Strona 2 z 3

: ndz cze 08, 2008 16:56
autor: sas_gti
ale olej pod ciśnieniem występuje tylko w kanałach olejowych od wyloty z pompy do miejsca wylotu np w panewce. Olej ścieka na dół pod wpływem grawitacji. Skrzynia korbowa wraz z przestrzenią głowicy jest pod ciśnieniem amtosferycznym. Pracujący tłok co prawda zaburza to ciśnienie ale od tego jest odma żeby je wyrównać do cisnienia amt. Zatem jesli odma pracuje prawdłowo to zwikeszony poziom oleju nie moze powodowac wycieków przez uszczelki przez któe normalnie by sie nie wydostawał. Takie jest moje zdanie

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 17:03 ]
Pinhead, zgadzam się Tobą , spienienie oleju w misce ? Co z tego skoro nawet jesli pompa zassałaby nieco tej piany to raczej cisnienie oleju zmaleje bo będzie w nim dodatkowe powietrze a nie zwrosnie. Poza tym przestrzen skrzyni korbowej ma polaczenia z przestrzenią głowicy. To jesdna skrzynia dlatego odma jest tylko w gowicy a nie i tu i tu.

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 17:03 ]
Lipek81, Twoje argumenty są złe :)

: ndz cze 08, 2008 17:22
autor: Lipek81
Hmm... Tak szukam w google i nie znalazłem nigdzie, żeby ktoś napisał, ze przelanie oleju nie szkodzi....

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 17:28 ]
A jeszcze tutaj sobie poczytajcie, co shell napisał oni raczej się znają na olejach)- wprawdzie chodzi o silniki motocyklowe, ale akurat w tym przypadku, to nie ma naczenia.
http://www.shell-advance.pl/cms.php?file=1

: ndz cze 08, 2008 17:34
autor: sas_gti
to nie na temat Lipek
Skoro nie uznajesz faktu (przynajmniej do teraz) iż skrzynia korbowa wraz w głowicą tworzą jedną połączoną ze sobą przestrzeń w której panuje takie samo cisnienie, i jest to cisnienie amtosferyczne to raczej nalezy Ciebie odesłać do lektrury i to podstaw budowy silników, a dopiero wtedy będą podstawy żeby dyskutować z Tobą gdzie jest olej pod cisnieniem a gdzie nie.
Czytanie folderów rekamlowych firm produkujących olej to jednak nie nalepsza metoda poznawania zasad pracy i budowy silnika.

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 17:34 ]
poza tym nikt nie napisał ze nie szkodzi tylko ze nie wplywa na wydmuchiwanie oleju przez uszczelki, a to roznica...nadmiat oleju np niszczy katalizator...

: ndz cze 08, 2008 17:47
autor: Lipek81
sas_gti pisze:Skoro nie uznajesz faktu (przynajmniej do teraz) iż skrzynia korbowa wraz w głowicą tworzą jedną połączoną ze sobą przestrzeń
- nigdzie tak nie napisałem, oczywiście, że tak jest.
sas_gti pisze:w której panuje takie samo cisnienie, i jest to cisnienie amtosferyczne
- hmm - skoro wszędzie w tej przestrzeni jest takie samo ciśnienie, to jak olej dostaje się do głowicy i rozrządu? Sam pod górę nie popłynie.... Po coś ta pompa oleju jest w tym silniku....
Reszty nie komentuję, bo to nie ma sensu....

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 17:51 ]
Mogłbym przytoczyć wiele wypowiedzi z tego i z innych forów, że przelanie oleju niszczy uszczelki, ale zamieścilem akurat ten link, ponieważ jest to wypowiedź fachowców i ludzi znających się na rzeczy. Nie jest w interesie firmy Shell pisanie o tym, czym grozi przelanie oleju - sprzedaż od tego i tak im nie wzrośnie.

