Strona 2 z 3

: śr sie 27, 2008 22:57
autor: tmhc
wydaje mis ie ze nie pozostaje nic innego tylko kupić kolumnę kierownicza http://www.moto.allegro.pl/item42258069 ... nicza.html jednak widzę ze to nie jest zbyt chodliwa część, może da się to zregenerować?

: pt sie 29, 2008 18:34
autor: PrezesiskoSDZ
Koledzy, a czy ten luz na kierownicy macie "mocno" odczuwalny podczas jazdy?? chodzi mi o to, czy np. jadąc po połatanej, nierównej drodze owy luz powoduje takie głuche stuki, jakby coś było gdzieś tam na dole niedokręcone w zawieszeniu???? Pytam, bo mam podobne objawy, tzn czuje luz na samej kierownicy, a dodatkowo własnie mam takie irytujace objawy jak opisałem... :grrr: sprawdziłem/ wymieniłem wszystkie elementy zawieszenia przedniego, a problem nadal pozostał...POMOCY!!

: czw wrz 04, 2008 14:15
autor: michal_$
U mnie gdy jade po dziurach słychać stuki i lekkie bicie na kierownicy ;/ cóż trzeba bedzie w końcu wyciągnąć tą kolumne i zobaczyć co tam się dzieje, bo na forum nie znalazłem żadnej pomocnej info na ten temat

: ndz paź 12, 2008 11:12
autor: Kamei3d
Witam.Spróbuj Odblokować kierownicę i pociągnąć ja do siebie jakieś 2 cm .Tak żeby zablokować ja w innym miejscu.U mnie pomogło :okej:

: sob paź 18, 2008 17:49
autor: michal_$
u mnie to nic nie daje. Cóż biore sie za wyciaganie całej kolumny . ma ktoś jakięs doświadczenie w tym temacie ? są jakieś trudności ? na co zwrócićuwage ?

: śr mar 04, 2009 13:02
autor: martiso
michal_$ pisze:u mnie to nic nie daje. Cóż biore sie za wyciaganie całej kolumny . ma ktoś jakięs doświadczenie w tym temacie ? są jakieś trudności ? na co zwrócićuwage ?
ciekawy jestem czy komuś się udało rozwiązać ten problem ? u mnie są delikatnie bicia podczas jady po wybojach - czuć że kierownica drży delikatnie - strasznie to irytujące :/

: czw mar 05, 2009 22:42
autor: krzywus
Witam. I ja przyłanczam sie do tematu. Lekki luz na kierownicy i drgania podczas hamowania na nowych klockach i tarczach. Wymieniłem przekładnie kierowniczą (chyba niepotrzebnie) bo luz pozostał. Jest to wkurzające!

: pt mar 06, 2009 00:47
autor: greg
krzywus, masz luz albo na końcówce drążka kierowniczego albo na sworzniu wahacza - na szarpaki z tym autem

: pt mar 06, 2009 08:41
autor: Mirek39m
greg, mnie puka w zawieszeniu sprawdziłem wszystko wymienione wszyskie części w zawieszeniu i dalej puka zostało tylko wymienić amorki , z autkiem byłem pare razy w ASO diagnoza była taka żadnych luzów nic niejest wybite a na dołkach jak pukało tak puka

: pt mar 06, 2009 11:12
autor: greg
krzywus pisze:Lekki luz na kierownicy i drgania podczas hamowania na nowych klockach i tarczach.
to nie od amorów - skoro tarcze, klocki i przekładnia nowa to tylko przyczyna w tych elementach co napisałem - no wątpliwe żeby któraś guma wahacza dawała taki objaw - zmień diagnostę i poproś o sprawdzenie

: ndz mar 15, 2009 15:07
autor: martiso
zbadałem u siebie co jest przyczyną tego luzu (u mnie kierownica chodzi góra-dół) - łożysko w korpusie stacyjki korpus, niestety samego łożyska nie można wyjąć i trzeba wymieniać cały element - na szczęście nie kosztuje on majątek ale ... trzeba wyciągać wkład stacyjki - jak się do tego zabrać ?? widziałem na fotkach że w golfie 3 trzeba nawiercać ten korpus ale czy w golfie IV jest tak samo ? może ma ktoś jakieś fotki albo robił taki zabieg w golfie IV ?

[ Dodano: 16 Mar 2009 10:47 ]
nikt nic nie wie ? :) a może jest gdzieś tutorial wymiany stacyjki w golfie IV ?

: pn kwie 27, 2009 22:52
autor: MaXeL
krzywus pisze:Wymieniłem przekładnie kierowniczą (chyba niepotrzebnie)
Mogę z ciekawości zapytać jaki był koszt wymiany? chyba, że zabrałeś się za to sam.

Mam podobne objawy co opisane powyżej. Mechanik, który wymieniał mi kołyskę stwierdził, że to prawdopodobnie przekładnia ?!

: sob lip 11, 2009 11:50
autor: Atomic10
Witam,

Mam taki sam problem padła mi kolumna kierownicy tj. cos mi w niej zdrowo stuka. Tak jak Michal_$ napisał na odcinku od krzyzaka do samej kierownicy. Czy komuś udało się ten problem rozwiązać?? Może ktoś posiada schemat kolumny kierowniczej z opisem poszczególnych cześci?

Pozdrawiam

: sob lip 11, 2009 11:58
autor: Celnik007
Hmmmm jeśli jest luz w kolumnie kierownicy to mogą to być łożyska. Tam są dwa łozyska i któreś z nich jest wytarte i powstał właśnie ten luz :grin: . Trzeba wyciągnąć całą kolumnę i je wymienić przypuszczam, że będzie to górne łożysko :helm: