Strona 2 z 3

: czw sie 07, 2008 13:39
autor: Marcus
a jagby dal podkladke pod zawor w pompie olejowej zeby zwiekszyc cisnienie.

: czw sie 07, 2008 23:43
autor: chase1
wie ktos moze jaki jest numer na pompie oleju do tego silnika (1.6 abu) ?
na alledrogo widzilaem ze nowe pompy mozna kupic ponizej 100 zeta - a jako ze nie moge sie doprosic u zadnego mechanika zeby mi zmierzyl cisnienie, to moze wymienie sobie pompe ? :crazy: (koszt nie jest jakos duuuzo wyzszy niz samego badania na ktore nie moge sie nigdzie zalapac, bo wiecznie cos... )

[ Dodano: 09 Sie 2008 11:54 ]
ok - to teraz pytanie do kogos, kto sie zna....

jakie w tym silniku powinno byc cisnienie oleju na niskich a jakie na wysokich obrotach ?

[ Dodano: 12 Sie 2008 14:42 ]
no to odwiedzilem kolejnego "mechanika" i... powiedzial , ze jest to uszkodzony uklad w zegarach - i zaproponowal oddanie zegarow do naprawy / kupno nowych.
pytanko - czy podlaczenie samochodu pod kompa moze potwierdzic taka diagnoze ?

: czw sie 28, 2008 12:40
autor: bsq
Ok, w takim razie ja podziele sie takze moimi wiadomosciami na ten temat...

u mnie sytuacja jest identyczna - obroty ~2100 i zaczyna piszczec, troche po mechanikach pojezdzilem i nikt nic nie potrafil stwierdzic... jedyne co mi utkwilo w pamieci to slowa "taka przypadlosc tych golfow" :d nie powiem - nie ucieszylo mnie to...

z problemem borykam sie juz tez dosc dlugo wiec jak ktos tylko bedzie mial jakies rozwiazanie warto byloby chyba podpiac to do faq`u


pozdro

: czw sie 28, 2008 13:16
autor: chase1
dwa pytanka -
1 - masz ABU ?
2 - czy powyzej 2500 / 26000 obrotow przestaje piszczec ? i piszczy tylko jak jest cieply

bylem ostatnio w "volksklinice" (na naramowickiej) i mimo iz nie zostawilem tam samochodu - brak wolnych terminow na nastepne pare tyg , pogadalem z pracownikami i po wypytaniu mnie o pomiar cisnienia, terminy/rodzaj oleju filtra stwierdzili, ze to wina elektryki i oni zaczeli by sprawdzanie od .... wymiany zegarow.
tak wiec zegary juz kupilem (badziew bo badziew, ale sprawne - niestety bez obrotomierza) i... nie mam czasu ani zeby wreszcie zegary zalozyc, ani pojezdzic zeby nagrzac mocniej silnik.

: czw sie 28, 2008 13:48
autor: bsq
ee... jezeli dobrze patrze to ja mam aab...

problem jest praktycznie tylko i wylacznie na 2100... na wyzszych/nizszych problem znika...

czekam wiec na Ciebie czy wymiana zegarow pomoze.

: pt sie 29, 2008 13:58
autor: Chrumka
Ja zegary już zmieniłem, nic nie pomogło, więc oddałem i wstawiłem stare.

: pt sie 29, 2008 17:17
autor: jacumba
jaki masz filtr oleju?

: pt sie 29, 2008 18:47
autor: bsq
ja mam orginalny filtr z serwisu vw...

: pt sie 29, 2008 19:42
autor: jacumba
czasem filtr kiepskiej jakości i wtedy podobne problemy...ale jak
bsq pisze:ja mam orginalny filtr z serwisu vw...
to raczej nie

: pt sie 29, 2008 19:45
autor: Gitner
bsq pisze:ja mam orginalny filtr z serwisu vw...
A jaki to jest ori filtr z serwisu? Podaj producenta.

