Strona 2 z 2

: pt cze 24, 2005 17:43
autor: igor002
rozebrałem pól auta:) cały rozrzad posprawdzałem ustawiałem gmp itp, teraz po złozeniu wydaje sie być o niebo równiejszy od tego co było, a jest na 100% dobrze rozrząd juz ustawiony, jedynie co to troche jeszcze mi falują te ogroty, tak w granicach +/-50obr.

dzieki za wszelakie pomocne informacje:)

: pt cze 24, 2005 23:57
autor: speede
czy podczas ustawiania paska rorzadu patrzycie na znak na kole zamachowym?? bo podobno tam jest. Mam III silnik abd, i nie wiem jak ustawic gorny martwy punkt, jak ustawilem na znak na kole zamachowym to tlok nie jest wysuniety do konca!! brakuje mu z 10 mm. Sa jeszcze znaki na kole pasowym i na kole rozrzadu i nie wiem po chyba mam tez pasek przesuniety o 1 zabek. dzieki :)

: sob cze 25, 2005 11:43
autor: igor002
ja najpierw ustawiłem wszystko bez zedjmowania paska zeby sprawdić, i u mnie wychodzi ze po ustawieniu wszystkiego dobrze tak jak na znakach na kole zamachowym obudowa pokazuje miedzy takim cyckiem wystajacym, a miedzy taka jakby nawiercona kropką. ten wystajacy cycek to z tego co sie orientuje to gmp, ale za cholere nie jest idealnie równo jak ustawiam na znaki na kole pasowym wału korbowego wałku rozrządu itp.

: pn cze 27, 2005 10:34
autor: czyś
rozebrałem pól auta:) cały rozrzad posprawdzałem ustawiałem gmp itp, teraz po złozeniu wydaje sie być o niebo równiejszy od tego co było, a jest na 100% dobrze rozrząd juz ustawiony, jedynie co to troche jeszcze mi falują te ogroty, tak w granicach +/-50obr.

A teraz pora na ustawienie zapłonu. W 1.6 PN - o ile się nie mylę w MK2 jest b. podobny do 1.8 RP/ABS/AAM - aparat zapłonowy jest napędzany z wałka pośredniego. Przy jakielkolwiek ingerencji w rozrząd, tzn. pasek, koła, napinacz (nawet wymianie paska) zalecane jest ustawienie zapłonu (zmienia się nieco wzajemne położenie kół, zwłaszcza, jeżeli miałeś przesunięcie)[/i]

: pn cze 27, 2005 12:21
autor: mihau
W moim tdi jak cos spie... przy wymianie rozrzadu mialem klopot z odpalaniem. Rano zapalal jak mlockarnia i jak zaj... chmure dymu to nie widzialem osob stojacych za samochodem.
Auto pojechalo do poprawki i na szczescie jest ok.
A glupi mechanik mowi, że po wymianie rozrzadu to tak jest... mowi, ze trzeba 2, 3 razy czasami przyjechac na poprawke... co za debil...

: pn cze 27, 2005 12:29
autor: igor002
mam do was takie pytanie apropo zapłonu
po zdjeciu obudowy rozdzielacza na palcu jest nafrezowany rowek i na dolnej obudowie rozdzielacza też. tak jak na zdjęciu ze strony http://www.szorka1.republika.pl/rozrzad.htm tam jest pokazany palec rozdzielacza i na obudowie rozdzielacza taki frez.

Pytanie moje jest takie, czy jak obruce tak zeby ten frez był o 18stopni przesunięty w lewo(według kontomierza) to to odpowiada wyprzedzeniu zapłonu o 18 stopnii?? czy musze jechac i ustawiać według lampy?
bede wdzieczny za informacje, i prosze sie nieśmiać jeżeli palnełem głupstwo bo sie na zapłonie zabardzo nieznam.

: pn cze 27, 2005 13:09
autor: czyś
:panna: lampa.... lampa.... lampa.... :panna:

: pn cze 27, 2005 13:41
autor: igor002
tak myslalem, tylko łudziłem sie ze jest też inny "domowy sposób:)

: pt wrz 12, 2008 13:52
autor: slawek3710
Mam również klopoty z obrotami w silnikuPN1.6.po tym jak nawalil mi silnik krokowy mechanik wmontowal mi jakis czeski gaznik.Auto przebiera na wolnych obrotach pluje w rure i sie trzesie jak by nie palil na jeden gar.Wymienilem juz kopulke palec filtr pow. swiece i kable wymieniłem w zeszłym roku kompresja po 11 na gar,rozrzad ok. glowica robiona.co jeszcze musze zrobic.Gaznik jest po regeneracjiPODOBNO. HELP

: pt wrz 12, 2008 20:58
autor: MAREK 74
wymień gaźnik to chyba logiczne
daj zwykły gaźnik bez sterownika