Strona 2 z 2

: pn wrz 15, 2008 08:16
autor: Sztomel
tkowal pisze:Co zauważyłem jeszcze to, że skręcając w lewo na gazie, stuki ustają, a jak puszczę gaz lub jadę na luzie to ostro wali. Gdyby to był przegub to odzywałby się właśnie przy skręcie i na gazie.
No to muszę Ci powiedzieć, że mam teraz to samo, tyle że u mnie stuka przy skręcaniu w prawo a zatem mam uszkodzony przegub zewnętrzny lewy i właśnie tak jak Ty, jadąc w zakręcie w prawo jak dodam gazu tak aby obroty oscylowały w granicy 1300-1400 RPM to stukanie zanika prawie do zera ale wystarczy, że puszczę gaz lub dodam go więcej i już znowu przegub zaczyna stukać. W tym tygodniu go wymienię bo wybieram się w październiku w dłuższą trasę i nie mam zamiaru wymieniać przegubu gdzieś na poboczu nocą na zadupiu. Nie czekajcie na moją odpowiedź czy był to przegub powodem tych stuków czy nie bo już teraz wiem, że to wina lewego zewnętrznego przegubu - nie przeczucie a doświaczenie (nie raz miałem już przegub w obecnym i poprzednich autach na rozsypce i znam ten dźwięk)

: pn wrz 15, 2008 09:04
autor: szopa78
Witam
Warto byłoby też zainteresować się stanem łożysk kolumny McPersona bo tam sobie też lubi postukać (jak są zużyte oczywiście) a zdjagnozować tą usterkę wcale nie jest tak łatwo tym bardziej że kumatych mechaników jak na lekarstwo. Sam wymieniłem całe zawieszenie z przodu zanim wyszło na jaw, że to właśnie to łożysko stuka. Nie twierdzę, że to taki problem bo u kolegi faktycznie chyba to przegub ale zerknąć warto.

: czw wrz 18, 2008 01:13
autor: grzybsi
heh jednak coraz bardziej moja sytuacja mnie zaskakuje...wymieniłem przegub zewnetrzny i dalej to samo wystepuje :/..a łożysko mcpersona da sie jakoś kupic osobno?czy trzeba całego kupowac?

: pn wrz 22, 2008 16:26
autor: mrEd
grzybsi, a łożyska w zwrotnicy nie mają luzów???!!!!, co do łożyska mcPersona to da się je kupić osobno ale wątpię żeby to było przyczyną ...ale nie daję głowy:)

: pn wrz 22, 2008 22:42
autor: grzybsi
możesz raźniej>??? jestem laikiem w tym temacie..to przy piaście jest>?

: pn wrz 22, 2008 23:33
autor: mrEd
nooo..... łóżsko koła :grin: może ma luzik i przy skręcie na maxa przy obciążeniu coś chrupie, ....ale sprawdz to zanim będziesz wymieniał

: wt wrz 23, 2008 16:08
autor: grzybsi
no łożysko wymieniałem...ale nieorginalne wsadziłem....niedługo jade do serwisu ...to napewno mi zdiagnozują co to może być

stuki

: wt wrz 30, 2008 21:05
autor: Holiii
witam mam podobny problem jak wy i walczę z nim już od 3 miesięcy na pierwszy ogień poszło łożysko zostało wymienione po zdjęciu starego okazało sie ze jest całkiem niezłe no ale z uwagi na fakt posiadania nowego wymieniłem i co żadnej różnicy stuki przy mocnym zakręcie w prawo występuje nadal. No wiec rozebrałem przegub cały zewnętrzny i bez uwag oczywiście zostały wymienione gumy wąchaczy sworzeń kierownicy oraz drążek i nic stuk i buczenie dalej jest. ostatnio sprawdziłem przegub wewnętrzny gdyż mam wrażenie iz dziwek wydobywa sie z mechanizmu różnicowego no i chwytam żadnych luzów na łożysku ani przegubie nie było ale ujawniłem brak smaru pod gumą przegubu wewnętrznego po wcisnienciu połowy smarownicy na jeździe próbnej stukot ustał ale buczenie niestety nadal jest gdzieś czytałem ze takie dźwięki wydobywać sie mogą z mechanizmu różnicowego wiec zostaje sprawdzić teraz mi jego

: śr paź 01, 2008 01:00
autor: xperl
grzybsi pisze:to oczywiste ze przegub zewnetrzny..co do mechaników to jeden lepszy od drugiego jest...każdy chce kase za robocizne wziąść..i tak było w moim przypadku u 4 byłem i każdy mówił ze stukanie u mnie przy prawo skrece to wina tuleji wachaczy..i co sie okazuje?tuleje wymienione a problem dalej wystepuje..
u mnie wlasnie tuleje wachaczy okazaly sie przyczyna, dziwne bo niecaly rok temu byly wymieniane... po dokreceniu sroby stukania prawie nie bylo... teraz przynajmniej wiem co wymienic... pozdro!

: śr paź 01, 2008 07:42
autor: silversideup
Witam raz jeszcze, doszedłem w końcu do tego co było przyczyną stukania w prawym kole przy skręcaniu w lewo, w moim aucie. Okazało się, że winę za taki stan rzeczy ponosi sworzeń łącznika, którym piasta koła jest przymocowana do wahacza. Nie wiem jak to się fachowo nazywa, w każdym razie kolega mechanik, który mi to naprawił mówił o "dolnej gałce". Po wymianie w/w elementu (na wszelki wypadek wymieniłem od razu obydwa te łączniki) wszystko wróciło do normy i z zawieszenia już nie wydobywają się żadne podejrzane dźwięki. Mam nadzieje, że się komuś ta informacja przyda. Pozdrawiam.