: pt sie 29, 2008 20:42
autor: Maro_GT
Ja się podzielę spostrzeżeniami dotyczącymi tego problemu.
mk 3 1.6 abu z podtlenkiem lpg, czujniki ciśnienia biały 1,8 bara +-0,2 i niebieski 0,3 bara +- 0,15, problem z kontrolką, a tym samy z ciśnieniem zaczął się jakieś 2 lata temu, tylko wtedy czasami migała, a czasami nie, problem nasilił się jakieś pół roku temu, na rozgrznym silniku przekraczając 2 tys obrotów włączała się kontrolka. Mierząc ciśnienie u mechanika niby na rozgrzanym silniku wszystko było ok. Ciśnienie przy tych 2 tys. było w granicach 1,9 - 2,0 bara czyli ok. Wkręciłem ciśnieniomierz i w drogę, jakieś 20km dynamicznej jazdy, zatrzymałem się, nie gasząc samochodu, sprawdzam ciśnienia przy 2 tys obrotów,a tu około 1,6 bara, czyli ma prawo kontrolka dzwonić. Wymiana oleju, filtra nie rozwiązuje tego problemu. Pradopodobnie żeby to naprawić trzeba by wymienić pompę oleju, panewki główne i korbowodowe, uszczelniacze, pierścienie, oraz zrobić szlif wału, koszt tego wszystkiego jest dosyć wysoki. Od czasu kiedy kontrolką odezwała się poraz pierwszy minęły jakiś 2 lata, golfik przejechał jakieś 40 tys kielometrów, silnik pracuje tak jak pracował, nie widać jakiegoś spadku mocy, zapala bez najmniejszych problemów. Zeby kontrolka nie migała został zastosowany szary czujnik zamiast białego, nie jest to rozwiązanie problemu, ale golfik normalnie jeździ i kontrolka nie denerwuje. Wychodzi na to że te 1,6 bara patrząc na parametry czujników jest taką wartością graniczną, czyli niby tragedii nie ma. Co będzie dalej się zobaczy, tylko trzeba co jakiś czas skontrolować ciśnienie oleju.

: pt sie 29, 2008 21:40
autor: chase1
nie chce nic mowic, ale... w 1.6 abu nie powinno byc czujnika 1,8 tylko 0.9 +/-0,15 bara. (przynajmniej wg etki i katalogow w serwisach tak jest)
dziwi mnie jednak, ze wg etki w tym silniku zamontowano 2 czujniki -> i tu problem, bo albo 0.9 albo 1,4bara..
tak czy inaczej - 1,8 bara w tym silniku nie powinno byc

: pt sie 29, 2008 21:48
autor: Maro_GT
chase1, to ja już nie wiem, czytałem że właśnie 1,8 powinien być :-k , a tak na logikę to jak teraz w silniku przy 2 tys obrotów jest 1,6 bara to przy zamontowaniu czujnika 0,9 kontrolka odzywała by się gdzieś tak około 0,8 bara, a to byłoby o połowę mniejsze ciśnienie niż jest teraz, czyli pewnie byłoby już po silniku :chytry:

[ Dodano: 29 Sie 2008 21:50 ]
chase1, a mógłbyś mi podrzucić printscrena z etki ?

: pt sie 29, 2008 22:36
autor: jedrekk
norek111 pisze:to zapytaj jeszcze o cisnienie paliwa i w oponach :rotfl:
LOL

a ja podłącze sie do tematu z 1.6td mam podobny porblem, tyle ze cykaja mi szklanki, a te byly wymieniane, po wymianie oleju jest ok, prze 3 tys km spokmoj, ozniej zaczyna kłapać. z rana jak odpalam auto chodzi jak sieczkarnia ale nie kłapie, pozniej sieczkarnia ustaje i zaczyna sie cykanie. zjezdzilem pol miasta, wymienialem rozne filtry czujniki (bo czasem mruga mi bezsensu cisnienie oleju) i nadal to samo.... pompa oleju??