Strona 2 z 2

: sob wrz 19, 2009 17:25
autor: beiro
mam dokładnie ten sam problem przekręcam kluczyk tylnia wycieraczka raz poleci po suchej szybie a czasami żyje jak chce ktoś odkrył lekarswo na tą dolegliwość

: sob wrz 19, 2009 19:10
autor: kris1978
mialem ten sam problem ale przy okazji padl mi spryskiwacz (woda lala sie do sierodka) prubowalem go regenerowac ale totalna porażka i wszystko padlo kupilem drugi caly mechanizm wymienilem i jest ok takze mysle ze problem jest w silniku
pozdro

: pn wrz 21, 2009 17:49
autor: ŁukaszTDI
odświerze ten temat:
U mnie wycieraczka działa tyle że non-stop. Muszę mieć gdzieś zwarcie albo coś bo na tej kostce 4 pinowej mam cały czas 12V między przewodem masowym w 3 pozostałymi :grrr:

czy ktoś spotkał się już z czymś takim? gdzie szykać zwarcia?

: sob paź 17, 2009 18:11
autor: beiro
wymieniłem cały silniczek wycieraczki i teraz dopiero jest dobrze a drogo nawet nie zapłaciłem 145zł razem z przesyłką wymieniłem i teraz śmiga tak jak powinno Pozdrawiam wszystkich

: pt sty 01, 2010 20:26
autor: damiannn
Wziałem się ponowanie za wycieraczkę.
Mam pytanie czy w waszych mk4 wycieraczka gdy wykonuje pelny cykl to parkuje na samym koncu szyby, czy po dojsciu do konca cyklu podnosci sie z 1cm i wtedy dopiero staje/parkuje?

Moj temat zalozony na forum elektroda.pl:
Opis problemu:
Włączam zapłon wszystko OK. Zapalam auto i w tym momencie tylna wycieraczka robi jeden pełen ruch tj. tam i z powrotem jakbym włączył ją manetką . Dzieje się to losowo - powiedzmy raz na 10 odpaleń :). Poza tym wycieraczka jak i spryskiwacz we wszystkich trybach pracują poprawnie - w trakcie jazdy wszystko jest zawsze ok.

Silnik wycieraczki dostaje napięcie w momencie przekręcenia zapłonu (idzie to przez przekaźnik odciążający styku X).
Sam silnik wycieraczki sterowany jest masą. Początkowo myślałem ze masowy kabel w peszlu idący do silniczka jest przetarty i w momencie odpalania jak mój klekot caly drży kabel dotyka gdzieś masy etc. Jednak ta wersja odpada chyba bo działoby się to w trakcie jazdy na nierównościach itp a jak juz pisalem dzieje się tak tylko w momencie przejścia z zapłon -> zapalenie auta. raz na kilkanascie odpalen.
Sprawdzałem w lewym peszlu na łączeniu klapa-karoseria - wydaja się ok, izolacja jednego była lekko przetarta - owinąłem taśma nie rozwiązało to problemu. Nie miałem czasu bałem się porysowania szyby i rok jeździłem bez bezpiecznika :). Ale tak się nie da przy hatchbacku i takiej pogodzie.

Czy może to mieć związek z przekaźnikiem odciążającym X?

Co odpowiada za parkowanie wycieraczki, przekaznik czy jakis element w elektronice przy silniku wycieraczki? Czy jakis wylacznik krancowy?


Na dniach wykonam diagnoze w następującej kolejności.

1. Wypinam wtyk manetki - jeśli problem ustanie wiadomo, manetka do ściągnięcia i przeczyszczenia/wymiany.

2. Wypinam przekaźnik - problem znika - wiadomo. Natomiast jeśli nie zniknie to już pewnie kwestia okablowania lub samego silnika i jego elektroniki.

Czy mój tok rozumowania jest dobry? Jeśli ktoś ma pomysły/wskazówki z góry dzięki. W razie potrzeby mogę umieścić potrzebne schematy w tym temacie :)

Re: Tylna wycieraczka sama się włącza przy odpaleniu auta.

: ndz lip 25, 2010 18:03
autor: bakteria
Witam
Proszę o pomoc w sprawie tylnej wycieraczki od MK4 1.4 99r.Jestem tu nowy i nie mam pojęcia co może być przyczyną tego że przy właczeniu zapłonu tylna wycieraczka zaczyna pracowac 1 raz.Praktycznie sprawdziłem wszystko co jest możliwe ale bez skutku.Proszę o pilną i dokładą odpowiedż.
Pozdrawiam
MArecki