: ndz cze 08, 2008 17:54
autor: sas_gti
czyzby nie napisales?
Lipek81 pisze: Jest oczywiście odma, ale ona działa jakby tylko w jednym miejscu - przy pokrywie zaworów.
z tego wynika ze uwazasz ze odma nie odpowietrza skrzyni korbowej, zatem jednka napisales. Skoro uwazasz ze odma w pokrywie nie działa na skrzynie korbową to nie mamy o czym rozmawiac...

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 17:57 ]
Lipek81 pisze:hmm - skoro wszędzie w tej przestrzeni jest takie samo ciśnienie, to jak olej dostaje się do głowicy i rozrządu? Sam pod górę nie popłynie.... Po coś ta pompa oleju jest w tym silniku....
ośmiesasz sie, to jest oczywiscte jak on sie tam dostaje i zadawaj głupich pytan. Czyli ty myslisz zatem ze olej w calym silniku jest pod cisneniem...fajnie, w misce tez, to moze zacznie tez cieknac prze uszczelke miski i delka? brawo. Otóz przestrzeń w głowicy i skrzyni korbowej w ktorej panuje cisnienie amtosferyczne (dzieki odmie) służy za obieg powrotny oleju spowrotem do miski , pod wpływem grawitacji a jest drugi obieg który służy do transportowania oleju pod cisnieniem np na panewki i to tylko w nim jest olej pod cisnieniem. NIgdzie indziej. A zwrost cisnienia oleju z powodu przelania oleju mozna miedzy bajki wlozyc. To jak w Wiśle przybywa wody to u mnie w kranie tez jest wyzsze cisnienie? Bo ja myslalem ze cisnienie wytwarza pompa a nie ilsoc wody w rzece. Ilosc wody w rzece nie ma tu nic do cisnienie w kranie a ilosc oleju w misce nie ma nic do cisnienia jakie wytwarza pompa. To klucz do zrozumieania problemu. Nie masz racji Lipek z tym ze wzrost poziomu oleju to wzrost cisnienia oleju. Tak nie jest i wytlumaczylem ci to na przykladzie wody w kranie :) pzdr Kuba

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 18:09 ]
sas_gti pisze:Lipek81 napisał/a:
hmm - skoro wszędzie w tej przestrzeni jest takie samo ciśnienie, to jak olej dostaje się do głowicy i rozrządu? Sam pod górę nie popłynie.... Po coś ta pompa oleju jest w tym silniku....
czyli w/g ciebie pompa pomuje go do gory (zgadzma sie) i rowniez pompa pompuje go spowrotem do miski? (nie zgadzam sie , to brednie) Wydajesz sie nie zrozróżniać pewnych elementarnych rzeczy jesli chodzi o smarowania silnika. Zrozum ze sa dwa obiegi i olej wraca pod wpływem grawitacji jak juz wyplynie tak gdzie ma wyplynać czyli np po nasmarowaniu panewki.

: ndz cze 08, 2008 19:16
autor: Baracus86
Dobra ale sie rozpisaliście. pytanie było skąd może lecieć a nie kto da wykład co może a co nie może. Teoria teoria a praktyka praktyka :grin: Fakt jest taki ze dużo osób stwierdziło że po przelaniu oleju wywala np. zimering (albo coś innego).a po wymianie tej części np jest wszystko dobrze i tyle. Dziękuje :grin:

