Jaki olej do wspomagania?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » czw sie 28, 2008 23:25

Dedi_S pisze:No nareszcie, mam link od znajomego z ZF-a są wypisane jakie normy ma spełniać olej dla ich pomp.
a jak jest z pompami do Mk IV?
w wątku o płynie w którym też napisałeś jest niezłe zamieszanie. Wszyscy krzyczą o płynie febi M6162, zielony minerał.
Tymczasem ze strony febi wynika, że ma być syntetyk 6161.
Ja jestem po regeneracji pompy i z tego wszystkiego zlałem jakiś płyn czerwony zalewany przy wymianie (nie wiem co to było, ale po jego zlaniu był szro-brązowy) i zalałem ten febi 6162.
Teraz jestm w kropce i nie wiem czy nie zalac jednak tego 6161....... ;(

ok, widze, że tam też jest w linku o MkIV, ale które symbole to ta norma?
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 23:28 przez lux4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt sie 29, 2008 08:28

Olej ma być na bazie mineralnej rodzaju ATF (Automatic Transmission Fluid) dodatkowo spełniający jedną z norm Dexron: IID, IIIF, IIIG, IIIH, klasy 09X. O ile masz pompę z ZF-a to powinieneś mieć właśnie taki olej. Na drugiej stronie tego dokumentu jest lista marek i nazw handlowych przetestowanych przez nich olei, które polecają. Febi tam nie ma w ogóle. Niemcy nie uważają tej marki za zbyt dobrą jeżeli chodzi o oleje wręcz nawet odradzają. Na stronach Febi znalazłem jedynie żółty olej typu Dexron II, a i tak ma być min. IID. Te literki także są bardzo ważne. Tak jak pisałem nie należy się sugerować kolorem, bo on nie mówi nam jakiego typu jest to olej i jakie normy spełnia. Trzeba patrzyć w większości wypadkach z tyłu butelki bo tam jest to wszystko napisane.

Jeszcze raz zaznaczam że to się tyczy tylko i wyłącznie ZF-a, a VW montował 2 różne typy pomp i to 3 różnych producentów.
Ostatnio zmieniony pt sie 29, 2008 08:31 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pt sie 29, 2008 20:18

są też czerwone wiec dobrze sprawdź dobre są febi albo prestone odrazu z uszczelnieniem, chyba że chcesz cosik tańszego to orlen robi hipole atf albo mobila atf


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pt sie 29, 2008 22:24

Dedi_S pisze:Olej ma być na bazie mineralnej rodzaju ATF
co to znaczy na bazie mineralnej?
teraz to chyba wszystko jest syntetyk, z wyjątkiem tego febi M6162.
jutro poczytam dokładnie oznaczenia na butelce. Na razie wychodzi mi, ze ma być albo oryginał G 004000 syntetyczny albo jego odpowiednik oraz równocześnie odpowiednik G 002000 marki febi 6161. Z desperacji bede odciagał strzykawką ze zbiorniczka i dolewał nowego co pare dni. Mechanik jest w stanie zlać 0,4 litra i to kosztuje 40 zł, więc sobie mysle, ze za to mam 2 litry płynu do samodzilnych dolewek :) A przynajmniej wiem,ze mam teraz dobrze odpowietrzony układ.
Jednak zauważyłem, ze mimo i nalania nowego minerała kierownica jakby ciężej chodzi, wiec kusi mnie lać z powrotem syntetyk......



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn wrz 01, 2008 07:47

lux4, Nie wiem jaką masz pompę, więc nie mogę Ci na pewno powiedzieć co masz zalać. Jedno jest pewne większość producentów nie zaleca mieszania olejów ze względu na możliwość utraty właściwości.
lux4 pisze:co to znaczy na bazie mineralnej?
teraz to chyba wszystko jest syntetyk, z wyjątkiem tego febi M6162.
Ma być minerał tak jak pisze. ZF nie zaleca olejów z Febi, ze względu na niską jakość (oni sami ich nie produkują).
Nie dasz rady sam wymienić oleju??
gtibodek, Już pisałem że kolor wcale nie mówi o właściwościach oleju. Jednak nie mogę znaleźć informacji na jego temat.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pn wrz 01, 2008 11:19

Dedi_S pisze:Ma być minerał tak jak pisze. ZF nie zaleca olejów z Febi, ze względu na niską jakość (oni sami ich nie produkują).
mam pompe oryginalna VW po regeneracji ale nie wiem jaki to model konkretnie.
W sprzedarzy jest oryginalny olej VW G 004 000 i jest to syntetyk za 40 zł litr. Innego VW nie ma, wiec mogę go zalać?
do samodzielnej wymiany potrzeba podnośnik taki aby przód był w powietrzu a takiego nie mam.....



