Strona 2 z 2

: sob lip 26, 2008 22:02
autor: chase1
1 - odlaczalylem kabelek od niskiego cisnienia ... z ciekawosci co si ebedzie dzialo
2 - (podpiete oba kabelki) - gdy zacznie piszczec - wystarczy wcisnas sprzeglo i troszke przygazowac aby silnik przekroczyl te +/- 2500 obrotow
3 - nie piszczy na "luzie" - bez wzgledu na to czy jade czy stoje. piszczy tylko "na biegu" podczas bardziej lub mniej dynamicznego przyspieszania (czasami takze podczas hamowania silnikiem) ; tak wiec wrzucenie luzu nie zawsze powoduje wylaczenie piszczenia
4 - nawet gdy silnik jest nagrzany i podczas jazdy na tym 4 czy 5'tym biegu piszczy , to gdy wrzuce na luz i podniose obroty do takich na ktorych chwile wczesniej piszczalo - brzeczyk sie nie odzywa/kontrolka sie nie zapala.


innymi slowy na biegu jalowym (bez obciazenia) nic sie nie dzieje

: sob lip 26, 2008 22:45
autor: gopiter
Odpinanie czujnika niskiego cisnienia bylo bezcelowe gdyz przy malych obrotach z tego co piszesz nic sie nie dzieje.Problemem jest albo faktycznie zbyt niskie cisnienie przy wysokich obrotach (np. pompa oleju powoli sie konczy) lub jakas usterka elektryczna-to tez czasem sie zdaza ale ja zaczalbym od sprawdzenia cisnienia oleju zarowno przy niskich jak i wysokich obrotach.Jesli okazae sie dobre wtedy zaczalbym dlubac przy elektryce.

: sob lip 26, 2008 23:15
autor: chase1
cisnienie i tak sprawdze (jak tylko znajde jakiegos mechanika ktory pracuje gdy ja mam wolne)
zastanawiam sie tylko czy jest szansa ze "badanie" cos wykaze - skoro blad wystepuje tylko i wylacznie podczas jazdy


ps. czy winnym moze byc aparat zaplonowy ? (gdzies w necie o tym czytalem i niby pomogl w podobnej sytuacji)

[ Dodano: 26 Lip 2008 23:18 ]
ps2. czy podlaczenie samochodu do kompa moze cos pomoc ?

: sob lip 26, 2008 23:25
autor: marcelli
Witam Kolegę. Mam identyczny silnik i chyba podobny problem. Wszystko opisałem tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180688
Silnik tak samo ABU.

: pn sie 04, 2008 21:20
autor: chase1
a u ciebie po przejechaniu kilkunastu/kilkudziesieciu km ; zatrzymaniu gdzies i odkreceniu korka wlewu oleju - widac jak paruje ????
zupelnie jak z czajnika wrzacej wody :goof: :blush:

[ Dodano: 12 Sie 2008 14:43 ]
no to odwiedzilem kolejnego "mechanika" i... powiedzial , ze jest to uszkodzony uklad w zegarach - i zaproponowal oddanie zegarow do naprawy / kupno nowych.
pytanko - czy podlaczenie samochodu pod kompa moze potwierdzic taka diagnoze ?

: wt sie 12, 2008 17:05
autor: gopiter
Podpinajac pod kompa nie zdiagnozujesz usterki w zegarach.Pozostaje jedynie podmienic cale zegary pojezdzic i zobaczyc jak bedzie.Jak bedziesz zmienial zegary to nie wkladaj przypadkiem od diesla lub vr6 bo nie beda dzialac.

: wt sie 12, 2008 17:35
autor: chase1
widzialem an forum , ze ludzie zakladaja od mk4 - a dalo by rade od mk2 po przerobieniu wtyczki ? albo od polo??
czy zegary w polo 2 maja taka sama wtyczke ?

: pt sie 29, 2008 13:27
autor: Chrumka
Ja próbowałem już ze zmianą licznika, niestety nadal to samo.

: sob wrz 27, 2008 11:34
autor: chase1
oczywiscie zmiana zegarow nie pomogla... piszczy dalej.
a raczej piszczalo - wylutowalem sobie brzeczyk w dokupionych zegarach :P
nadal zastanawia mnie jednak w czym tkwi problem - elektryka ? czy faktycznie cos z cisnieniem??
dodam tylko ze ... niestety kontrolka zapala sie coraz wczesniej.

[ Dodano: 29 Paź 2008 14:25 ]
no i oczywiscie skonczylo sie na zdjeciu miski, odkreceniu pompy (od strony ssacej - nie calej) i wyczyszczeniu wszystkiego...
wydaje mi sie ze winnym byl zaworek cisnieniowy ktory strasznie ciezko chodzil... po wyczyszczeniu i rozruszaniu zlozylem wszystko do qpy, zalalem swierzym olejem (filterek zostal ten co byl zakladany w maju) i - problem znikl.

: czw maja 28, 2009 15:51
autor: andrek
chase1 pisze: [ Dodano: 29 Paź 2008 14:25 ]
no i oczywiscie skonczylo sie na zdjeciu miski, odkreceniu pompy (od strony ssacej - nie calej) i wyczyszczeniu wszystkiego...
wydaje mi sie ze winnym byl zaworek cisnieniowy ktory strasznie ciezko chodzil... po wyczyszczeniu i rozruszaniu zlozylem wszystko do qpy, zalalem swierzym olejem (filterek zostal ten co byl zakladany w maju) i - problem znikl.
i co problem wrócił ?

: czw maja 28, 2009 16:54
autor: chase1
o dziwo nie...
bylem juz od tego czasu pare razy w trasie i wszystko jest ok.