Jak założyć koło zamachowe żeby znaki się zgadzały?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Obejrzałem. Docisk do wału można tylko w jednej pozycji przykręcić, ale coś mi się zdaje że zamach można do docisku w trzech pozycjach co 120 stopni. Dla pewności brak mi koła zamachowego poza samochodem. Jutro sprawdze, może nie mam 60 tylko 120 stopni przestawione, wtedy sprawa już jasna będzie dla mnie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Dzisiaj to wszystko poskładałem do kupy i jak na moje oko nie da się inaczej tego założyć niż prawidłowo. Docisk jest na 6 śrub niesymetrycznie rozmieszczonych więc problemu nie ma. A koło zamachowe ma takie dwa wypustki w które trzeba trafić bo też inaczej nie wejdzie. Tak więc jest tylko jedna możliwość założenia całości. Chyba, że w innych silnikach jest inaczej.
Fahoo, ale w mk2 w automacie nie ma żadnego kompa sterującego skrzynią, a przynajmniej nie było żadnych kabelków do skrzyni. Jeżeli gdzieś jest jakiś moduł odpowiedzialny za skrzynię to gdzie go szukać?
Fahoo, ale w mk2 w automacie nie ma żadnego kompa sterującego skrzynią, a przynajmniej nie było żadnych kabelków do skrzyni. Jeżeli gdzieś jest jakiś moduł odpowiedzialny za skrzynię to gdzie go szukać?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to ja przyznaję, wszystko posprawdzałem jeszcze raz przed chwilą i mam ok w aucie, poprzednio wziąłem za znak chyba śróbke, miś fazi, ma dalej problem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
I to jest chyba wszystko w temacie. Ja koło zamachowe próbowałem obracac o 360 stopni i pasowało tylko w jednej pozycji. A docisk to wogle nie ma o czym gadać bo Maćko już pokazał jak to wygląda. Ja to potwierdzam bo robiłem sprzęgo jakiś miesiąc temu.bugalon pisze:Nie da sie inaczej. Kolo zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji a sprzęgło do koła pasuje też tylko w jednej pozycji (nacięcia ustalające na sprzęgle są). Oczywiscie jak ktoś sie uprze to może "rozwiercić" nacięcia tak, żeby sprzęgło przestawić lub naparzać młotkiem żeby weszło na niewłaściwe kołki ale to już trzeba być mistrzem świata normalniePaweł Marek pisze:Maćkooo, słuchaj ja pytam czy się da inaczej a nie jak założyć dobrze. Pytam bo nie wiem, a mam przestawiony znak na kole zamachowym w stosunku do znaku na kole pasowym. I miałem robione sprzęgło (nie przeze mnie - bo byłbym sobie dopilnował).
[ Dodano: 08 Lis 2008 22:44 ]
A może masz po prostu rozrząd przestawiony?miś fazi pisze:tylko ja dokładnie nie wiem czy to jest 30 stopni czy 60 , nie zagłębiałem sie w to , fakt faktem że jest sporo przestawiony, no i są dwa znaki , kropka i kreska , a to ewidentnie wskazuje na znaki do ustawiania zaplonu
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
pamietaj ze przy lewarku pod wykladzina sa kostki i musisz znalezc wiazke od wstecznego i podpiac ja do czujnika do skrzyni, a w 1,8 GU na gazniku kompa brak nic nie musisz kombinowac, przy gazniku musisz zmienic ten mechanizm co nachodzi na niego linka od gazu (na ten polksiezyc )-co otwiera przepustnice,musisz zmienic linke od przedkosciomierza
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Dodam coś jeszcze. Koło zamachowe montowane może byc na 6 lub 9 śrub.
Czyli jeśli jest 6 (u mnie) to można sie pomylic o 360 / 6 = 60stopni
Czyli wystarczy jedną śrube przesunąć w którąś ze stron i będzie błąd 60 stopni.
Wg mnie (choc nie próbowałem) koła da sie założyć inaczej. Śruby w każdym razie wyglądają na symetryczne , więc njwyżej mogą byc jakieś znaki ale ja tego nie potweirdzam.
Co do 9 śrub to koło zamachowe wg mnie mozna zaożyć na 3 sposoby - 1 OK , 2 - o 120 stopni przesunięte ; 3 sposób - koło o 240 stopni przesunięte.
Czyli jeśli jest 6 (u mnie) to można sie pomylic o 360 / 6 = 60stopni
Czyli wystarczy jedną śrube przesunąć w którąś ze stron i będzie błąd 60 stopni.
Wg mnie (choc nie próbowałem) koła da sie założyć inaczej. Śruby w każdym razie wyglądają na symetryczne , więc njwyżej mogą byc jakieś znaki ale ja tego nie potweirdzam.
Co do 9 śrub to koło zamachowe wg mnie mozna zaożyć na 3 sposoby - 1 OK , 2 - o 120 stopni przesunięte ; 3 sposób - koło o 240 stopni przesunięte.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
A może masz po prostu rozrząd przestawiony?[/quote]
kolego , ja już pisałem w moim poście że nawet jakbyś rozrząd przestawił nie wiadomo jak to znak na kole zamachowym nie ma fizycznej możliwości sie przestawić , no chyba że wał korbowy zwiną by sie w strucla , skoro wszyscy piszą że w MK3 nie da sie przykręcić koła zamachowego w innej pozycji , to u mnie musi być jakiś inny myk , mi znak w okienku pojawia sie w momencie dochodzenia tłoka drugiego cylindra do martwego punktu , a powinien sie pojawic jak pierwszy jest GMP
[ Dodano: 09 Lis 2008 10:59 ]
czyli jak twierdzi Macko koło da sie przestawić , więc jakby ktoś potwierdził tą opinie na 100 procent , to jestem spokojny , bo wtedy wiem że porzedni właściciel robił sprzęgło i zle założył koło zamachowe , niby w niczym mi to nie przeszkadza bo autem tym jeżdże już 6 lat i nigdy mnie nie zawiódł , tak jak poprzednie golfy , ale w tamtych znak miałem tak jak ma być
kolego , ja już pisałem w moim poście że nawet jakbyś rozrząd przestawił nie wiadomo jak to znak na kole zamachowym nie ma fizycznej możliwości sie przestawić , no chyba że wał korbowy zwiną by sie w strucla , skoro wszyscy piszą że w MK3 nie da sie przykręcić koła zamachowego w innej pozycji , to u mnie musi być jakiś inny myk , mi znak w okienku pojawia sie w momencie dochodzenia tłoka drugiego cylindra do martwego punktu , a powinien sie pojawic jak pierwszy jest GMP
[ Dodano: 09 Lis 2008 10:59 ]
czyli jak twierdzi Macko koło da sie przestawić , więc jakby ktoś potwierdził tą opinie na 100 procent , to jestem spokojny , bo wtedy wiem że porzedni właściciel robił sprzęgło i zle założył koło zamachowe , niby w niczym mi to nie przeszkadza bo autem tym jeżdże już 6 lat i nigdy mnie nie zawiódł , tak jak poprzednie golfy , ale w tamtych znak miałem tak jak ma być
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości