Strona 2 z 2

: pn wrz 01, 2008 19:37
autor: Kulon
lukjar7 pisze:wiec sie kolego nie wymiguj tylko przyznaj do bledu
nie wymiguję się, napisałem przecież że nie wiedziałem, cały czas się ucze :bigok:
a vaga kupiłem kiedyś żeby kasować błedy, bo mi cały czas jeden wyskakiwał ale jak wymieniłem czujnik to i kabel już się zdążył zakużyć :grin:
o funkcjonalności vaga to już nie raz się zdzwiłem pozytywnie

: pn wrz 01, 2008 20:24
autor: Cypis876
ale pózniej mogę ją normalnie załaczyć np przy odsprzedaży auta

[ Dodano: 01 Wrz 2008 21:14 ]
jarek.j pisze:Podpinamy VAG,zapłon włączony:
1 wchodzimy w moduł kontrolny Air Bag
2 wchodzimy do ADAPTACJA
3 wybrać kanał 01
4 wpisać wartość adaptacyjną:0 poduszka włączona,1 poduszka wyłączona
5 potwierdzić:OK
a do czego tego VAG'A podpinasz ???

: pn wrz 01, 2008 21:37
autor: jarek.j
Jasne że możesz. Vaga podpinasz pod złącze diagnostyczne które znajduje się pod pokrętłami od nawiewu.

: pn wrz 01, 2008 22:24
autor: greg
Cypis876 pisze:1 wchodzimy w moduł kontrolny Air Bag
2 wchodzimy do ADAPTACJA
3 wybrać kanał 01
a kanał 02 - wyłączamy poduszkę kierowcy
03 - boczna pasażera
04 - boczna kierowcy
05 - napinacz pasażera
06 - napinacz kierowcy

: pn wrz 01, 2008 22:25
autor: Cypis876
Dzięki koledzy POzdro

: wt wrz 02, 2008 09:58
autor: lukjar7
greg pisze:
Cypis876 pisze:1 wchodzimy w moduł kontrolny Air Bag
2 wchodzimy do ADAPTACJA
3 wybrać kanał 01
a kanał 02 - wyłączamy poduszkę kierowcy
03 - boczna pasażera
04 - boczna kierowcy
05 - napinacz pasażera
06 - napinacz kierowcy
a teraz pytanie odemnie czy kazde mk4 ma napinacze pasów i w jaki sposób one działaja ?

: wt wrz 02, 2008 21:06
autor: greg
lukjar7 pisze:a teraz pytanie odemnie czy kazde mk4 ma napinacze pasów
tak - strzał poduszki = strzał napinacza

: wt wrz 02, 2008 22:09
autor: lukjar7
greg pisze:
lukjar7 pisze:a teraz pytanie odemnie czy kazde mk4 ma napinacze pasów
tak - strzał poduszki = strzał napinacza
a napinacz jest w rolce pasa w slupku czy w zapieciu ?

: wt wrz 02, 2008 22:16
autor: greg
rolka pasa

: wt wrz 01, 2009 08:58
autor: odkuszacz
greg pisze:
Cypis876 pisze:1 wchodzimy w moduł kontrolny Air Bag
2 wchodzimy do ADAPTACJA
3 wybrać kanał 01
a kanał 02 - wyłączamy poduszkę kierowcy
03 - boczna pasażera
04 - boczna kierowcy
05 - napinacz pasażera
06 - napinacz kierowcy
W związku z powyższym mam pytanie:
Czy jak deaktywowałbym poduszkę kierowcy (kanał 02 - na wartość 1), to kontrolka airbag, która świeci w wyniku błędu: Błąd 588-zapłonnik poduszki powietrznej od strony kierowcy N-95 zbyt duża oporność powinien się wykasować i nie wracać ponownie?

Chcę wykonać taką operację w celu sprawdzenia, której poduszki dotyczy błąd czy po stronie kierowcy w kierownicy czy po stronie kierowcy w siedzeniu (bo takową posiadam). Nie mam pewności a opis błędu wskazuje na którąś z poduszek po stronie kierowcy.

Jak myślicie będzie to dobry test?
Nie chcę pakować kasy w taśmę/zwijacz zanim się upewnię.

P.S. Równo w rok po założeniu tematu dyskusja się ożywiła :-) (całkiem przypadkiem).

: wt wrz 01, 2009 15:11
autor: Cypis876
odkuszacz, możesz spróbować takiej operacji powinno pokazać po odłaczeniu poduszki a jak nie to druga winna

: wt wrz 01, 2009 16:25
autor: greg
n95 to podsuszka w kierownicy wiec labo taśma albo brak styku albo sama poduszka

: śr wrz 02, 2009 00:31
autor: odkuszacz
Deaktywacja poduszki kierowcy przebiegła pomyślnie (Adaptacja -> Kanał 02 -> na wartość 1).
Błąd 588-zapłonnik poduszki powietrznej od strony kierowcy N-95 zbyt duża oporność się wykasował.
Teraz po włączeniu zapłonu kontrolka Airbag miga przez kilka-kilkanaście sekund i gaśnie.

Wynika z tego wprost i jak to greg słusznie potwierdził chodzi o poduchę kierowcy.

Nie jestem specjalistą w tej kwestii i dlatego chciałem jeszcze zapytać was fachowców:

1. Czy w tym stanie (z wyłączoną poduszką kierowcy i skasowanym błędem) mogę jeździć?

2. Czy jakby zdarzyła się sytuacja, że poduchy miałyby wypalić, to czy te 3-pozostałe aktywne: pasażera i w siedzeniach wypalą?

3. Chcę kupić taśmę nie mam ESP w autku, czy konieczne jest wyjmowanie tej uszkodzonej odczytywanie nr części i dopiero zakup czy mogę taką taśmę kupić bez tego zabiegu podając model i rocznik autka?


Jak już pytam to chętnie bym się dowiedział (używałem szukaj i nie znalazłem chyba, że nie potrafię):

4. Jak sprawdzić taśmę czy to po jej stronie wina?

5. Jak sprawdzić poduszkę czy jest ok (pomiar rezystancji?) i czy takie sprawdzanie w warunkach domowych jest możliwe (bezpieczne)?