Strona 2 z 3

: śr wrz 03, 2008 20:27
autor: finek
Dokładnie sterownik i kable zostały te same. Bo jakbym zmienił sterownik to by klimatronik niedziałał podobno. Kupiłem ten silnik bo wszyscy na forum muwili że podejdzi i bendzi git a tu lipa :grrr:

: śr wrz 03, 2008 20:41
autor: GMS
Ja bym ci napisal ze nie pasuje wlasnie przez ten czujnik ale jesem tu dopier od nie dawna.
To nastepnym razem jak bedziesz u tego mechanika to mu powiec ze krecic moze sobie tym aparatem do okola i zaplonu nie przestawi.
Przy elektronice z AGG aprat jest tylko do synchronizacji on musi byc ustawiony na znak i nic tam sie nie zmienia zreszta mozesz to sprawdzic samemu odlacz czujnik halla na odpalonym silniku i nawet nie zgasnie.
Tak jak pisalem wczesniej caly zaplon leci z czujnika ploozenia walu i w orginalnej wersji gdzie on jest zamontowany w bloku zaplonu nie da sie tam zmienic mechanicznie da sie to zrobic tak jak ja mam to zrobione przez zamontowanie ECUMASTER-a wtedy mozna robic z zaplonem i nie tylko to co sie chce.
Ja stawiem na to ze tzreba przestawic zaplon ale nie wiem jak to jest wszystko wykonane fizycznie i jaka jest mozliwosc przestawienia kola 60-2 zeby lub czujnika
Najlepiej bylo by przymocowac kolo w taki sposob aby byla regulacja jakies (fasolki) do kola pasowego i wtedy mozna to przesuwac w dowolna strone tak bylo by chyba najprosciej.Wszystko to jest drutowanie ale jak to jest dobrze zrobione to bedzie dzialac bez problemu.
Pozdrawiam

: śr wrz 03, 2008 21:00
autor: finek
A MUGŁBYŚ MI PODESŁAĆ FOTO JAK MASZ TO ZROBIONE

: śr wrz 03, 2008 21:14
autor: GMS
Ale foto czego?

: śr wrz 03, 2008 21:16
autor: finek
jak Ty masz zrobione.

: śr wrz 03, 2008 21:22
autor: GMS
foto ECUMACTER-a przeciez to male czarne pudelko do korego sa podlaczone kilka kabekow do tego masz kabel program i potrzebny komputer i zmieniasz zaplon i paliwo jak chcesz rezste mam orginal ale zamierzam wrzucic 2.0 16v i elektronoka zostanie a AGG rezste zrobie ECUMASTER-em
pozdrawiam.

: śr wrz 03, 2008 23:26
autor: -=ren=-
no to nie wiem jaki to był temat na forum, ale według mnie jak sie szykujesz do swapa to przekładasz cały komplet... silnik wiązka sterownik i reszta pierdołek które są ci potrzebne... według mnie układ zasilania silnika 2E i ten cały Digifant "wykombinowany" przez Bosch'a nie ma prawa działać z układem sterowania silnika konkurencyjnej firmy jakim był Simos SIEMENSA, a właśnie taką instalację i ecu masz u siebie po silniku AGG.
finek, TO NIE MOŻE ZADZIAŁAĆ... :crazy:
sam go przekładałeś, czy ktoś ci to robił?? bo jeśli ktoś to wkopał cię w nieżła malinę...:P

: czw wrz 04, 2008 00:12
autor: GMS
Wkopal to cie ten co ci powiedzial ze silnik bedzie pasowal.
Przeciez z silnika 2E nie ma zadnej elektroniki jedynie sam silnik jest z takiego samochodu gdzie byl uklad zasilania Digifant a cala roznica polega tymi silnikami ze 2E nie ma czujnika polozenia walu i w tym jest caly szkopul.
Tam jest napewno nie wlasciwy kat wyprzedzenia zaplonu tym bardziej ze mechanik chcial go przestawic tylko ze nie wiedzial ze w tym ukladzie zasilania aparatem tego nie da sie zrobic.
TZREBA ALBO PRZESUNAC CZUJNIK POLOZENIA WALU ALBO PRZESUNAC KOLO 60-2 ZEBY JEST TO NAJPROSTSZE ROZWIAZANIE USTAWIENIA ZAPLONU I AUTO NA 100% BEDZIE JEZDZIC NORMALNIE.
pozdrawiam.

: czw wrz 04, 2008 12:05
autor: -=ren=-
GMS więc twierdzisz że jedyna różnica w tych instalacjach jest taka, że w simosie jest czujnik położenia wału, a w digifancie taki nie jest wymagany, a reszta pozostaje bez zmian, czy dobrze rozumiem??

ewentualnie mógłbyś jakieś materiały rzucić o tym simosie?? bo o digifancie jest mnóstwo w internecie, jednak o Siemensach jest mało istotnych informacji...

: czw wrz 04, 2008 13:07
autor: Paweł Marek
-=ren=- pisze:a reszta pozostaje bez zmian, czy dobrze rozumiem??
przecież całkiem inne sa sterowniki, inne przepływomierze, inne listwy wtryskowe. Z czujnikiem położenia wału chodzi o to że po przekładce gołego silnika 2E w miejsce AGG niema gdzie tego czujnika w normalnym miejscu umiescić. Stad kombinacje z kołem czujnika mocowanym do koła pasowego. O ile dobrze zrozumiałem autora że cały osprzet zostawia od AGG.

: czw wrz 04, 2008 13:40
autor: GMS
Kolega PaweŁ Marek odrazu wie o co chodzi a kolega ren nie czai bazy
a kolega finek niech jedzie do jakiegos majstra i zmierzy jaki jest kat wyprzedzenia zaplonu.
W AGG przy 4000 obr. ma byc od 32* do 42* przed GMP.
pozdrawiam

: czw wrz 04, 2008 13:43
autor: finek
Dokładnie wszysto zostało listwa wtryskowa też

: czw wrz 04, 2008 14:18
autor: -=ren=-
łapie łapie, tylko nie zrozumiałem o co w końcu chodzi z tym wszystkim... co zostało z czego :bigok: muszę zbierać informacje na ten temat bo u mnie też się swap szykuje, tyle że ja cały komplet silnik sterownik i to co będzie mim potrzebne wyjmę z dawcy :P

finek, teraz troszkę rozjaśniasz... "goły silnik..." to brzmi lepiej...
a kolegę GMS zapamietam bo ma potencjał i wiedze :P

: czw wrz 04, 2008 15:47
autor: sas_gti
jak dla mnie to na pierwszy rzut oka widać że to działać nie będzie nawet jak sie zamontuje ten czujnik z 2e. Wystarczy spojrzeć na pinout ECU w 2e i agg, wszystko jest nie tak.
niech sie ktos jeszcze wypowie o tym
2e
Obrazek


agg
Obrazek

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 15:52 ]
jak widać 2e ma wyprowadzonych pinów z ECU około 31 a AGG około 46 juz nawet nie wchodząc w szczegóły co jest pod którym, i tak np wyrywkowo sprawdziłem pin 14 i w 2e to jest MAF a w 2e VAF sesnor i mają zupełnie inne wartości prądów.