Strona 2 z 2

: wt lip 29, 2008 22:00
autor: Jarowo
Mam nadzieje , że jak koledzy piszą zbieżność, to pod tym rozumieją geometria bo sama zbieżność ma znikomy wpływ na ciągniecie w prawo lub lewo za to wpływa na zużycie opon, stabilność i prowadzenie sie auta. Większy wpływ mają pochylenie i wyprzedzenie z tym ze ta ostanie w mk3 nie podlega regulacji. Problem może być także w tylnej osi i dla tego sprawdzenie i regulacja geometrii powinna sie odbywać w tym wypadku przez pomiar na czterech kołach a nie metodą na skróty jak czasami to niektórzy robią na dwóch. Zdarza sie że auto ściąga z powodu niewidocznej wady opony lub zespołu felga opona. Aby to wyeliminować zamienia sie prawe koło z lewy lub przód z tyłem ( lepszy ten pierwszy wariant) na początek, a następnie sprawdza sie geometrię. Co do luzów to ma ich nie być bo cała regulacja bierze w łeb. Sugestie o hamulcach ciśnieniach jak najbardziej słuszne.
kedzior pisze:u mnie ustawienie zbieznosci koszuje 60pln a jesli katy sa przestawione to 80pln - sprawdzaja zawieszenie

robie to 2 razy w roku - przy kazdej zmianie opon

Uważam ze to lekka przesada, ale jak ktoś ma taki zwyczaj to mu wolno wszak to jego auto i jego kasa, a z drugiej strony to miło poczytać ze ktoś tak trochę przesadnie dba o samochód i bezpieczeństwo .

: wt lip 29, 2008 22:05
autor: grandi
Auto było bite w dzrwi kierowcy ale lekko podłużnice ok lekko wgnieciony był błotnik to gdzie mam szukać przyczyn dokłądnie chodzi mi o zawieszenie w tym momęce podmienie oponki , wachacze|?

Możecie mi napisać dokłądną liste co sprawdzić chodzi o sam zawias.

Coś z drążkami zaczynam się bać że to jest nie do usunięcia.

: wt lip 29, 2008 23:07
autor: Jarowo
Przy okazji wymiany kółek sprawdzisz czy nie blokują hamulce, ciśnienie na stacji paliw lub samemu jak masz czym. Jak nie będzie efektu zostaje niestety diagnostyka aby poszukać dokładnie luzów i pomierzyć ustawienia kół, a gdy dalej będzie ciągło a ustawiania w normie to sie będzie myślało jak podasz wyniki. Celowo piszę w normie bo jest różnica ustawiania w normie i ustawienia dokładnie takie jak zaleca fabryka. Te drugie czasem trudno osiągnąć w starszym aucie a jeszcze jak było bummm.
grandilodz pisze:Coś z drążkami zaczynam się bać że to jest nie do usunięcia.
Spoko w Polsce robi sie rzeczy o których za Odra się im nie śniło. Byle by trafić we właściwe miejsce

: śr lip 30, 2008 07:30
autor: kedzior
Jarowo pisze:Uważam ze to lekka przesada, ale jak ktoś ma taki zwyczaj to mu wolno wszak to jego auto i jego kasa, a z drugiej strony to miło poczytać ze ktoś tak trochę przesadnie dba o samochód i bezpieczeństwo .
Mam nowe opony i szkodaby było 'zedrzeć' je przy ustracie zbieznosci czy kątów kół

Biorac pod uwagę drogi po których jeżdzimy zbieznosc przeciez możemy zgubić przy wjechaniu w wieksza dziurę czy krawężnik

ale tak jak kolega pisze każdy dba jak chce :)

Jak dbasz tak masz :bigok:

[ Dodano: 30 Lip 2008 07:34 ]
grandilodz pisze:Możecie mi napisać dokłądną liste co sprawdzić chodzi o sam zawias.
kolego zajedz na stacje diagnostyczna na 'trzepaki' - wszystko wyjdzie

: śr lip 30, 2008 16:08
autor: grandi
Na dzień dobhry mam luz na lewej gałce

: śr lip 30, 2008 17:53
autor: kedzior
wiec trzeba wszystkie luzy usunąć i zabrac sie za znieznosc

w zasadzie kazda ingerencja w zawieszenie powinna si ekonczyc ustawieniem zbieznosci pisze powinna bo niektorzy tego nie robia

ale jak dbasz tak masz :okej:

: śr lip 30, 2008 21:09
autor: Jarowo
kedzior, mam nadzieje,że sie nie pogniewałeś za tą przesadę :) .

Wracajc do tematu tograndilodz, czy zamieniałeś koła i czy po zamianie kół dalej ciągnie w ta sama stronę z taką samą siłą?