problem z komputerem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

slaweekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 18, 2006 16:13
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: slaweekk » czw lis 20, 2008 20:37

a diody nie uszkodzilem przez zarowke??



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 20, 2008 20:42

w zasadzie to 1 A dioda więc żarówka, ktora dała by jej radę musiała by mieć z 10W lub więcej.


JaroW

slaweekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 18, 2006 16:13
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: slaweekk » czw lis 20, 2008 20:46

wlasnie zauwazylem ze sciezka od pinu 13 jest przepalona od czego to jest??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lis 20, 2008 20:49

slaweekk pisze:wlasnie zauwazylem ze sciezka od pinu 13 jest przepalona od czego to jest??
zasilanie komputera



slaweekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 18, 2006 16:13
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: slaweekk » czw lis 20, 2008 20:49

watpie czy zarowka miala wiecej niz 2 W, czyli nie przez zarowke??:)

[ Dodano: 20 Lis 2008 19:50 ]
czyli wszystko jasne ?? komp nier dzialal bo nie mial zasialania?? mozna to pospawac??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lis 20, 2008 20:54

skoro przepalila sie ta sciezka to musialo byc jakies zwarcie
patrzales wtrsyki czy nie robia zwarcia?
da rade to skleic lutownica - mozesz nawet tam wlutowac kawalek przewodu
szukaj przyczyny zwarcia
masz tu schemat

Obrazek



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 20, 2008 20:54

agrala pisze:zasilanie komputera
Po przez przekaźnik, który jest wcześcniej
slaweekk pisze:mozna to pospawac?
Co masz do stracenia?


JaroW

slaweekk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 18, 2006 16:13
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: slaweekk » czw lis 20, 2008 20:59

a samo z siebie nie moglo sie przepalic?? moze czas juz przyszledl na niego??



marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: marcin664 » czw lis 20, 2008 21:03

przerwaną ścieszkę złącz lutownicą i cyną tylko jeśli masz możliwość przed tym przemyj ją np spirytusem a później pomaluj rozpuszczoną kalafonią. To znacznie ułatwi łączenie ścieżki. jak będziesz ją łączył to proponuje "na druta" czyli bierzesz cienki drucik, moczysz go w paście lutowniczej i dolutowujesz do ścieżki. Poza tym tą diodę też wymień. Tylko przy lutowaniu jej uważaj żeby nie przegrzać ścieżek bo odlepią sie od laminatu i będzie problem. No i oczywiście uważaj żeby nie porobić zwarcia. W zasadzie w tym wypadku do lutowania powinno się używać uziemionego grota ale teraz to podejrzewam że i tak już bez różnicy :)

Raczej nie przepaliło się samo z siebie. Jak by miało przyjść na coś czas to poszły by kondensatory bo to one zazwyczaj padają a nie diody. Serwisowałem już wiele sprzętu elektronicznego w tym bardzo wiekowego i nigdy jeszcze nie padła dioda sama z siebie :/ Wyjątkiem są zasilacze komputerowe ale to inna bajka :P
Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2008 21:06 przez marcin664, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 20, 2008 21:08

slaweekk, Rzuć okiem na ten schemat, bo mnie coś zastanawia. Pisałeś że jest iskra i pompa podaje paliwo. Po przepaleniu ścieżki i braku zasilania przekaźnik 92 nie powinien być wysterowany masą bo sterownik nie robi z powodu braku zasilania, wiec pompa nie nie powinna działać.


JaroW

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lis 20, 2008 21:19

Jarowo masz racje ale czasami przy uszkodzeniu obwod zamyka sie przez inne elementy - przyklad - brak masy w tylnej lampie - kierunkowskaz miga wraz ze swiatlem
w tym przypadku obwod moze sie zamykac przez przekanik od pompy



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lis 20, 2008 21:31

agrala pisze:Jarowo masz racje ale czasami przy uszkodzeniu obwod zamyka sie przez inne elementy - przyklad - brak masy w tylnej lampie - kierunkowskaz miga wraz ze swiatlem
w tym przypadku obwod moze sie zamykac przez przekanik od pompy
Możliwe, tylko ja myślę tak. Procesor w sterowniku na wyjściu ma za mały prąd aby wysterować przekaźnik. Musi być bramka/ klucz na tranzystorze aby wzmocnić prąd dla przkaźnika. Może być solo lub w jakimś scalaku. Jak pompa robiła gdy był niezasilany sterownik to może jest coś więcej uwalone. Tak na odległość to ciężko o jakieś konkrety .


JaroW

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lis 20, 2008 21:37

moim zdaniem lutowac - jak napisal ktos wczesniej nie masz nic do stracenia
jezeli komp po twojej naprawie nie zadziala to chyba lepiej szukac innego - koszto ok 150zl
nie daj sie zrobic w konia i nie przeplacaj



Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw lis 20, 2008 21:43

Jeżeli ta ścieżka przepalona jest od pinu 13, a dioda była w łączona w szereg, tzn że zdechło coś więcej niż dioda, tak jak kolega marcin664 pisze, mogą być kondensatory do wymiany. Wymiana diody to nie problem, naprawa ścieżki też tylko że to nie koniec, jak znasz się na elektronice to możesz grzebać jak nie to ciężko będzie ale w sumie do stracenia nic nie masz :).


Pin 13 to jest zasilanie kompa, jak zdechło po włączeniu stacyjki prąd mógł płynąć przez cewkę przekaźnika 92 do pinu 20 i to mogło wywołać załączenie tego przekaźnika i pompy.
Warto sprawdzić przekaźnik 90 i 92 ale to nie jest raczej to.
Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2008 21:49 przez krzemyk99, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 250 gości