Kłopot z Golfem...co jest grane?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sie 08, 2005 15:21

ropa2 pisze:Zgadza sie...mam taka puszeczke.
Jesli dobrze zrozumialem , przy uszkodzonym regulatorze wyprzedzenia zaplonu auto muli, przy ruszaniu jest niezle....ale np przy wyprzedzaniu jest tak jak piszesz. PISZESZ TAK:
poza tym nie ma regulacji wyprzedzenia przy zmianach podciśnienia w kolektorze ssącym....
znaczy sie jesli bede regulowal aparatem kąt wyprzedzenia zaplonu to nic sie nie bedzie dzialo?....bo jesli jest tak to właśnie po ustawieniu zgodnie z regułą zapłonu VW zmulilo jeszcze bardziej. mam teraz znacznie wyprzedzony zapłon w stosunku do normy.
Jesli faktycznie padł mi ten regulator podcisnieniowy to mozna go normalnie kupic w sklepie?

[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 20:38 ]
paulox, Ale na benzynie jest podobnie...słaby jest tak samo jak na gazie.

[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 20:41 ]
paulox, Widze ze masz taki sam silnik...jak to jest z iloscia spalanego paliwa u ciebie? Napisz jeszcze jaka max predkoscia śmigałes swoim Golfem....moj tak ledwo 140km/h..
Tu nie chodzi o regulację aparatem. Regulator podciśnieniowy jest wewnątrz rozdzielacza, tylko siłownik (puszka) jest na zewnątrz, i działa on podczas jazdy zależnie od obciążenia silnika. Sprawdź po prostu czy jest szczelny i czy wężyk jest drożny i z drugiej stronu podpięty do gaźnika (tuż nad kolektorem) {po zdjęciu kopułki, palca rozdzielacza i plastikowego dekla osłony przeciwkurzowej, przy zaciąganiu powietrza z siłownika powinno być widać że wewnątrz aparatu poruszają się niektóre części, nawet o ok. 5-6 mm}
Jeżeli tam jest nieszczelność, to ustawienie zapłonu do przwidłowej wartości może spowodować, że silnik będzie pracował gorzej niż przy obecnym za dużym wyprzedzeniu.
Jeżeli jest szczelny, to siłownik lub wewnętrzny regulator mógł "stanąć" (zablokować się) na maximum wyprzedzenia. Kwestia do sprawdzenia z użyciem lampy stroboskopowej. Sprawdzasz wyprzedzenie zapłonu n.p. przy 2500 obrotów/min na podłączonym wężyku do regulatora, potem odłączasz wężyk, zatykasz luźny koniec wężyka, i sprawdzasz jeszcze raz wyprzedzenie przy tych samych obrotach. Jeżeli jest takie samo, to coś jest z podciśnieniową regulacją wyprzedzenia, i należałoby zdjąć siłownik i obejrzeć co jest przyczyną (czy siłownik, czy coś wewnątrz aparatu). O ile mi wiadomo (ale specem od 1.6 PN z gaźn. 2EE nie jestem) elektroniczna regulacja gaźnika nie powinna wpływać na wyprzedzenie zapłonu, więc skoro masz znacznie wyprzedzony, przyczyny trzeba szukać w układzie zapłonowym - pod warunkiem, że pasek rozrządu jest założony ok, a wężyki podciśnieniowe drożne i szczelne.

P.s. Siłownik da się dokupić, ale to dość droga część, ja do swojego MH dałem 90 zyla, a koszta są od właśnie 90 do 150 zł. I tylko oryginał i trzeba dobrać dobry, bo przynajmniej do 1.3 było kilka rozdzielaczy, kilka już nie produkowanych i trzeba dobrze dobrać zamiennik (etka).

I max teraz to tylko 135.... Zobaczymy jak po naprawie.



ropa2

Post autor: ropa2 » wt sie 09, 2005 14:15

Odłaczylem przewod od regulatora...jest Ok....nie mozna zaciagnac powietrza ( mozna do pewnego momentu, dalej membrana nie pozwala. ) wychodzi na to ze jest sprawny podcisnieniowy regulator wyprzedzenia zaplonu.
Sprobowalem rady rzodkiew, radzil mi abym wyprowadzil rure zasysajaca powietrze do filtra powietrza wyprowadzil na tył silnika. Założylem dluzsza rure, po tym zabiegu VW zaczol zwawiej reagowac na pedal gazu. Nie wiem jak na dluzszym odcinku drogi , przejechalem sie moze ze km i to w miescie. Jutro jade ok 50 km , i zobacze czy to faktycznie pomoglo na moc auta...a ze spalaniem musze zaczekac....moze takze spadnie ( Nadmienie ze po zalozeniu ins gazowej mechas wyciol mi w otwory w obudowie filtra..oczywiscie zakleilem je dokladnie).

