: ndz cze 15, 2008 22:17
To prawda. Skoro z dnia na dzień to tak jak wcześniej ustaliliśmy- będzie to sonda lub felerne paliwo. ![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Sonda lambda jest wykonana z ceramicznego stopu platyny i cyrkonu w ten sposów że po rozgrzaniu jej do 300 stopni celsujsza różnica steżenia tlenu pomiedzy otoczeniem a komorą wypełnioną spalinami jej elektrody potrafią wytworzyc napiecie do 1V (w dużym uproszczeniu). Sondy lambda w ogólnej klasyfikacji dzieli się na takie z 1 kabelkiem (szerokopasmowe) i z 3 lub 4 kabelkami (selektywne- z podgrzewaczem).lukasfenix pisze:Tak, wkłuwaj się w kabel, nie rozpinaj wtyczek bo wtedy zerwane jest połączenie miedzy ECU a Lambdą. Inaczej nie sprawdzisz jaki leci sygnał( ile V ) od sądy lambda.
[ Dodano: 15 Cze 2008 21:31 ]
Jednak jeśli chcesz wypiąć wtykę to podpinaj się pod sondę!! nie pod przewód. sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu.
jedni mówią że od 0,2 do 1V u znajomego wskazuje od 0,1 do 1V na nowej NGK.