi nie wchodzi :crazy: z tego co pamiętam to gofer pomieścił mi równe 50l... na chwilę obecną spalanie w trybie mieszanym wychodzi jakieś 8l-8,5l, po samym mieście, krótkie odcinki to myślę że 10 spokojnie, aczkolwiek poprzednie padełko przy butowaniu tylko po mieście brało ok.9-9,5l

popielasty pisze:na niemieckiej beznynie
jest różnica i to spora :) jak mi dziadek golfa sprowadził, to miałam jeszcze jakieś pół baku niemieckiej benzyny i auto chodziło jak marzenie.. dynamiczne, dobrze się zbierało, wszystko elegancko chodziło, heh na 2 wyciągnęłam prawie 120km/h, a potem już po jakimś czasie z bidą 60-70 uciągnął, a wył niemiłosiernie :) potem zaczęło wszystko stukać i pukać, itd. :)


[b]MOJE MK 2[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=197361

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » wt gru 30, 2008 17:39

Wie ktoś ile taki RP czy nawet PN spala na ssaniu?



Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » wt gru 30, 2008 17:42

ciężko określić....w końcu ssanie się wyłącza po paru minutach więc trudno stwierdzić skoro można na ssaniu przejechać ledwo parę km:P


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » wt gru 30, 2008 22:07

No własnie. Ciekaw jestem czy jest to gdzieś napisane przez producenta..



Awatar użytkownika
popielasty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 950
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 16:11
Lokalizacja: WWL

Post autor: popielasty » śr gru 31, 2008 02:20

no to co.. jestem skazany na mojego "smoka" :)



Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » śr gru 31, 2008 12:21

czuje się jakąś różnicę między 95 a 98? czytałem gdzieś że 98 delikatniej "wybucha" w silniku, spala się delikatniej i w starszych samochodach odnotowuje się przez to spadki mocy?! :crazy:
Prawdą jest, że przy już dość wyeksploatowanych silnikach ilość oktanów nie gra zasadniczej roli, ale czuje się większą dynamikę, silnik chodzi znacznie lepiej a do tego (sprawdzone) pali mniej 98 na 100km niż 95. Przy dzisiejszych cenach benzyny mogę sobie pozwolić na takie szaleństwo (98 po 3.26; 95 po 3.14).
Tak więc żadnego spadku mocy nie odnotowuję :P nawet kiedyś wlałem sobie 8 litrów v-power racing ;) istna rakieta dosłownie ;D

[ Dodano: 31 Gru 2008 11:25 ]
A co do ssania. Wiele osób usuwało termostaty, które były na wężach idących do nagrzewnicy, co powoduje, że silnik dłużej się nagrzewa (bo lata na pełnym obiegu dużym i małym) i ssanie działa dłużej.

[ Dodano: 31 Gru 2008 11:30 ]
A co do ssania. Wiele osób usuwało termostaty, które były na wężach idących do nagrzewnicy, co powoduje, że silnik dłużej się nagrzewa (bo lata na pełnym obiegu dużym i małym) i ssanie działa dłużej.
Ostatnio zmieniony śr gru 31, 2008 12:21 przez Prono89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
popielasty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 950
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 16:11
Lokalizacja: WWL

Post autor: popielasty » śr gru 31, 2008 14:49

a wiecie co, raz mi się zdarzyło że skończyło mi się paliwo. ale wiedziałem co jest grane i nie "kręciłem" silnika na pustym baku. mogłem coś zepsuć z filtrem paliwa? jak mogę sprawdzić czy wszystko jest ok?



Awatar użytkownika
reloo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1337
Rejestracja: wt lut 07, 2006 19:10
Lokalizacja: das Boot

Post autor: reloo » śr gru 31, 2008 15:02

na MFA tez nie ma sie co zbytnio zapatrywac, bo w zasadzie kazdy komputer pokladowy pokazuje troche mniej niz faktyczne spalanie (marketing i te sprawy). Czy to VW, czy Peugeot, czy Toyota z kompem, MFA zawsze pokazywalo mi troche mniej niz wynikalo to z moich obliczen...
co do wskaznika, mniej wiecej do polowy schodzil mi bardzo wolno, pozniej zdecydowanie szybciej, a jesli chodzi o rezerwe, bywalo ze w podbramkowych sytuacjach tankowalem dopiero w chwili gdy wskazowka byla juz na bialej kresce za czerwonym polem, a i tak ze 3-4l jeszcze byly.
spalanie w miescie/trasa na benzynie u mnie bylo w granicach 8,2/6,7-6,8
na gazie miasto/trasa 10-10,5-7,8-8,5


[img]http://img718.imageshack.us/img718/5750/998fdd8c52c47cab.jpg[/img]

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » śr gru 31, 2008 15:38

Mi RPek pali na krótkich dystansach w miescie ok 12-13l. Jezdzę doisyc oszczędnie, ale 20-30% mojej podróży po miescie to jest butowanie. W trasie jak jechałem tak koło 100km/h to mi wyszło ok 7l/100, a jak jechałem tak od do 120, a 20% drogi na autostradzie tak od 140-170 to wyszło mi 8litrów. MFA mi bardzo dobrze pokazuje. W miescie pokazuje najczesciej tak własnie 12 i w trasie tez sie zgadza. Chwilowe od 1,2l/h do ... nie pamiętam ale duzo. Wskaznik tez bardzo dobrze pokazuje. Po prostu trzeba stac na równym to pokazuje dobrze. Wiadomo ze jak mocno sie hamuje to wskazówka sie przechyli na któras str. ale po chwili wróci na własciwe miejsce


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » śr gru 31, 2008 17:45

a wiecie co, raz mi się zdarzyło że skończyło mi się paliwo. ale wiedziałem co jest grane i nie "kręciłem" silnika na pustym baku. mogłem coś zepsuć z filtrem paliwa? jak mogę sprawdzić czy wszystko jest ok?
Jakbyś coś zepsuł to byś nie jeździł. Jak nie dławi i wszystko gra to nie ma powodu do obaw.Gdybyś zatarł pompę albo zapchał filtry to po prostu byś nie pojeździł.



muzykant

Post autor: muzykant » śr gru 31, 2008 18:23

Prono89 pisze:A co do ssania. Wiele osób usuwało termostaty, które były na wężach idących do nagrzewnicy, co powoduje, że silnik dłużej się nagrzewa (bo lata na pełnym obiegu dużym i małym) i ssanie działa dłużej.
A to termostat w RP-ku nie jest przy pompie "wodnej"?



Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » śr gru 31, 2008 18:33

muzykant, dokładnie...termostat jest tylko jeden przy pompie wody.


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » śr gru 31, 2008 21:10

muzykant, blazejm, oprócz termostatu w pompie który zamyka przepływ na chłodnicę, były jeszcze termostaty na wężach od nagrzewnicy, po to żeby przy rozgrzewaniu silnika woda nie płynęła przez nagrzewnicę co powodowało szybsze zagrzanie. Z czasem te termostaty się psuły i nie puszczały wody na nagrzewnicę nawet gdy była osiągnięta odpowiednia temperatura pracy silnika, więc ludzie je usuwali. W większości przypadków przy zakładaniu instalacji gazowej też były usuwane a w ich miejsce zakładano trójniki do podłączenia reduktora.

A co do wskaźnika MFA to u mnie zaniża trochę. Przy obecnych temperaturach przy jeździe na krótkich odcinkach to dyszka spokojnie leci na 100 km a na wskaźniku średnie spalanie jest 8l/100km. W trasie spalanie wychodzi ok. 7-8 na 100 km a na wskaźniku średnie pokazuje w okolicach 6/100 km.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości