traci moc 1.8 mono
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ja mam też Golfa III 1.8 75KM monotronic. Przez 6 miesięcy mordowałem się z maszyną, która muliła i przerywała przy dodawaniu gazu. Strasznie dużo palił (10-12 l/100km). Wymieniłem: przewody WN, filtr powietrza, filtr paliwa, kopułkę, palec, świece BOSCH’a. Niestety, ale to nic nie pomogło. Nadal zdychał przy przyspieszaniu. Wszyscy mechanicy rozkładali ręce, komputer pokazywał, że wszystko jest OK. Trafiłem w końcu na porządnego fachowca, który stwierdził, że maszyna „MUSI CHODZIC !!!!”. Cała naprawa trwała 1 godzinę. Okazało się, że pierwszy mechanik, który wymieniał pasek rozrządu źle ustawił znaki na kołach oraz niewłaściwie ustawił koło napinacza. Po nim silnik regulowało kilku fachowców (renomowanych), i nikt nie wyczaił, że pasek broi. (A do rozrządu zaglądali). Radzili np.: kapitalny remont silnika itp. Zanim zaczniesz kupować nowe części sprawdź rozrząd (znaki) i zapłon. Ta maszyna MUSI CHODZIĆ
Goofol, dam ci radę : zmień mechanika. Najpierw mówi że lambdę można wyrzucić, a potem że wszystkim steruje komp i nie można regulować!!!!! Jak wyrzuci czujnik nadmiaru tlenu(lambdę), to na pewno wtedy wszystko spieprzy bo komp zgłupieje. Powiem tak, pierwsze właśnie wykluczyłbym, lambdę po świecach i przewodach oczywiście.Zapłon regulować owszem można . Trzeba najpierw sprawdzić jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu przy 3000 obr/min. I tak kolejno dla silników o których wiem: (pojemność/mocKM=kąt wyprz.zapł. przy 3000 obr/min) 1,8/75=36+-4; 1,9/90=34+-4;1,4/60=40+-3; 2,0/115=40+-3. Jak jest OK to wtedy sprawdzać pompę paliwa, filtr paliwa itd.... .Jeśli jednak kąt wyprzedzenia zapłonu jest zły to bierzesz klucz ampulowy, luzujesz dwie śruby którymi aparat jest przykręcony i delikatnie regulujesz do uzyskania właściwych parametrów. Na "ucho" to wygląda tak że jak silnik zaczyna przyspieszać to kąt wyprzedzenia się zwiększa. A naprawy proponuję zacząć od poczytania książki napraw. Ta którą można ściągnąć z forum jest też super. Wtedy przynajmniej będziesz wiedział czy mechanik rozumie problem.
pozdrowionka Tomek
- Goofol
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: czw lis 11, 2004 23:29
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
Ok zaczynam prosze nie smiejcie sie!!! Wymieniłem : świece, przewody WN, kopułke palec rozdzielacza, aparat zapłonowy, cewke z modułem, sterownik (komputer), monowtrysk, potencjometr przepustnicy, czujnik temperatury silnika, rozrząd, filtr powietrza, filtr paliwa, olej, płyn chłodniczy,paliwo... i to chyba wszystko!!! i NIC!!! Komp nic nie wskazuje a objawy caly czas takie same!!! Jutro sprawdzam pompe paliwa ale najgorsze ze to ostatnia rzecz jaka moze chodzic wadliwie!!! LUDZIE POMOZCIE!!!!
No to masz prawie nowy samochód, Ale już bez żartów. Sprawdż czujnik położenia wału korbowego i ustawienie zapłonu. Lampa oscyloskopowa i tak jak pisałem wcześniej. Jak masz walnięty ten czujnik to nawet wymieniając wał z tłokami przyczyny nie usuniesz. Tylko nie pisz mi że mechanik powiedział że tego się nie sprawdza bo to utawia komputer, bo powiesz mi gdzie mieszka a ja pojadę i mu coś zrobię. Aha i sonda lambda. Sprawdż czy do twojej sondy idzie jeden, trzy czy cztery kabelki. Odpisz mi bo to bardzo ważne, ja postaram się coś sprawdzić.
pozdrowionka Tomek
- Goofol
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: czw lis 11, 2004 23:29
- Lokalizacja: Solec Kujawski
- Kontakt:
heh golf zrobiony!!!! okazalo sie ze mam poprostu zaje....... mechanika!!!! zle ustawil zaplon, zle zalozyl rozrzad i zle ustawil potencjometr przepustnicy!!!! poprostu wszystko rozregulowal!!! w ASO VW tez mi tego nie wykryli........ 300zl zwineli!!!! Servis Bosch dopiero........ i tam to sa profesjonalisci wszystko wychwycili perfekcyjnie zrobili!!! Golfik pomyka jak nic i tylko 183 zl no moze nie tylko ale............... Pzdr dzieki za wszystkie rady
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 291 gości