Rozladowuje akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

Post autor: ryba2 » ndz wrz 14, 2008 20:40

ja miałem dokładnie ten sam problem tyle że u mnie ojciec słuchał radia bez odpalania wkoło i się aku rozładował też przejechałem 130km po trasie myślałem że się naładuje dojechałem do domu rozpakowałem samochód chciałem jechać dalej a tu cisza naładowałem przez całą noc i próbowałem odpalić albo odpalił i do puki nie zgasiłem chodził zgasiłem i już nie dało rady nawet nie drgnął i tak kilka razy w kółko go ładowałem i nic pomogło dokładne wyczyszczenie klem od aku masy bo to też możliwość że masy jest zaśniedziała i podłączenie do alternatora wymieniłem aku i przy włożeniu nowego aku od razu w sklepie zmierzyli mi ładowanie i w ogóle wyszło że po samum odpaleniu jest tak koło 13i coś a po włączeniu świateł nadmuchu i radia 12 i coś stwierdzili że coś jest nie tak albo regulator napięcia albo alternator i że po miesiącu mi padnie jak na razie nic się nie dzieje a po 2 dniach po założeniu nowego aku zmierzyłem raz u znajomego i było oki po prostu aku stał w sklepie i nie był naładowany. według mnie to albo padnięty aku albo gdzieś jest zwarcie instalacji albo styki zaśniedziałe :)



Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » ndz wrz 14, 2008 21:49

wydaje mi się że w moim wypadku to stary aku... elektryk sprawdzał mi ładowanie i mówił ze wszystko w porządku.... więc po prostu chyba aku stary i szykuje mi się wydatek...
bo gdy jeżdżę nim dziennie nie ma żadnego problemu... jak postoi tydzień bez odpalania... to się rozładowuje..

pozdRo



Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Post autor: osaVWosa » ndz wrz 14, 2008 23:23

Dzisiaj posprawdzalem jeszcze raz wszystkie przewody bylo przetarcie przy duzej srubie od altka przewod zrobiony wszystko poczyszczone i podpiete
Zapalilem z pychu troche pochodzil a potem juz odpalal z rozrusznika
Po podlaczeniu miernika zaraz po odpaleniu altek sie wzbudzal i pokazywalo ok 14 ladownie po dodaniu gazu spadalo do 12.5 takie samo na altku jak i na aku
Po wyl silnika zostawilem autko na ok 40 min po czym odpalil bez problemu z rozrusznika a na mierniku na aku przed odpaleniem jakies 8V nastepnie zrobilem ok 30 km zgasilem i odpalilem ponownie bez klopotu
Ciekawe czy rano odpali ale nie sadze...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 15, 2008 00:25

To może pasek luźny - bo jak napięcie spada po włączeniu się alternatora w układ to takie bywają objawy.
Lub, mimo wymiany alternatora, regulator - czy Kolega wymienił cały alternator, z regulatorem?
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 00:26 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Post autor: osaVWosa » pn wrz 15, 2008 00:31

Pasek nowy wymieniony jakis tydz temu
Luzny nie jest sprawdzalem 8 razy odkrecalem srube na wl silniku i troche kluczem do gory dawalem zeby napiac i zadnych zmian na mierniku...
Alt caly wymieniony wiadomo ze nie nowy
Mpze byc ze regulator padniety i w tym :grrr:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn wrz 15, 2008 01:25

Taka rada naładuj aku dobrze , wyjmij radyjko u mnie tak było radio padło


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 15, 2008 02:13

Podmienić regler.



Awatar użytkownika
Maclaim
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 01, 2007 21:16
Lokalizacja: Bychawa
Kontakt:

Post autor: Maclaim » pn wrz 15, 2008 19:33

Mi to samo się dzieje, ale alternator świruje ładuje od 9 do 13 jak go odpalę, oczywiście z pomocą drugiego auta:/ przewody ok, czy to możliwe ze alternator już pada? lub padł i nie ląduje ?


Moje MK3 GTD
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271239][img]http://img819.imageshack.us/img819/5374/snc00107l.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn wrz 15, 2008 20:02

Maclaim pisze:Mi to samo się dzieje, ale alternator świruje ładuje od 9 do 13 jak go odpalę, oczywiście z pomocą drugiego auta:/ przewody ok, czy to możliwe ze alternator już pada? lub padł i nie ląduje ?
Wykręć alternator.
Sprawdź czy ma luzy na łożyskach - jeśli są nawet bardzo malutkie to musisz wymienić łożyska.
Więc tak: musisz go położyć na jakiejś folii, żeby coś Ci z niego nie zginęło.
Zacznij go rozkręcać - delikatnie, nic na siłę.
Jak go rozbierzesz to musisz zdjąć łożyska - musisz to zrobić bardzo ostrożnie i musisz mieć do tego ściągacz dwuramienny (jak nie masz to jedź do jakiegoś mechanika - pożycz taki ściągach lub niech on Ci je ściągnie).
Mniejsze łożysko jest w takim plastiku - nie wyrzucaj go.
Ja rozbierałem alternator Motoroli, więc nie wiem jak wygląda w środku ten Bosch'owski. U mnie były łożyska 6200 i 6203 (nie żałuj kasy na łożyska kup SKFy z luzem C3)
Wszystkie części podczas rozbiórki weź sobie tak układaj, żebyś złożył ten alternator poprawnie! Jak go skręcisz to wymień regulator napięcia na nowy (nie kupuj bubli jakie robi Hans Pries, Topran bo pojeździsz na nich do 2 dni!! Ja kupiłem sobie regulator firmy Hella i jest luxus)
Ja miałem drobne problemy z ładowaniem, do tego szarpało silnik, po wymianie łożysk i regulatora wszystko jest OK! Nie wystarczy wymienić samego regulatora, trzeba też wymienić łożyska!! - sprawdzałem to, więc wiem co mówię... :jezor:

[ Dodano: 15 Wrz 2008 20:15 ]
osa32osa, wymień łożyska na nówki SKFy C3 i na nowy regulator - polecam Helle (ja płaciłem 57zł) Łożyska też są BARDZO ważne.
Jak wymieniłem same łożyska to ładowanie się nieco polepszyło, a jak wymieniłem regulator... to niebo... NIE ŻAŁUJ KASY NA REGULATOR I ŁOŻYSKA!!!!!!! :wazup:


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Post autor: osaVWosa » pn wrz 15, 2008 23:12

Naprawilo sie tzn dlugo szukalem przyczyny ale warto bylo...
Autek odpalil dzisiaj rano bez najmniejszego problemu o jakze bylem mile zaskoczony...
Teraz przyczyny 1-przetarty przewod od alt ten co idzie do rozrusznika
2-zwarcie przewodow nad puszka bezpiecznikow
Aku naladowal sie przez wczorajsza i dzisiejsza jazde teraz trzyma 12.5 V i nie spada ladownko prawie 14
Mam nadzieje ze dlugo tak pozostanie bo sie robi zimno tego lata
Dzieki wszystkim za porady a najbardziej koledze Zico63b klikam w pomogl



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn wrz 15, 2008 23:40

Miło mi i cieszę się że usterka znaleziona. W elektryce jest właśnie tak: 90% czasu to poszukiwania a tylko 10 % sama naprawa.
Pozdrawiam i szeroookiej drogi!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 244 gości