Strona 2 z 2

: wt gru 02, 2008 18:25
autor: raf1al
Gutek1988 pisze:
raf1al pisze:
może podzielisz sie wiedza:)? jest to wykonalne wogole? jak poznać zużyte koła zębate czy synchronizator? skrzynie mam częściowo rozłożona :)
Jasne. Ile wiem Tyle powiem. A więc tak bynajmniej w samochodach firmy w której pracuje sprawa nie jest trudna o ile znajdziesz kogoś kto dla Ciebie rozpozna dane częsci. Biegi są pracowane na wałkach OP i IP po kolei. Prasa nie musi być jakaś specjslistyczna ważne żeby zagniotła odpowiednio wałki. Co do zużycia. Zębatki jak są nowe to ich dokłądność wychodzi do jednego mikrona ale na Oko to po dokłaadnym przyjrzeniu nie maja zadnych rys ani najmniejszych uszczerbków. Zużyte mocno maja zaokrąglone ząbki a synchronizatory potrafią być często spiłowane i np moga mieć ukruszony atak i ten bieg nie wejdzie tak jak powinien zawsze :) Skoro rozebrałes ta skrzynie bedziesz potrzebował cos do rozbicia tych wałków gdyż sa one zabite. Przejrzyj te wałki oraz synchrronizatory na tyle na ile sa widoczne niektóre wchodzą pod koło zębate. c


Co do bezpieczeństwa. Kawałek ukruszonego wałka wpada w gdzies miedzy wałki i blokuje Ci prace podczas jazdy. Jedziesz z większa prędkością i dach murowany :)Nie wiem jak to jest w VW ale w autach do których składam dyferencjał jest odsłoniety bezpośrednio przy nich wiec jak bym tam coś wpadło skutki te same :| :bigok: :bigok: :bajer: :bajer: Powiem tyle co wiem jak coś pytajcie :)


tzn rozebrałem juz cała wszystko schodziło miodzio!
nie mogę tylko usunąć takiego ołka miedzy 1 a 2 biegiem co sa na tym drugim wałku (przykręcony jest do obudowy)!
koła wyglądają na OK nie po ukraszane nie zaokrąglone łożyska do wymiany wszystkie :(
naszczescie to skrzynia dodatkowa do testów :)

sory za opis ale nie znam fachowych nazw części z skrzyni!

sprobuje te z ja poskładać! :)

: wt gru 02, 2008 18:29
autor: Guciu88
to moze byc interlock lub zabezpieczenie wspornika ramieniowego (nie wiem w którym miejscu jest w VW) ale cieszę się ze wszystko ok :) :bigok: :bigok:

: wt gru 02, 2008 18:59
autor: raf1al
Gutek1988 pisze:to moze byc interlock lub zabezpieczenie wspornika ramieniowego (nie wiem w którym miejscu jest w VW) ale cieszę się ze wszystko ok :) :bigok: :bigok:

nie wiem jak to sie nazywana tym kołku przesuwa sie inne koło i włącza biegi! to chyba jest mocno nabite!

: pn gru 08, 2008 23:31
autor: nydmif
no tzn ze musze cos z ta skrzynia zrobic w koncu jak znajde troche czasu:P
dzieki za pomoc:)

: pn lut 23, 2009 10:13
autor: pavulon78
Gutek1988 pisze:A więc tak: Na co dzień składam skrzynie biegów i powiem Ci jak to mniej więcej wygląda. Aby zmienić synchronizator biegu drugiego musisz rozebrać prawdopodobnie cały wałek. Biegi 1 i 2 są na samym dole więc koszty wymiany są ogromne! Zgadzam się z kolegą, że każdy bieg posiada swój synchronizator więc tak naprawdę nie da się tego wymienić ot tak.
Piszesz o ogromnych kosztach czyli jakich? Mnie czeka wymiana synchronizatora/synchronizatorów i zastanwiam się jaki to bedzie koszt.
Możesz przybliżyć chociaz rzad wielkości? Czy to kwota bliżej 1000 zł czy bliżej 3000 zł? W moim warsztacie za samo wyciagnięcie i ponowny montaż skrzyni skrzyni wołali 400 zł. Do tego pewnie dojdzie jakas duża stawka wynikająca z ilości roboczogodzin spędzonych nad ta skrzynią. Z tego co wiem to koszt samych elementów jest symboliczny.