Strona 2 z 2

: sob paź 04, 2008 21:31
autor: Paweł Marek
Koledzy proszę nie ciągcie tematu o motodoktorze bo już się wściekam, szlam mi się w przewodach odkłada i za chwilę puszczą mi uszeczelki.

: sob paź 04, 2008 21:39
autor: Duber
hej doktory ponawiam pytanko :) jak sprawdzic czy nowe szklanki sa ok?

: sob paź 04, 2008 22:26
autor: Paweł Marek
chyba niema takiej metody, można sprawdzić czy są napełnione olejem przed montażem, tłoczek nie może się poddać przy nacisku śróbokrętem

: ndz paź 05, 2008 12:52
autor: frezerGT
dokładnie tak jak pisze Paweł Marek u mnie w trzech palcem da się wcisnąć ten tłoczek

: sob paź 11, 2008 12:58
autor: macosmail
Witam. U mnie zaczeły stukać w tamtym roku, ale tylko na jesien i to tylko od czasu do czasue. Cała wiosna i lato była idealna cisza, a teraz znowy zaczeły (narazie tylko jedna) też tylko rano jak jest zimno. Olej 10W40 lotos wymieniany jakieś 250 Km temu nawet koloru jescze nie zmienił. Przebieg silnika to 212kkm i zero dolewek oleju pomiędzy wymianami. Przymierzam się do wymiany nigdy wcześniej tego jeszcze nie robiłem więc mam pytanie na jakie trudności mogę się nadknąć podczas wymiany czy potrzebne są jakieś narzędzia specjalne? Co sądzicie o popychaczach firmy FEBI bo INA o których tak dobrze piszecie nie znalazłem na Alledrogo. Pozdrawiam.

: sob paź 11, 2008 14:07
autor: sas_gti
Kup popychacze RUVILLE (EVR) a dostaniesz w pudełku popychacze ina.
Tak samo powinno być z FEBI ale nie zawsze. Mówię o zakupach w intercarsie.
Najlepsze jest to że w Intercarsie mają też popychacze INA i są droższe niż popychacze EVR a to jest dokładnie to samo!!!
Jesli chcesz kupić ode mnie to daję 20% zniżki na części z IC, mogę wystawić na allegro.

[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 14:23 ]
macosmail pisze:mam pytanie na jakie trudności mogę się nadknąć podczas wymiany czy potrzebne są jakieś narzędzia specjalne
przydaje się klucz dynamometryczny do przykręcenia wałka. I elementrana wiedza o ustawiania rozrządu na wszelki wypadek, żebyś przypadkiem wałka nie wsadził w innej pozycji niż go wyjąłeś. Dobrze też robić "na luzie" żeby przypadkiem się auto nie przetoczyło i nie przekręciło wałem gdy masz już zdjęty pasek a jeszce wałka nie odkręciłes (nie wiem czy NZ jest kolizyjny). Wałek odkręcaj równomiernie żeby nie pękł i tak samo dociągaj. Postem sprawdź rozrząd czy jest na znakach i skłądaj. Sprawdz jeszcze raz, napnij pasek (potrzebny klucz własnej roboty albo do rolki rozrządu)
http://photos04.allegro.pl/photos/orygi ... /450321287
i to wszystko

: sob paź 11, 2008 18:15
autor: macosmail
Ah no to powinienem sobie poradzić tymbardziej, że pasek rozrządu wymieniałem sam i wg mnie jest to prosta sprawa. Przy okazji wymienie też uszczelniacze wałka bo po stronie napędu rozrządu lekko sie poci. NZ jest kolizyjny. Dzięki pozdrawiam.

: ndz paź 12, 2008 01:41
autor: sas_gti
no to jak robiłeś rozrząd to sobie bez żadnego problemu poradzisz bo tu masz raptem 8 śrubek więcej :) no i ta jedna od kółka żeby simera wymienić na wałku
Zwróć uwagę czy pokrywy łożysk są ponumerowane . Powinny być a jeśli nie to pamiętaj że trzeba je wsadzic na miejsce ale to pewnie wiesz :p. Pamiętaj też aby być dokładnym to nie ucieknie ustawienie zapłonu na aparacie, czyli żeby nie przestawić kółka pompy oleju.

: ndz paź 12, 2008 11:55
autor: macosmail
No to sobie poradzę te kółko też już odkręcałem. Samego wałka rozrządu tylko nie zdejmowałem i nie wiedziałem jak z tymi sprężynami będzie czy da radę póżniej to łatwo złożyć stąd pytanie. A z zapłonem to też nie ma aż takiego problemu bo w NZ aparat jest na wałku rożrządu właśnie tak jak w 16v. Pozdrawiam.

: ndz paź 12, 2008 16:25
autor: sas_gti
z jakimi sprężynami? ich nawet nie ruszasz!