Zapłon w moim 16v. Foty. Czy wszystko jest ok?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz gru 21, 2008 16:18

w okienku ukazuje sie znak ten przy śrubie... a sam nawet na swoim pierwszy foto napisałeś ze znak od rozrzadu to jest ten żółty zaraz obok tego od zpałonu


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz gru 21, 2008 16:19

w okienku ukazuje sie znak ten przy śrubie...
dokładnie tak jest....dziwne to :goof:


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 16:28

kuźwa ale jednoczecniej napisalem jak sie to potwierdza wiec jakbys to zrobil to bys se znalazł odpowiedni znak
Znaleznie na zamachu znaku od GMP jest banalne. no czego tu nie skumać, i nie wazne czy to 0 , ząbek czy jakiś wycinek bo kazdy majac taka instrukcje sobie moze go sam znalezc. A jak sie jednak okazuje 0 na zamachu jest od GMP.

A to dlatego ze zamacha i koło pasowe wału da sie przyrkecic tylko w jednym położeniu, zatem ustawiajać znak na kole pasowym wału na znak na obudowie dolnej, i odkręcajac 1szą świecę w celu potwierdzenie, można w banalny sposób ustalić który znak na kole jest też od GMP
Musi być to zero skoro kolega ustawił znak na kole pasowum wału na znak
o tutaj
Obrazek
a wtedy w okienku pokazało mu sie 0
o tutaj
Obrazek

nie ma innej opcji , 0 na zamachu jest od GMP a nie zaden ząbek.
Jak jestes innego zdania to mi wytlumacz dlaczego uwazasz ze 0 nie jest od GMP mimo ze wlasnie wtedy znak na kole pasowym wału sie pokrywa, a nie odsyłaj do tematów w których sie sam wypowiadałem zresztą ani nie inputuj mi ze nie wiem w ktora sie sie silnik strone kreci
to co napisalem na poatczku tzn foto 1 2 i 3 są OK
od czego jest ząbek nie wiem ale moją wypowiedz mozna zilistrować jednym zdjęciem, nie ma sie co rozpisywać.

Obrazek
0 jest od GMP co potwierdza foto 2 i 3 od tirsone, a jeden z pozostałych dwóch znakó jest od zapłonu. żeby było ciekawiej z książek wiemy ze znaku od zapłonu moze nie być w ogole, ale znak od GMP jest!

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 15:29 ]
tirsone pisze:
w okienku ukazuje sie znak ten przy śrubie...
dokładnie tak jest....dziwne to :goof:
a co w tym dziwnego? 0 jest od GMP. ZERO symolizuje martwe położenie, zerowe położenie pierwszego tłoka., poza tym pokrywa się ze znakiem na kole pasowym i znakiem na wałku. Na prawdę nie widzę w tym nic dziwnego.
Jak nadal nie wierzysz to ustaw w okienku na 0, odkręć te zasraną pierszą świecę i zakręć wałem jedną, potem ustaw znowu na 0 i zakręć w drugą , zoabczysz ze to GMP bo tłok bedzie szedłw dół, jestem o tym przekonany.
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 16:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz gru 21, 2008 16:36

teraz to i mi samemu zamotałes... ale u mnie jest tak jak pisze i wszystko działa bez zarzutu, wkreca sie jak powinien, przyspiesza jak powinien
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 16:37 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 16:45

śmiem twierdzić że różnicy o ząbek nie wyczujesz :p

Tak w zasadzie to wlasnie zeby sobie nie mieszać znakami na kole zamachowym, to pzeciez rozrząd sie ustawia w ogole z pominięciem tego znaku na zamachu.
Zadna książka łącznie z schematem rorządu z AUTODATA nie uwzględnia znaku na zamachu przy ustawianiu rorządu a jedynie znaki na kołach od strony paska.
No a poza tym rorząd można ustawić rownież z odkręconym zamachem bo znaki są od strony rorzadu przeciez.
Rozrząd
Ma sie zgadzać znak na wałku i na kole wału i tyle. Znaki na zamachu służą do ustawiania zapłony (i ewentualnie wlasnie patrząc na 0 mozna potwierdzic sobie czy aby na pewno mamy GMP na wale, jest to zdublowany znak koła pasowego wału).
Zapłon
najpierw trzeba ustawić rorząd a potem można ustawiać zapłon po znaku 0 na zamachu ale tylko majac lampę z regulacja kąta. Jesli takiej lampy nie mamy to trzeba by ustalić który z tych dwóch znaczków co zaznaczyłem na zielono (ząbek czy nazwijmy to bruza) jest od zapłonu bo teg onie wiem

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 16:47 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 21, 2008 16:46

odniose sie do zdjec zaraz nad moim postem, znak mniejszy to zero, nie zawsze bywaly nabiyt "0" na zamachu, wiec ustawaienie znakow jest ok, co do samego ustawienia aparatu, pisac nie bede bo musialbym pojechac pare osob, fakt jest taki ze zaplon ustawia sie dynamicznie... a nie na znaki


