Strona 2 z 3
Re: max 160 km\h
: ndz wrz 28, 2008 20:53
autor: PinkFloyd
deTomaso pisze:witam dziś próbowałem na maxa swoją 4 1.9 tdi 90 koni i się zawiodłem bo na maxa poleciał tylko 160 i nic wiecej,gaz w podłodze i nic i dlatego się pytam ile wasz leci i czy to normalne?przed tem miałem cc 1.1 i przyznam ze był zrywniejszy,tłumaczę sobie ze to diesel ale teraz to już sam nie wiem
ja bym podpjął po vag, sparwdził stan przepływki i ładowanie, logi dynamiczne grup 003 i 0011 i wszystko wyjdzie. Mój na serii drze na prostej 185km/h
: ndz wrz 28, 2008 21:05
autor: Sztomel
oznaczenie skrzyni na polu numerowym na fotce poniżej (oznaczenie jest bardzo delikatnie wybite punkcikowo - dla łatwiejszego odczytania proponuję pole lekko przeszlifować drobnym papierem ściernym albo dokładnie umyć benzyną ekstrakcyjną)
pole numerowe silnika (w każdym Mk4 jest w tym samym miejscu - bez róznicy czy diesel czy benzyna) nie zaznaczyłem go ale jest widoczne na korpusie silnika przy łaczeniu ze skrzynią biegów - widać go patrząc od góry komory silnika prosto pod wężem idącym z silnika do chłodnicy
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/241/a854d31ca3c3e7cf.jpg)
: ndz wrz 28, 2008 21:05
autor: homsky
PinkFloyd pisze:ja bym podpjął po vag, sparwdził stan przepływki i ładowanie, logi dynamiczne grup 003 i 0011 i wszystko wyjdzie. Mój na serii drze na prostej 185km/h
Dokładnie
To nie program zgaduj-zgadula , nie wywróżymy z fusów co dolega twojemu TDI , logi dynamiczne i wyjdzie szydło z worka
: ndz wrz 28, 2008 21:16
autor: szopek87
a moze zamulony??? kumpel mial tigre to na maxa 120 km/h 1.6 na 16v i mechanicy cos mu grzebali w autku mowili ze takie zamulone
: ndz wrz 28, 2008 21:26
autor: PinkFloyd
szopek87 pisze:a moze zamulony??? kumpel mial tigre to na maxa 120 km/h 1.6 na 16v i mechanicy cos mu grzebali w autku mowili ze takie zamulone
zamulanie TDI a szczególnosci na turbinie ze zmienna geometria powoduje zapieczenie łopatek turniny, ale jak pisane wyzej wyjdzie to na Vagu. Nie ma po co gdybac, vag logi dynamiczne i jest diagnoza.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: ndz wrz 28, 2008 21:28
autor: szopek87
a nie slyszales o przypadkach ze ktoj jezdzi strasznie oszczednie tak ze prawie turbina sie nie wlancza i po jakims czasi tak sie zamula ze wogole nie chce isc autko nie ma ciagu swojego
: ndz wrz 28, 2008 21:53
autor: deTomaso
pierwszy raz go próbowałem a silnik to agr a skrzynia dqy bymajmniej tak w brifie jest napisane,jutro to sprawdze kupiłem go 2 miechy temu i nie wiem jak tamten jeździł ja do tych co oszczedzają nie naleze,macie racje podłącze go to napisze co jest ale sam nie wiem kiedy,mieszkam tu niecały rok i muszę znaleźć kogoś
: ndz wrz 28, 2008 21:53
autor: PinkFloyd
szopek87 pisze:a nie slyszales o przypadkach ze ktoj jezdzi strasznie oszczednie tak ze prawie turbina sie nie wlancza i po jakims czasi tak sie zamula ze wogole nie chce isc autko nie ma ciagu swojego
tylko koleszko w TDI powoduje to najczesciej objaw przełądowania lub niedoąłdowania ( tylko auta ze zmienna geometrią turbiny- w innych np o symbolu AGR nic sie nie stanie ) wtedy komp to wykrywa i auto wpada w tryb awaryjny po przekroczeniu 2900-3100obr i moc maleje do 50km, powraca po ponownym zgaszeniu i odpaleniu auta.
[ Dodano: Nie 28 Wrz, 2008 ]
deTomaso pisze:pierwszy raz go próbowałem a silnik to agr a skrzynia dqy bymajmniej tak w brifie jest napisane,jutro to sprawdze kupiłem go 2 miechy temu i nie wiem jak tamten jeździł ja do tych co oszczedzają nie naleze,macie racje podłącze go to napisze co jest ale sam nie wiem kiedy,mieszkam tu niecały rok i muszę znaleźć kogoś
Tylko podłączanie na Vagu na postoju to nie to. trzeba zrobic logi dynamiczne grup 003 , 011 , pierwsza to przepływka a druga to cisnienie dołądowania.
: ndz wrz 28, 2008 22:15
autor: homsky
PinkFloyd pisze:logi dynamiczne grup 003 , 011
dorzuciłbym jeszcze 008 dynamicznie , 013 statycznie , 001 statycznie , 004 statycznie oraz basic settings 000 i 004
tylko motor ma byc zagrzany minimum 80*C
: ndz wrz 28, 2008 23:17
autor: emdeno1
ja mam podobnie v max 155\160 km golf 1,8 90 km myslal;em ze to nie problem bo nie musze tak szybko jezdzic ale zastaniawiam sie czy to usterka, ktora moze wplynac nawet na normalna jazde tylko narazie jest niewidoczna...i co to wogole jest:/
: ndz wrz 28, 2008 23:25
autor: Sztomel
deTomaso czyli przy takiej samej skrzyni jak ja powinieneś ciągnąć do max 195 km/h a turbina jest bez zmiennej geometrii,
reszta to już diagnoza tak jak koledzy piszą.
[ Dodano: 29 Wrz 2008 11:56 ]
deTomaso pisze:opony mam normalne 195\60
wg mnie opony przy feldze 15" powinny mieć profil 65 a nie 60 - niby mała róznica a może jednak.
: pn wrz 29, 2008 16:48
autor: emdeno1
tylko ze u mnie to mk 3. niedawno kupiony i troche problemow z nim jest
Re: max 160 km\h
: pn wrz 29, 2008 20:57
autor: pszczyna
PinkFloyd pisze:deTomaso pisze:witam dziś próbowałem na maxa swoją 4 1.9 tdi 90 koni i się zawiodłem bo na maxa poleciał tylko 160 i nic wiecej,gaz w podłodze i nic i dlatego się pytam ile wasz leci i czy to normalne?przed tem miałem cc 1.1 i przyznam ze był zrywniejszy,tłumaczę sobie ze to diesel ale teraz to już sam nie wiem
ja bym podpjął po vag, sparwdził stan przepływki i ładowanie, logi dynamiczne grup 003 i 0011 i wszystko wyjdzie. Mój na serii drze na prostej 185km/h
Dziś w pracy kolega opowiadał [OCTAWIA 90KM] jak machanik mu porobił ponieważ ciągnoł za sobą ---spadochron--- pełna diagnostyka i regulacjia --teraz nie te auto
: wt wrz 30, 2008 01:11
autor: roboform550