JAK CO GDZIE??? OLEJ ROŚLINNY W DISLU???? ZAMIAST ROPY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » pt lip 15, 2005 11:24

KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:O ile wiem to zwykły olej rzepakowy się nienadaje. Powienien to być ester rzepakowy.
Moze sie myle, ale estryfikacje przeprowadza sie po to, aby uzyskac Biopaliwo, czyli cos co z miejsca zastapi ON bez instalacji dodatkowych urzadzen. Taki ester jest chyba bardziej szkodliwy dla silnika, uszczelek i przewodow niz zwykly OR.



KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn sty 31, 2005 12:00
Lokalizacja: Lublin

Post autor: KRZYSZTOF SKOCZEK » pt lip 15, 2005 12:56

Silnik musi być dostosowany do BIODIESELA. U mnie jest taka możliwość ale w starszych modelach MK3 raczej nie ma.
Czy ktoś wie gdzie można kupić i za ile ester rzepakowy?



Awatar użytkownika
Dawca_Nerek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1887
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 10:08
Lokalizacja: F1 DAWCA

Post autor: Dawca_Nerek » pt lip 15, 2005 13:40

Quatro7 pisze:było to kiedyś w programie TOP GEAR
samochód nie miał utraty mocy i w ogóle sprawował sie jak na ropce... jedynie inny był zapach z wydechu :)
Dokładnie zapach usamżonych frytek :bigok:



jaxes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw mar 10, 2005 02:36
Lokalizacja: Lindów
Kontakt:

Post autor: jaxes » pt lip 15, 2005 22:42

Pomijając wszystkie inne aspekty w tej chwili to czy ktoś sprawdzał w jakich cenach jest olej rzepakowy w sklepie? Moim zdaniem jest on jednak dosyć drogi i jest mało opłacalne kupowanie go w sklepie.
A jazda na przepalonym też nie jest taka prosta gdyż są zawarte w nim cukry, woda i jeszcze wiele innego syfu. Konieczne byłoby jego silne filtrowanie.
Wszystko jest oczywiście do zrealizowania i jak ceny paliw dalej będą tak wariowały to wtedy zacznę się zastanawiać nad tym pomysłem. Na razie przerobiłem go teoretycznie i pozostałem przy zwykłym ON.



bm86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: bm86 » pt lip 15, 2005 23:02

Próbował już ktoś BIODEISLA z Rafineri Trzebinaia????
Bo ja jeszcze nie maiłem czasu go zatankować, tylko nie wiem jak sie bedzie zachowywał stary diesel w mk1.????
Jakby ktośjuz tego próbowal to podzielcie sie wrazeniami.



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » sob lip 16, 2005 08:37

jaxes pisze:Pomijając wszystkie inne aspekty w tej chwili to czy ktoś sprawdzał w jakich cenach jest olej rzepakowy w sklepie? Moim zdaniem jest on jednak dosyć drogi i jest mało opłacalne kupowanie go w sklepie.
W realu ostatniu widziałem po 2,5 litr a po 2,7 to wszędzie kupisz a ON 3,74 (Neste)



jaxes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw mar 10, 2005 02:36
Lokalizacja: Lindów
Kontakt:

Post autor: jaxes » sob lip 16, 2005 10:50

tomek26106 pisze:W realu ostatniu widziałem po 2,5 litr a po 2,7 to wszędzie kupisz a ON 3,74 (Neste)
Skoro uważasz, że taka różnica jest już zadawalająca to lej olej do baku. Przekonamy się po jakim czasie zamulisz filtry.



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » sob lip 16, 2005 12:33

Lookinijscie tutaj:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=57419170

Robimy zrzutę i kupujemy.


Volskwagen - Das Auto.

Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » sob lip 16, 2005 13:34

jaxes pisze:Skoro uważasz, że taka różnica jest już zadawalająca to lej olej do baku. Przekonamy się po jakim czasie zamulisz filtry.
Róznica rzeczywiscie nie jest porazająca, Ja osobiscie wolałbym nalać dobry OO niz OR



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pn lip 18, 2005 09:52

bm86 pisze:Próbował już ktoś BIODEISLA z Rafineri Trzebinaia????
Bo ja jeszcze nie maiłem czasu go zatankować, tylko nie wiem jak sie bedzie zachowywał stary diesel w mk1.????
Jakby ktośjuz tego próbowal to podzielcie sie wrazeniami.
Ojciec zatankował,silnik pracuje ciszej i twierdzi że jest mocniejszy.
Daleko nie mamy więc warto sprawdzić :grin:



Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » śr sty 11, 2006 10:46

do osobnej instalacji na olej wiele nie potrzeba,jesli ktoś chce to napisze dokładnie o co chodzi:) a co do oleju,wystarczy termometr elektroniczny wstawić,i bedzie wiadomo ile st.C ma OR,powinien miec co najmniej 52st.C aby był na tyle rzadki by nie uszkodzić popmy.najprosciej to zrobić wymiennikiem ciepła rura,w środku spirala z miedzianej rurki paliwowej.niedługo bede miał dokładne testy jakiej długości powinien być wymiennik ciepła.
wiem że odświeżyłem stary temat,ale w poszukiwaniach był to jedyny gdzie ludzie mówią konkretnie o tym.

pozdrawiam


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr sty 11, 2006 11:16

Słyszałem, że można jeździć na OR bez dodatkowej instalacji. Polega to na uszlachetnieniu OR poprzez specjalne dodatki i zmieszaniu tak przygotowanej mieszanki z ON w stosunku max 75/25 OR/ON.



Awatar użytkownika
baklazan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 25, 2004 02:17
Lokalizacja: jaworzno
Kontakt:

Post autor: baklazan » śr sty 11, 2006 13:01



kto szybko jedzie tego wolno niosa

Ksys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Ksys » śr sty 11, 2006 13:19

uszlachetnienie or nie da nic,bo w składzie or znajduje sie gliceryna,dopiero po jej wytraceniu nadae sie do lania do baku,jako już normalny biodiesel:)na 1000l OR potrzeba bodajrze 150l alkoholu metylowego i 14 Kg chlorku potasu,alo sodu.nie jetem do końca pewien co do tego chlorku,ale słyszałem że goścu robił z denaturatem i kretem:)po dokładnym zmieszaniu po ok.16 godzinach robi sie korzuch,który sie zbiera,i reszte oczyszcza wodą(do zbiornika wlać wode,odczekac znów kilka godzin i na dole zbiornika przez zawór odprowadzając spuścić wode.co do instalacji co linka podałeś,przejże i skomentuje jak znajde chwile:):)choć z grupsza jak sie przyjżałem to nie zawiera za wielu błędów.


Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 297 gości