Zasilanie na brązowo czerwonym kablu znika po odpaleniu.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » pn lip 28, 2008 16:59

Mam teraz Sony Xplod coś tam ale przymierzam się do zakupu Pioneera.
Jak podłączyć samo radio to wiem doskonale. Chciałem po prostu aby działało mi ono gdy kluczyk jest w stacyjce bo czasem się spieszę jak wysiadam i dla mnie by było to wygodne.
Niestety główny kable który steruje tym że kluczyk jest w stacyjce nie podaje napięcia po zapaleniu silnika więc mam podpięte na dwa stałe plusy. Raczej z moich planów lipa.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 28, 2008 22:40

W tej desperacji Kolegi Mdamian86 polecałbym jako sterowanie kabel do włącznika ogrzewania tylnej szyby, kolor czarno-żółty - przy rozruchu prąd nie dochodzi ale to i tak lepiej jak stałe zas. a po wymianie kostki stacyjki można przecież zrobić porządnie. w dodatku jest blisko i łatwe dojście oraz zabezpieczony bezpiecznikiem. Same zalety :green_fuck:



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pn lip 28, 2008 23:05

wymień kostkę przecież tam cudów nie ma musi zadziałać
faq masz poszukaj sam kiedyś napisałem coś - 30min roboty i 15 zł



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn lip 28, 2008 23:26

Sugerujesz, że masz uszkodzoną stacyjkę bo zasilanie jest po włożeniu kluczyka a po włączeniu zapłonu niknie i sie nie pojawia ponownie? Może być kostka a może być stacyjka Jutro pomyśle jak to obejść, jak by to nie była kostka a póki co ten pomysł aby sie podłączyć pod (+ - 15) za stacyjka lub pod (X ) jest dobry a jak sie obawiasz o spalenia ( za duże prądy) to zawsze możesz użyć przekaźnika aby odciążyć obwody.
mdamian86 pisze:Raczej z moich planów lipa.
Raczej nie :) .
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 23:40 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 28, 2008 23:59

Spalenia nie ma się co obawiać - rozmawiamy przecież o sterowaniu włączania radia - prądy rzędu mA a nie zasilania. "15" oraz "X" są zaprojektowane na takie obciążenia, że te mA nie stanowią żadnego kłopotu.



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » wt lip 29, 2008 13:57

Opisze dokładnie jak jest u mnie. Wkładam kluczyk zasilanie się pojawia. Przekręcam na zapłon znika przekręcam na rozruch znowu się pojawia (a chyba powinno być odwrotnie?).
Zapłon-zaświecenie się wszystkich kontrolek.
Rozruch-przekręcenie tak klucza aby rozrusznik zaczął kręcić(po zapaleniu kluczyk wraca na pozycje Zapłon). Mam nadzieje że rozumiecie :)
No właśnie prąd idący na włączanie radia jest raczej słaby-w końcu kabel brązowo -czerwony jest dość cienki. Czy mogę do niego podpiąć inny kabel dający plus po zapłonie?


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » wt lip 29, 2008 16:25

jak kluczyk wruci w pozycje zapłon to masz napięcie na tym kabelku?
Jeśli masz to tak ma być


Mirek

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » wt lip 29, 2008 18:59

No właśnie nie mam i dlatego mam problem. Jakby było napięcie to radio działało by normalnie i nie zakładałbym tematu :)


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt lip 29, 2008 19:29

Tak, jak napisałem - to są miliampery czyli kabelkiem tak grubym jak brązowo-czerwony lub grubszy i dowolny kabelek z zapłonu, nawet z kostki stacyjki czarny - tylko zaizolować wszystko!



Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » wt lip 29, 2008 20:15

No to podepnę plus od lampki w schowku do tego brązowo czerwonego bo tam pojawia się napięcie po zapłonie. Mam nadzieje że nic się nie stanie i nic nie będzie się przez to nagrzewać.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lip 29, 2008 20:39

Całkiem blisko masz tez zapalniczkę. W moim "była" dziewicza instalacja jak go kupiłem i zasilanie zapalniczki jest na włączonym zapłonie a i kabel "słuszny". Jak Ci nie będzie przeszkadzało że po wyłączeniu zapłonu gaśnie radio i trzeba je będzie je ręcznie włączać na postoju to temat można uznać za zakończony. Miałem pomyśleć jak to obejść (przywrócić do normalności) gdyby stacyjka a nie kostka była uszkodzona ale nie miałem dzisiaj kiedy, a da się. Trochę elektroniki za 8-10 zeta i powinno robić tylko trzeba nad tym posiedzieć najlepiej na urlopie podczas deszczu :) .


JaroW

Awatar użytkownika
spec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr lip 04, 2007 08:32
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: spec » śr lip 30, 2008 08:44

Albo w zimie :) moje radio sony nie działa na jednym plusie tak więc zapłon musiał by być włączony cały czas a zdarza się że słucham muzyki w samochodzie na postoju.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » śr lip 30, 2008 09:03

do wyłącznika zapłonu dochodzi kabelek czerwony z przekażnika odcinającego w wyłączniku zapłonu jest rozdzielany na styk p i styk s trzeba sprawdzić na kturym jest napięcie po odpaleniu autka bo mogą być zamienione jak ktoś wcześniej grzebał


Mirek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr lip 30, 2008 09:45

mdamian86 pisze:Brązowo czerwony podpięty jest do wtyku S czyli jednak dobrze. Czyli wygląda na to że kostka jest zepsuta i nie daje napięcia
- No to po prostu zmierz przy złączce stacyjki, czy pojawia się tam napięcie, po włożeniu kluczyka. Jeżeli tak - to usterka jest gdzies po drodze, jeżeli nie to kostka stacyjki ma usterkę. Możesz też sprawdzuć miernikiem, czy jest w ogóle przejście między złaczka stacyjki a kostką radia na tym przewodzie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości