Strona 2 z 2

: pt lis 14, 2008 19:20
autor: krzysiumistrz
wiec jak rzeba rozbierac silnik i sprawdzac ierscienie i te uszczelniacze zaworow? czy szukac przyczyny gdzie indziej?

: pt lis 14, 2008 19:32
autor: Paweł Marek
Jeślibyś potrafił zmienić uszczelniacze sam to można to zrobić nez wcześniejszych testów, bo niewiele tracisz a możesz sporo zyskać. Ale raczej oddaasz auto do mechanika - to zmierzy ci ciśnienie sprężania w silniku, ciśnienie oleju i na tej podstawie wstępnie zawyrokuje co jest do roboty. Dokładna ocena po rozbiórce.

: pt lis 14, 2008 19:32
autor: Maćkooo
krzysiumistrz pisze:wiec jak rzeba rozbierac silnik i sprawdzac ierscienie i te uszczelniacze zaworow? czy szukac przyczyny gdzie indziej?
Włóż tę siatkę w odmę o której wspominałem , kupisz w motoryzacyjnym. Nazwa to tłumik płomieni bodaj do maluszka. Potem sprawdz ile tego oleju ci spala (jesli spala wogólne). Napisz jak z mocą rozruchem na zimno potem pomyślimy co dalej robić , narazie na to za wcześnie.

: pt lis 14, 2008 19:52
autor: krzysiumistrz
a takie pytanie czysto techniczne co to jet ta odma:P

: pt lis 14, 2008 20:10
autor: Maćkooo
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli tego co masz pod głowicą. Wiadomo przez pierścienie przedostają się czasami gazy z komór spalania i gdzieś musza one uleciec bo by silnik rozszczelnilo. Więc odma odsyła je z powrotem do gaznika i do spalania zarazem. A jako że w zużytych silnikach spaliny te powoduja pewne ruchy powietrza czytaj przedmuchy to olej wędruje razem z tymi dmuchami do filtra powietrza.