[ Dodano: Wto Sie 09, 2005 14:26 ]
I jeszcze jedno...odłaczylem wtyczke od sondy lambda...nic sie nie dzieje...tak samo na gazie jak i na benzynie....I teraz nie wiem czy podlaczyc z powrotem? czy tez nie? a moze zewrzec styki na wtyczce od sondy?



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » wt sie 09, 2005 15:02

ropa2 pisze:Odłaczylem przewod od regulatora...jest Ok....nie mozna zaciagnac powietrza ( mozna do pewnego momentu, dalej membrana nie pozwala. ) wychodzi na to ze jest sprawny podcisnieniowy regulator wyprzedzenia zaplonu.
Sprobowalem rady rzodkiew, radzil mi abym wyprowadzil rure zasysajaca powietrze do filtra powietrza wyprowadzil na tył silnika. Założylem dluzsza rure, po tym zabiegu VW zaczol zwawiej reagowac na ******* gazu. Nie wiem jak na dluzszym odcinku drogi , przejechalem sie moze ze km i to w miescie. Jutro jade ok 50 km , i zobacze czy to faktycznie pomoglo na moc auta...a ze spalaniem musze zaczekac....moze takze spadnie ( Nadmienie ze po zalozeniu ins gazowej mechas wyciol mi w otwory w obudowie filtra..oczywiscie zakleilem je dokladnie).

[ Dodano: Wto Sie 09, 2005 14:26 ]
I jeszcze jedno...odłaczylem wtyczke od sondy lambda...nic sie nie dzieje...tak samo na gazie jak i na benzynie....I teraz nie wiem czy podlaczyc z powrotem? czy tez nie? a moze zewrzec styki na wtyczce od sondy?
Odłączona sonda lambda powoduje przejscie sterownika silnika (ECU) na tryb awaryjny. Analiza spalin by wypadła gorzej. Na gazie nie wiem czy ma znaczenie w twoim przypadku bo nie wiem jaką masz instalke (jesli 1 generacja to nic sie nie zmienia, a jesli 2 to bez sondy lambda zamienia się ona w 1 generacje).

Sonde najlepiej podłącz spowrotem tak jak była.

Pozdrawiam


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

ropa2

Post autor: ropa2 » czw sie 11, 2005 10:21

Po załozeniu dłuższej rury doprowadzajacej powietrze , jakby moc wzrosla ale tylko na pierwszych 3 biegach. pozniej jest juz zdecydowanie gorzej. maxymalnie moge jechac 120km/h. dzis popoludniu rozbieram rozdzielacz zaplonu...zobaczymy co sie w nim dzieje ( jade do mechasa).



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sie 11, 2005 13:13

sprawdź podstawkę pod gaźnikiem, czy tam nie ma nieszczelności. Widać to n.p. jak auto jeździło na benzynie i jest paliwo w gaźniku, to na postoju kilka razy depnij gaz do dna. Często na kolektorze ssącym pod gaźnikiem da sie po chwili zauważyć kałużę paliwa (depnięcie gazu powoduje podanie strumienia paliwa z pompki przyspieszającej. Jeżeli jest nieszczelność, paliwo spływające po ściance gardzieli gaźnika wypłynie na zawnątrz na kolektor).



ropa2

Post autor: ropa2 » wt sie 16, 2005 23:22

witam...dzis zamienilem caly rozdzielacz zaplonu od innego Golfa....Nic , a przynajmiej nie wiele to dalo. Mechanik stwierdzil ze motor zuzyty. Sprawdzalem u innego mechasa...cisnienie w garach miał : 2x 10 9 i 11 ...czy to tak źle?
Juz mnie szlag trafia z tym autem.....zastanawiam sie czy aby nie kupic innego silnika np. 1,8 i do zamontowac.....juz sam nie wiem co jest z tym autem.
Jutro jeszcze kupie nowe kable w/n i świece zapłonowe. i to juz ostatnia rzecz ktopra robie przy tym golfie.
Mam go juz serdecznie dość.

[ Dodano: Wto Sie 16, 2005 23:25 ]
Jeszcze jedno pytanie ..ile powinno wynosic cisnienie w garach w silniku 1,6 benzyna?



ziemson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw kwie 21, 2005 19:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ziemson » śr sie 24, 2005 15:10

Ja bym sprawdzil jeszcze czy w katalizatorze nic nie grzechocze. Mi sie taki kiedys rozsypal i tez zaczal nagle slabo isc i palil mi ze 3-4 litry wiecej. Potrzasnij nim i posluchaj.



grzesiekl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt lip 26, 2005 16:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: grzesiekl » ndz wrz 04, 2005 21:49

witam ja mam 1.6 PN jest mulowaty ale na gazie przy wrzuceniu 5 auto praktycznie z chodzi z obrotów no chyba ze jest z gorki ale na benzynce jest oki smiga do 160 ( wiecej nie jechalem zabraklo drogi :) ) smiga bez problemu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości