Strona 2 z 3

: pt paź 17, 2008 23:40
autor: Paweł NPI
wasiak pisze:nie kupuj nowego
pierw wyjmij stary i go ugotuj czy sie oworzy pod wplywem temperatury
Nie do końca. Bo jak jest uszkodzony to już najprawdopodobniej jest otwarty. Po drugie mój przed wymianą też był sprawny tylko nie posiadał uszczeleczki. Więc trzeba go jeszcze bardzo dokładnie obejrzeć czy uszczelka jest i czy nie jest popękana lub uszkodzona. No i jeśli nowy termostat to tylko Wahler.

: sob paź 18, 2008 02:36
autor: Soniak
albert1973 wporzadku :) myslalem ze poprostu sie nabijasz kazda rada dla mnie jest pomocna a zmieniajac wode na plyn poprostu z scignalem dolnego weza z chlodnicy wylalem zawartosc wlozylem ponownie i wlalem plyn :) heh :) takze albert1973 wszystko gitara:)

: sob paź 18, 2008 07:07
autor: Paweł NPI
Soniak pisze:zmieniajac wode na plyn poprostu z scignalem dolnego weza z chlodnicy wylalem zawartosc wlozylem ponownie i wlalem plyn heh takze albert1973 wszystko gitara:)
Czyli prawdopodobnie nawet połowy płynu nie spuściłeś.

: sob paź 18, 2008 09:24
autor: albert1973
ok -tak jak powiedzial =palen= masz polowe wody polowe plynu - czyli i tak do wymiany .jak nie masz wspomy to jest proste;-dzwignie regulacji ogrzewania ustaw na max grzanie,tak jak na zdjeciu odktec ten czarny krociec wyjmij termostat (sprwadz go lub wymien na nowy) nastepnie wsadz termostat zakrec krociec zalej plyn na max zakrec korek w wyrownawczym i odpal silnik i grzej az sie wlaczy wiatrak-sprawdz potem na zimnym silniku ile jest plynu jak malo dolej :okej:

: sob paź 18, 2008 09:57
autor: Paweł Marek
Soniak pisze:zmieniajac wode na plyn poprostu z scignalem dolnego weza z chlodnicy
jeśli nie wyciągasz termostatu to trzeba jeszcze ściągnąć pierwszy z przodu wąż od pompy wody, wtedy zleci prawie wszystko.
A z tym pokrętłem grzania oczywiście niema znaczenia układ nagrzewnicy w golfie jest otwarty.

: sob paź 18, 2008 10:29
autor: Soniak
Panowie no powiem ze spuscilem kurcze chyba cala wode a weza sciagalem z chlodnicy badz pompy a wlalem jakies 4,5 l plyny wiec nie wiem juz sam podsumowujac cala dyskusje to sadzicie ze wina za grzanie golfika nalezy obarczyc ten termostat hmm wiec biore sie do wymiany po wszystkim napisze co sie dalej dzieje :) dziekuje wszystkim za pomocne rady :) dobrze ze sa takie miejsca i tacy ludzie :) Pozdrawiam :)

: sob paź 18, 2008 11:11
autor: Paweł NPI
Paweł Marek pisze:A z tym pokrętłem grzania oczywiście niema znaczenia układ nagrzewnicy w golfie jest otwarty.
Może i jest ale w każdej książce piszą żeby ogrzewanie ustawić na max więc chyba bez powodu tego nie piszą. A w sumie jak tak zrobi to nie zaszkodzi.

: sob paź 18, 2008 17:40
autor: Soniak
wracajac do tematu:)
nie mialem dzis zbytnio czasu zeby grzebac przy termostacie wiec odpuscilem sobie to ale odpalilem auto i sprawdzilem kilka rzeczy :
1 waz od chlodnicy ten dolny co do pompy idzie grzeje sie duzo wolniej niz ten gorny czyli chyba tak ma byc
2 wiatrak od chlodnicy wlacza sie gdzies na 3 kropca wskaznika temp wiec chyba wszystko z nim ok
3 woda szybko sie grzeje i po odkreceniu korka zbiornika wyrownawczego "syczy" para i obficie leje sie woda z wezyka
Zastanawiam sie czy moze byc jakas inna przyczyna grzania sie auta niz ten termostat jezeli macie chwilke to odpsizcie :)

: sob paź 18, 2008 18:16
autor: Paweł Marek
Soniak, jest więc na 3 kropce jak przed zmianą temostatu.
Teraz już nie kapuję gdzie jest problem, bo przecież jak na gorącym silniku odkręcisz korek to musi syknąć i prysnąć trochę. Chyba że to jakieś fontanny?

: sob paź 18, 2008 18:51
autor: wasiak
sprobuj odkamienic uklad
termostat wyjmij sprawdz czy jest sprawny tzn czy sie otwera[ albo czy czasem xcaly czas nie jest otwarty] sprawdz uzczelke
spusc caly plyn co jest w uladzie

zalej go octem albo dolej roztwor z odkamieniacza i pogrzej troszke az sie wiatrak wlaczy

zdemontuj termostat spusc wsz\ystko co tylko wyleci
zeby sprawdzic dmuchnij w zbiorniczek wyrownawczy jezeli uslyszysz bulgotanie nadal gdzies jest plyn

przeczysc uklad jak juz bedzie chlodny sporo iloscia destylowanej wody
znowu do pusta

wlasniewy plyn do chlodnic

nie wiem na jakim jezdzisz
ja osobiscie na borygo eko i nie narzekam
i wtedy sprawdz

a i jeszcze pytanko kontrolne
masz wygluszenie maski??
po jakim czasie od odpalenia zimnego silnika mniewiecej wlacza sie wiatrak??

: sob paź 18, 2008 19:46
autor: Soniak
Paweł Marek pisze:Soniak, jest więc na 3 kropce jak przed zmianą temostatu.
Teraz już nie kapuję gdzie jest problem, bo przecież jak na gorącym silniku odkręcisz korek to musi syknąć i prysnąć trochę. Chyba że to jakieś fontanny?
nie wymienialem jeszcze termostatu bo nie mialem czasu zbytnio tylko go odpalilem heh

[ Dodano: 18 Paź 2008 19:49 ]
wasiak o co chodzi z tym wygluszeniem maski ?? a wiatrak to hmm nie wiem dzis np wlaczyl sie jak wskaznik temp doszedl do 3 kropki po 20 - 30 min moze

: sob paź 18, 2008 19:54
autor: Paweł Marek
Soniak, poczytałem, na razie nie widzę nic złego może poza złymi wskazaniami na liczniku co jest bardzo częste. A to co się stało po wymianie płynu to efekt nieodpowietrzenia które już pewnie prawidłowo nastąpiło. Albo trochę z późnieniem jeśli masz przytkany cienki wężyk od zbiorniczka (zdejm przyz zbiorniczku i dmuchnij w niego na próbę).
Albo opisz dokładnie jakie są twoim zdaniem obecnie nieprawidłowości, bo szkoda ciągnąć tematu z którego nic nie wynika.

: sob paź 18, 2008 22:33
autor: wasiak
wygluszenie maski czyli materilam pod klapa przednia
to powoduje szysze nagrzewanie sie okomory silnika i samego silnika