Strona 2 z 2

: wt lis 18, 2008 08:35
autor: T.O.B.I.
do przyspieszania i owszem ale kolega pisze ze po odpuszczeniu gazu obroty spadaja mu ponizej normy a to napewno krokowy albo lewe powietrze :grin: , a co do regulacji TPSu to trzeba miec 100% pewnosci ze jest sprawny potencjometr i polaczenia (blaszki na osce klapki), i pozadnie oczyszczona przepustnica, brak lewego powietrza
a przypomne jeszcze co pisalem wyzej u mnie te same objawy byly powodem innego wtryskiwacza, numer czesci byl inny niz oryginalu ale uszkodzony wtryskiwacz tez moze takie cyrki robic

: wt lis 18, 2008 08:47
autor: 19Audi10
yyy NO ja miałem tak samo a wczoraj doszło do tego że przy m1 po znajomych dzwoniłem bo pompa jest uszkodzona a wcześniej też tak dziwnie szarpał

: wt lis 18, 2008 09:19
autor: Dasty
T.O.B.I. pisze:a przypomne jeszcze co pisalem wyzej u mnie te same objawy byly powodem innego wtryskiwacza, numer czesci byl inny niz oryginalu ale uszkodzony wtryskiwacz tez moze takie cyrki robic
Tak ale na starym wtryskiwaczu objawy te zaczeły sie pokazywac a gdy wymienilem na inny tez od tego motoru to problem pozostawal ... wiec wątpie ze to wina wtryskiwacza pozatym auto nie jest przymolone...

: wt lis 18, 2008 10:45
autor: T.O.B.I.
podaj numer twojego wtryskiwacza, bo mam przepustnice od ABSa to sprawdze jaki tam wtryskiwacz siedzi, a i mam sprawny TPS jak cos tez od ABSa

: wt lis 18, 2008 15:33
autor: Dasty
T.O.B.I. wiesz co ja mam sprawna przepustnice tylko ją podmienie i tam powinien byc sprawny TPS to jak wymienie to ci dam znac

[ Dodano: 26 Lis 2008 22:28 ]
Uwaga !!! chyba juz wszystko jasne, moim problemem najwyraźniej byl zepsuty potencjometr lub cos z nim nie tak , po wymianie calej przepustnicy wszystko wrocilo do normy. Dziekuje za odpowiedzi ;] :hmm: :hmm: :hmm: :jezor: :jezor: :okej:

: sob lis 29, 2008 18:37
autor: kkrystek
przy walnietym TPSie w przepustnicy moga wystapic takie objawy
o ile pamietam homsky kiedys wstawil fotoparade na temat sprawdzenia i ustawienia TPSu[/quote]

witam, mam podobny problem/silnik 1,8 ADZ bez gazu/, napisze jak to się stało:
zaczeło sie od wieszania obrotów na 2000 więc postanowiłem wymienic silnik krokowy,
wymiana silniczka nic nie dała, gośc odkrecił czujnik TPS i cos w nim poczyscil, obroty lepiej sie zaczely zachowywac ale, ale zaczely spadac do 400-500 nie zawsze co prawda ale spadaja, na zimnym silniku dalej sie wieszaja jednak jak juz silnik jest cieply sa plynne, ale spadaja do ok 850 i lekko faluja-czasami ten spadek jest do 400-500, postanowilem pojechac wiec do innego mechanika, ten powiedzial ze tego czujnika sie nie rozkreca, jesli juz to zostalo zrobione nalezy przywrocic mu fabryczne parametry, ale jak to zrobic i jakie one sa????Jestem w posiadaniu Polskiego Vaga 2,5 czy przy pomocy tego programu mozna to zrobic? czy ktos zna te paremetry? prosze o pomoc.. zaznaczam ze przed wymiana i ruszeniem TPS obroty nie spadaly do 400-500 ani nie falowaly jedynie sie zawieszaly:( temperatura silnika jest w granicach 90 stopni.POMOCY!!!

: ndz lis 30, 2008 14:09
autor: agrala
kkrystek pisze:przy walnietym TPSie w przepustnicy moga wystapic takie objawy
o ile pamietam homsky kiedys wstawil fotoparade na temat sprawdzenia i ustawienia TPSu
witam, mam podobny problem/silnik 1,8 ADZ bez gazu/, napisze jak to się stało:
zaczeło sie od wieszania obrotów na 2000 więc postanowiłem wymienic silnik krokowy,
wymiana silniczka nic nie dała, gośc odkrecił czujnik TPS i cos w nim poczyscil, obroty lepiej sie zaczely zachowywac ale, ale zaczely spadac do 400-500 nie zawsze co prawda ale spadaja, na zimnym silniku dalej sie wieszaja jednak jak juz silnik jest cieply sa plynne, ale spadaja do ok 850 i lekko faluja-czasami ten spadek jest do 400-500, postanowilem pojechac wiec do innego mechanika, ten powiedzial ze tego czujnika sie nie rozkreca, jesli juz to zostalo zrobione nalezy przywrocic mu fabryczne parametry, ale jak to zrobic i jakie one sa????Jestem w posiadaniu Polskiego Vaga 2,5 czy przy pomocy tego programu mozna to zrobic? czy ktos zna te paremetry? prosze o pomoc.. zaznaczam ze przed wymiana i ruszeniem TPS obroty nie spadaly do 400-500 ani nie falowaly jedynie sie zawieszaly:( temperatura silnika jest w granicach 90 stopni.POMOCY!!![/quote]

