Strona 2 z 2

: sob lis 08, 2008 17:22
autor: Paweł Marek
Obejrzałem. Docisk do wału można tylko w jednej pozycji przykręcić, ale coś mi się zdaje że zamach można do docisku w trzech pozycjach co 120 stopni. Dla pewności brak mi koła zamachowego poza samochodem. Jutro sprawdze, może nie mam 60 tylko 120 stopni przestawione, wtedy sprawa już jasna będzie dla mnie.

: sob lis 08, 2008 17:27
autor: miś fazi
no jak znajdziesz rozwiązanie tego problemu to będe spać spokojnie

[ Dodano: 08 Lis 2008 16:29 ]
i sprawa będzie jasna nie tylko dla Ciebie , bo i dla mnie :bajer:

: sob lis 08, 2008 17:37
autor: Paweł Marek
no ale nie o 30 stopni jak u ciebie, to już całkiem niejasne dla mnie

: sob lis 08, 2008 17:50
autor: miś fazi
tylko ja dokładnie nie wiem czy to jest 30 stopni czy 60 , nie zagłębiałem sie w to , fakt faktem że jest sporo przestawiony, no i są dwa znaki , kropka i kreska , a to ewidentnie wskazuje na znaki do ustawiania zaplonu

: sob lis 08, 2008 22:41
autor: MiSzOn
Dzisiaj to wszystko poskładałem do kupy i jak na moje oko nie da się inaczej tego założyć niż prawidłowo. Docisk jest na 6 śrub niesymetrycznie rozmieszczonych więc problemu nie ma. A koło zamachowe ma takie dwa wypustki w które trzeba trafić bo też inaczej nie wejdzie. Tak więc jest tylko jedna możliwość założenia całości. Chyba, że w innych silnikach jest inaczej.
Fahoo, ale w mk2 w automacie nie ma żadnego kompa sterującego skrzynią, a przynajmniej nie było żadnych kabelków do skrzyni. Jeżeli gdzieś jest jakiś moduł odpowiedzialny za skrzynię to gdzie go szukać?

: sob lis 08, 2008 22:54
autor: Paweł Marek
to ja przyznaję, wszystko posprawdzałem jeszcze raz przed chwilą i mam ok w aucie, poprzednio wziąłem za znak chyba śróbke, miś fazi, ma dalej problem.

: sob lis 08, 2008 23:43
autor: Gangst3R
bugalon pisze:
Paweł Marek pisze:Maćkooo, słuchaj ja pytam czy się da inaczej a nie jak założyć dobrze. Pytam bo nie wiem, a mam przestawiony znak na kole zamachowym w stosunku do znaku na kole pasowym. I miałem robione sprzęgło (nie przeze mnie - bo byłbym sobie dopilnował).
Nie da sie inaczej. Kolo zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji a sprzęgło do koła pasuje też tylko w jednej pozycji (nacięcia ustalające na sprzęgle są). Oczywiscie jak ktoś sie uprze to może "rozwiercić" nacięcia tak, żeby sprzęgło przestawić lub naparzać młotkiem żeby weszło na niewłaściwe kołki ale to już trzeba być mistrzem świata normalnie :)
I to jest chyba wszystko w temacie. Ja koło zamachowe próbowałem obracac o 360 stopni i pasowało tylko w jednej pozycji. A docisk to wogle nie ma o czym gadać bo Maćko już pokazał jak to wygląda. Ja to potwierdzam bo robiłem sprzęgo jakiś miesiąc temu.

[ Dodano: 08 Lis 2008 22:44 ]
miś fazi pisze:tylko ja dokładnie nie wiem czy to jest 30 stopni czy 60 , nie zagłębiałem sie w to , fakt faktem że jest sporo przestawiony, no i są dwa znaki , kropka i kreska , a to ewidentnie wskazuje na znaki do ustawiania zaplonu
A może masz po prostu rozrząd przestawiony?

: sob lis 08, 2008 23:51
autor: albert1973
pamietaj ze przy lewarku pod wykladzina sa kostki i musisz znalezc wiazke od wstecznego i podpiac ja do czujnika do skrzyni, a w 1,8 GU na gazniku kompa brak nic nie musisz kombinowac, przy gazniku musisz zmienic ten mechanizm co nachodzi na niego linka od gazu (na ten polksiezyc )-co otwiera przepustnice,musisz zmienic linke od przedkosciomierza

: ndz lis 09, 2008 11:05
autor: Fahoo
albert1973, no przeoczyłem ze to gaźnik ale na wtrysku trzeba połączyc obwód

: ndz lis 09, 2008 11:28
autor: Maćkooo
Dodam coś jeszcze. Koło zamachowe montowane może byc na 6 lub 9 śrub.
Czyli jeśli jest 6 (u mnie) to można sie pomylic o 360 / 6 = 60stopni
Czyli wystarczy jedną śrube przesunąć w którąś ze stron i będzie błąd 60 stopni.
Wg mnie (choc nie próbowałem) koła da sie założyć inaczej. Śruby w każdym razie wyglądają na symetryczne , więc njwyżej mogą byc jakieś znaki ale ja tego nie potweirdzam.
Co do 9 śrub to koło zamachowe wg mnie mozna zaożyć na 3 sposoby - 1 OK , 2 - o 120 stopni przesunięte ; 3 sposób - koło o 240 stopni przesunięte.

: ndz lis 09, 2008 11:53
autor: miś fazi
A może masz po prostu rozrząd przestawiony?[/quote]

kolego , ja już pisałem w moim poście że nawet jakbyś rozrząd przestawił nie wiadomo jak to znak na kole zamachowym nie ma fizycznej możliwości sie przestawić , no chyba że wał korbowy zwiną by sie w strucla , skoro wszyscy piszą że w MK3 nie da sie przykręcić koła zamachowego w innej pozycji , to u mnie musi być jakiś inny myk , mi znak w okienku pojawia sie w momencie dochodzenia tłoka drugiego cylindra do martwego punktu , a powinien sie pojawic jak pierwszy jest GMP

[ Dodano: 09 Lis 2008 10:59 ]
czyli jak twierdzi Macko koło da sie przestawić , więc jakby ktoś potwierdził tą opinie na 100 procent , to jestem spokojny , bo wtedy wiem że porzedni właściciel robił sprzęgło i zle założył koło zamachowe , niby w niczym mi to nie przeszkadza bo autem tym jeżdże już 6 lat i nigdy mnie nie zawiódł , tak jak poprzednie golfy , ale w tamtych znak miałem tak jak ma być

: czw lis 13, 2008 10:13
autor: wojtassMkVI
Pacz po znakach

: czw lis 13, 2008 13:24
autor: miś fazi
wojtassMkVI pisze:Pacz po znakach
nie przeczytałeś całego tematu , a patrzenie po znakach nic tu nie da