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn wrz 01, 2008 11:27

Z tego co wiem VW sam pomp nie produkuje. Powinien być znaczek producenta. ZF lub TRW , są jeszcze jakieś bardzo rzadkie amerykańskie ale nie wiem jaka to firma. Postaram się znaleźć jakieś informację na temat twojej pompy. Zwykły podnośnik, który powinieneś mieć przy aucie powinien wystarczyć.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pn wrz 01, 2008 11:33

zastanawiam się jak może być polecany przez producenta pompy olej mineralny a sam VW go nie oferuje nawet w serwisie?

jak podniesiesz jedno koło to może jakoś da rade dostać się do sruby spustowej przy kolumnie kierownicy ale nie da rady potem odpowietrzyć układu bo trzeba kierą kręcić.....?



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn wrz 01, 2008 11:42

lux4 pisze:zastanawiam się jak może być polecany przez producenta pompy olej mineralny a sam VW go nie oferuje nawet w serwisie?
VW już nie ma oleju mineralnego, kiedyś G 002 000 był mineralny, a obecnie jest syntetykiem i to w dodatku tego samego koloru.
lux4 pisze:jak podniesiesz jedno koło to może jakoś da rade dostać się do sruby spustowej przy kolumnie kierownicy ale nie da rady potem odpowietrzyć układu bo trzeba kierą kręcić.....?
Można na jakieś klocki lub cegłówki go ustawić. Ja swój odpowietrzałem na samym podnośniku, ale jest możliwość, że spadnie i będzie kicha.

[ Dodano: 01 Wrz 2008 11:51 ]
Tym amerykańskim producentem jest KYB. W golfie IV 1,4 występuje ZF (praktycznie identyczna jak w starszych) i właśnie KYB. Szukam informacji na amerykańskich stronach co do oleju.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pn wrz 01, 2008 11:53

Dedi_S pisze:VW już nie ma oleju mineralnego, kiedyś G 002 000 był mineralny, a obecnie jest syntetykiem i to w dodatku tego samego koloru.
no własnie, jak to rozumieć, co robić... Wygląda na to, że teraz trzeba lac syntetyka mimo, ze wczesniej był minerał?



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn wrz 01, 2008 13:11

Niestety nie znalazłem info na temat oleju do pomp KYB. Jeśli masz z tej firmy to zalej oryginał z ASO bo nie ma innego wyjścia, a jeżeli ZF to taki jak napisałem wcześniej. Jeżeli układ nie jest przystosowany do syntetyku, a go zalejesz to z biegiem czasu Ci się rozszczelni.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pn wrz 01, 2008 14:00

Dedi_S pisze:Olej ma być na bazie mineralnej rodzaju ATF (Automatic Transmission Fluid) dodatkowo spełniający jedną z norm Dexron: IID, IIIF, IIIG, IIIH, klasy 09X. O ile masz pompę z ZF-a to powinieneś mieć właśnie taki olej. Na drugiej stronie tego dokumentu jest lista marek i nazw handlowych przetestowanych przez nich olei, które polecają.
w pdf ZFa który podałeś wspominają, że olej ma byc "mineral base" i pewnie traktujesz to jako olej mineralny,choc może oznaczać to co innego! potem ZF wymienia zalecane produkty i wszystkie tam wymienione oleje są syntetyczne...

także strona valvoline pokazuje olej syntetyczny....



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn wrz 01, 2008 14:18

Wybacz, ale ja na olejach aż tak się nie znam, żeby stwierdzić że "mineral base" to znaczy to samo co olej na bazie mineralnej plus dodatki uszlachetniające i modyfikujące. Możliwe że błędnie założyłem. W końcu zajmuję tylko uszczelnieniami do hydrauliki siłowej. Jednego jestem pewien, że przez zielonego Febi zajechałem nówkę pompę do MKII.

[ Dodano: 01 Wrz 2008 14:22 ]
Jak będę miał trochę czasu to pogadam z dyrektorem technicznym na ten temat a i znajomego z ZF'a zagadam, żeby to mi wyjaśnił. Na pewno do ich pomp można stosować tylko oleje takie jaki są napisane w tym dokumencie.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

lux4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr cze 11, 2008 17:42
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: lux4 » pn wrz 01, 2008 15:14

spokojnie :)
staramy się ustalić o co chodzi w tym olejowym swiatku. Twierdzisz, ze ma być olej mineralny i mi też tak to wyglada. Tylko z tym zalecanymi na drugiej stronie pdf które są syntetyczne to sie nie zgadza.......

Jestem w desperacji bo mam zalany zielony febi na pół z jakims różowym i aktualnie mam jakieś szrobure bajorko w zbiorniczku. Dziś chce zrobić zakup i pewnie to będzie jednak ten oryginał VW, bo już doprawdy trudno dociec jak ma to byc.....

http://media.netpr.pl/PressOffice/Press ... .105689.po
notka o syntetycznym płynie castrola jako zamienniku G 0002000

ostateczne ustalenia:
dla potomnych rodzaj płynu do Golfa 4:
originalny G002000 jest zastapiony syntetykiem G004000.
Jego zamiennkiem jest SYNTETYCZNY Febi S6161, kolor zielony, butelka zielona, korek czerwony.


Febi M6162 to MINERAŁ, kolor zielony, butelka biała, korek zielony - nie stosować.

Wszystko do sprawdzenia na stronach Febi i katalogach firmowych.
Ostatnio zmieniony wt wrz 02, 2008 23:02 przez lux4, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 388 gości