Vagiem tego nie zrobisz
Kiedys czytalem post homskyego i on to ladnie wszystko opisal
robilo sie to za pomoca baterii 4,5V
TPS mozesz regulowac i niech ci mechanik glupot nie gada - co sie stanie jak bedzie uszkodzona bieznia w tpsie i trzeba bedzie zalozyc nowy? Mechanik zamontuje nowa konpletna przepustnice? Raczej nie

Mozesz to tez ustawic dokladnie za pomoca ladowarki 5V od telefonu i woltomierza
masz tu wykresy jak to powinno wygladac
poluzniasz 4 sruby przy tpsie i ruszasz nim

Obrazek

: pn gru 01, 2008 20:39
autor: kkrystek
agrala pisze:
kkrystek pisze:przy walnietym TPSie w przepustnicy moga wystapic takie objawy
o ile pamietam homsky kiedys wstawil fotoparade na temat sprawdzenia i ustawienia TPSu
witam, mam podobny problem/silnik 1,8 ADZ bez gazu/, napisze jak to się stało:
zaczeło sie od wieszania obrotów na 2000 więc postanowiłem wymienic silnik krokowy,
wymiana silniczka nic nie dała, gośc odkrecił czujnik TPS i cos w nim poczyscil, obroty lepiej sie zaczely zachowywac ale, ale zaczely spadac do 400-500 nie zawsze co prawda ale spadaja, na zimnym silniku dalej sie wieszaja jednak jak juz silnik jest cieply sa plynne, ale spadaja do ok 850 i lekko faluja-czasami ten spadek jest do 400-500, postanowilem pojechac wiec do innego mechanika, ten powiedzial ze tego czujnika sie nie rozkreca, jesli juz to zostalo zrobione nalezy przywrocic mu fabryczne parametry, ale jak to zrobic i jakie one sa????Jestem w posiadaniu Polskiego Vaga 2,5 czy przy pomocy tego programu mozna to zrobic? czy ktos zna te paremetry? prosze o pomoc.. zaznaczam ze przed wymiana i ruszeniem TPS obroty nie spadaly do 400-500 ani nie falowaly jedynie sie zawieszaly:( temperatura silnika jest w granicach 90 stopni.POMOCY!!!
Vagiem tego nie zrobisz
Kiedys czytalem post homskyego i on to ladnie wszystko opisal
robilo sie to za pomoca baterii 4,5V
TPS mozesz regulowac i niech ci mechanik glupot nie gada - co sie stanie jak bedzie uszkodzona bieznia w tpsie i trzeba bedzie zalozyc nowy? Mechanik zamontuje nowa konpletna przepustnice? Raczej nie

Mozesz to tez ustawic dokladnie za pomoca ladowarki 5V od telefonu i woltomierza
masz tu wykresy jak to powinno wygladac
poluzniasz 4 sruby przy tpsie i ruszasz nim

[url=http://images31.fotosik.pl/410/7964fcd8cd306c0emed.jpg]Obrazek[/URL][/quote]


wielkie dzieki
mam tylo pytanie, czy to wyeliminuje falowanie obrotow czy cos innego moze mam nawalone, bede musial sie pobawic..

: pn gru 01, 2008 20:44
autor: agrala
jak walnal mi w RPku to objawem bylo falowanie obrotow na biegu jalowym, podczas jazdy bylo to raczejnie odczuwalne na benzynnie jak i na LPG

: pn gru 01, 2008 20:57
autor: kkrystek
jutro bede sie pocił jak sam sobie nie poradze to zapałki załatwia sprawe, dzis wracalem z pracy a tu niespodzianka, zabraklo mu obrotow i zgasl:) wczoraj robilem trase i raczej byly w granicach 800 i dobiegaly do 1000 a dzis masz, niespodzianka przed blokiem spadly i zgasl:(

[ Dodano: 08 Gru 2008 19:33 ]
dzis gosc niby ustawial mi czujnik TPS i:
moze tak mocno obroty nie spadaja na ciepłym silniku, widac ze faluja, ale na zimnym, poprostu wieszaja sie na ok 2000 i sobie wisza, dopiero jak zmieniam bieg jest reakcja, nie mam juz sily!!!
moze jest walniety czujnik TPS????
pomocy!!!!