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 16:49

no coż może źle zrozumiales, ale wszyscy to chyba wiemy ze robi się to dynamicznie a nie na znaki, i nikt tak nie napisał. Chodziło po prostu o to który znak mamy ośiwetlać lampą a nie na który ustawić ręcznie aparat. hmmm. To skrót myślowy ze zapłon ustawiamy na taki to a taki znak na kole - oczywiscie chodzi o to który znak mamy oświetlać lampą ale to można wyczytać z kontekstu. Zresztą przedmiotem dyskucji było ustawienie rorządu.
Dobrze ze sie odezwałeś bo to chyba przekonało CSR a :jezor:
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 16:53 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz gru 21, 2008 16:50

matko... to przepraszam ze tyle namieszałem :blush:
i zwracam honor sas_gti


...tylko dlaczego u mnie jest inaczej i chodzi pięknie


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 21, 2008 16:56

kupuje sie lampe z opoznieniem czasowym w ktorej ustawia sie wartosc np 6 i ustawia na zero, tak jest najlepiej bo mozesz nia takze zmierzyc przesuniecie zaplonu i poprawnosc dzialania sterownika zaplonu, jesli kupiles taka najprostsza to na znak wklesly, tamten wystep calkiem po lewej jest technologiczny i nie ma nic z zaplonem wspolnego


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 16:57

CSR_GTI pisze:matko... to przepraszam ze tyle namieszałem
i zwracam honor sas_gti
ciesz sie zesmy sie nie pozarli za bardzo hehe :pub:
jak kolega mial w RP przestawiony wał o ząbek to też nie było tego czuć (tzn ja nie czułem) Moze skontroluj znaki u siebie na wale i na wałku bo prawdopodobnie masz przestawiony delikatnie, o ząbek (jesli ustawiales rorzad po znaku na kole zamachoym i istawiles go na ten wystajacy ząb to prawdopodobnie tak jest) czy to czuć czy nie to inna sprawa w sumie

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 15:59 ]
evolution pisze:kupuje sie lampe z opoznieniem czasowym w ktorej ustawia sie wartosc np 6 i ustawia na zero, tak jest najlepiej bo mozesz nia takze zmierzyc przesuniecie zaplonu i poprawnosc dzialania sterownika zaplonu, jesli kupiles taka najprostsza to na znak wklesly, tamten wystep calkiem po lewej jest technologiczny i nie ma nic z zaplonem wspolnego
przeciez ja to juz napisalem :chytry:
sas_gti pisze:można ustawiać zapłon po znaku 0 na zamachu ale tylko majac lampę z regulacja kąta. Jesli takiej lampy nie mamy to trzeba by ustalić który z tych dwóch znaczków co zaznaczyłem na zielono (ząbek czy nazwijmy to bruza) jest od zapłonu bo teg onie wiem


[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 16:01 ]
czyli wiemy że
0 jest od GMP i jednoczesnie jest to zdublowany znak z koła pasowego wału
bruzda w kształcie rombu jest od ZAPŁONU
ZĄB WYSTAJĄCY - to jakaś nadlewka technologiczna, nie oznacza nic

i wszystko jasne
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 17:03 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz gru 21, 2008 17:05

sas_gti pisze:iesz sie zesmy sie nie pozarli za bardzo hehe :pub:
no no :pub:

ale teraz zaczynam sie martwić co jest u mnie... bo u mnie jest kreska zamiast tego wcięcia... i te kreska pokrywa sie z tą kreseczką na kole pasowym po drugiej stronie. :blush: Inne koło zamachowe? :blush:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 17:07

moze i inne ale po co sie tym przejmować
Jak ustawiasz rorząd to zapomnij o kole zamachowym i ustawiaj po znakach od strony paska.
Jak ustawiasz zaplon (to tutaj musisz ustalic ktory znaczek masz od GMP) i z lampa z regulacja ustawisz wtedy.
Wydaje mi sie ze nie wazne od czego masz kolo to znak od GMP byc musi naniesiony.
W g60 np jest są dwa znaki kreska i kreska z zerem, wyglada to tak

0
I I



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz gru 21, 2008 17:13

A to dlatego ze zamacha i koło pasowe wału da sie przyrkecic tylko w jednym położeniu, zatem ustawiajać znak na kole pasowym wału na znak na obudowie dolnej, i odkręcajac 1szą świecę w celu potwierdzenie, można w banalny sposób ustalić który znak na kole jest też od GMP

panowie a ja mam pytanko , czy jesteście pewni na 100 procent że kola zamachowego nie da sie przykręcić w innym położeniu ? bo koło pasowe na pewno sie nie da , docisku do wału korbowego tak samo nie , ale czy zamachowego sie nie da , pytam dla tego bo nie moge znależc rozwiązania swojego problemu wszystko jest ok , a w momencie GMP pierwszego tłoka , znaki na zamachu są w zupełnie innym miejscu , od razu napisze że rozrząd nie ma nic do tego



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 17:16

konkretnie jak jest w tych silnikach nie wiem ale tam przewaznie są albo kołki pasowe albo "przekoszony" rozstaw śrub więc albo musiałbys ściąć kołki albo niedokręcic na wszystkie sruby.

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 16:22 ]
miś fazi pisze:a w momencie GMP pierwszego tłoka , znaki na zamachu są w zupełnie innym miejscu , od razu napisze że rozrząd nie ma nic do tego
proponuję w ogóle zapomniec o znakach na kole zamachowym. Po co sobie mieszać, skoro znaki są też od strony rorządu, i w zupenosci wystarczaja do prawidłowego ustawienia rorządu. powtarzam to jużchyba 5ty raz. Potem ktoś ustawia po znaku na kole i ma takie hece ze nie wie czy jest dobrze. A wystarczylo w to okienko nie zaglądać i rorząd byłby ustawiony dobrze i spokojna dusza :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 508 gości