Strona 2 z 2

: pn lis 24, 2008 00:50
autor: MaNo
Z tym wlacznikiem systemu to jest tak ze:
W aucie masz system ktory zapobiega uslizgowi kol podczas ruszania i dziala on do 30km/h a drugi system zapobiega usluzgowi kol podczas np redukowana biegow i przyspieszania powyzej tej predkosci. Przewaznie jest tak ze to ten drugi system jest odlanczalny a tego pierwszego nie da sie wylaczyc. Do tego dochodza inne systemu np przy uslizgach bocznych kiedy blokuje poszczegulne kola itp i to tez da sie wylaczyc :)

: pn lis 24, 2008 01:25
autor: prezesjasko
U mnie jest wyłącznik ASR do tego widziałem kilka Gofrów z tym wyłącznikiem. ESP to chyba zawsze miało guzik.

: pn lis 24, 2008 18:53
autor: maniekxxl
Witam, a może można jakos dołożyć ten wyłącznik skoro to może być jako opcja. Może ktoś się orientuje co by było potrzebne. a moze instalacja już przewiduje tylko wystarczy sam wyłącznik bo jesli trzeba wymieniać np. modół czy coś to chyba nie ma sensu. :pub: Pozdrawiam.

: pn lis 24, 2008 22:13
autor: research1
ja mam w acuie ABS, EDS i ASR a wyłącznik mam tylko systemu ASR. Wie ktoś czym się różni ASR od EDS?

: pn lis 24, 2008 23:03
autor: DariuszK
ASR to system ktory ogranicza moc silnika a potem wlacza czesciowo hamulec slizgajacego sie kola, natomias EDS to elektorniczna blokada mechanizmu roznicowego i gdy kolo wpada w poslizg wtedy blokowany jest dyferencjał a nie jak w przypadku ASR blokowane jesko kolo przy uzyciu hamulca

: pn lis 24, 2008 23:48
autor: research1
DariuszK pisze:ASR to system ktory ogranicza moc silnika a potem wlacza czesciowo hamulec slizgajacego sie kola, natomias EDS to elektorniczna blokada mechanizmu roznicowego i gdy kolo wpada w poslizg wtedy blokowany jest dyferencjał a nie jak w przypadku ASR blokowane jesko kolo przy uzyciu hamulca
a który system jest skuteczniejszy przy ruszaniu ze śliskiej nawierzchni?

: pn lis 24, 2008 23:54
autor: EnJoy
research1 pisze:a który system jest skuteczniejszy przy ruszaniu ze śliskiej nawierzchni?
ASR... bo on nie dopuści do poślizgu obu kół, czy jednego.. natomiast EDS owszem zablokuje mechanizm różnicowy tak, że jeśli jedno koło straci przyczepność, to drugie nie będzie stało w bezruchu tylko też zacznie się obracać.. ale jak wciśniesz mocniej pedał gazu to oba koła będą buksować ;) Natomiast oba te systemy razem jeszcze bardziej ułatwiają ruszanie na śliskiej nawierzchni