: ndz cze 08, 2008 19:45
autor: Lipek81
sas_gti pisze:Czyli ty myslisz zatem ze olej w calym silniku jest pod cisneniem...fajnie, w misce tez, to moze zacznie tez cieknac prze uszczelke miski i delka?
- tak nie napisałem.
sas_gti pisze:Otóz przestrzeń w głowicy i skrzyni korbowej w ktorej panuje cisnienie amtosferyczne (dzieki odmie) służy za obieg powrotny oleju spowrotem do miski , pod wpływem grawitacji a jest drugi obieg który służy do transportowania oleju pod cisnieniem np na panewki i to tylko w nim jest olej pod cisnieniem
- oczywiście, że tak jest.
Tylko zwróć uwagę na jeden fakt - olej transportowany jest pod ciśnieniem np. do panewek - koło zewnętrznych panewek wasz uszczelnienie wału. Jeżeli ciśnienie oleju jest za duże, to może uszkodzić uszczelninie. Podobnie z uszczelką pod głowicą - olej pod ciśnieniem płynie rónież do głowicy i przelatuje przez tę uszczelkę.
sas_gti pisze:Otóz przestrzeń w głowicy i skrzyni korbowej w ktorej panuje cisnienie amtosferyczne
- tuaj nie do końca jest to prawdą, gdyż ciśnienie atmosferyczne panuje tylko w niektórych kanałach.

Pytanie tylko, czy przelanie oleju może spowodować wzrost ciśnienia oleju - w linku, który przytoczyłem, piszą, że tak.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=336878 - inni użytkownicy tego forum też twierdzą, że może cieknąć po przelaniu oleju...

: ndz cze 08, 2008 20:13
autor: Pinhead
Lipek81 pisze: Tylko zwróć uwagę na jeden fakt - olej transportowany jest pod ciśnieniem np. do panewek - koło zewnętrznych panewek wasz uszczelnienie wału. Jeżeli ciśnienie oleju jest za duże, to może uszkodzić uszczelninie. Podobnie z uszczelką pod głowicą - olej pod ciśnieniem płynie rónież do głowicy i przelatuje przez tę uszczelkę.
Tak. Jednak ciśnienie oleju jest wytwarzane tylko i wyłacznie przez pompe olejową. Nie ma ciśnienia samego z siebie, jeśli pompa olejowa nie wytworzy wyższego ciśnienia to z kapelusza się ono nie wyczaruje.

: ndz cze 08, 2008 20:17
autor: Lipek81
Oczywiście, dlatego piszę dalej -
Lipek81 pisze:Pytanie tylko, czy przelanie oleju może spowodować wzrost ciśnienia oleju - w linku, który przytoczyłem, piszą, że tak.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=336878 - inni użytkownicy tego forum też twierdzą, że może cieknąć po przelaniu oleju...
Nie jest wyjaśniona przyczyna postawannia wyższego ciśnienia, ja sam jej też nie znam, ale fakt jest taki, że uszczelki wywala.

: ndz cze 08, 2008 21:18
autor: Paweł Marek
Dołącze się do tej żarliwej dyskusji. I myślę tak.
Pompa nie wytwarza wyższego ciśnienia od przelania oleju - to jasne.
Korbowody które przywalają w za wysoko nalany olej muszą coś jednak złego zrobić.
Pewnie rozbryzgiwany w dużych ilościach olej chwilowo może zmniejszyć drożność kanału odmy (kanałów jeśli jest też otwór odmy z przodu w bloku), wtedy ciśnienie gazów w skrzyni i pod pokrywą zaworów musi wzrosnąć. I stąd wycieki. Tak to widzę. A właściwie jestem o tym przekonany.

: wt cze 10, 2008 14:54
autor: alepka
Oj nie wiedziałem,że się rozpęta taka dyskusja. Ale do rzeczy. Przyczyną wyrzucania oleju była ZATKANA ODMA. kiedyś dawno dawno pękł mi wąż od odmy i strasznie śmierdziało spalinami w aucie. jakoś to było że byłem w trasie czy jakoś tak znalazłem jakiś pierwszy lepszy warsztat. gość znalazł przyczynę zapachu spalin ale nie miał takiego węża mnie się spieszyło więc powiedział że coś wymyśli. I wymyślił tak, że połączył rurę od odmy z inną rurą o mniejszej średnicy (tak wsztukował w miejsce tej pękniętej, którą wyciął). końce tej cieńszej owiną izolacją żeby weszło na wcisk I TO WŁAŚNIE TA IZOLACJA SPADŁA DO ŚRODKA i zatkała odmę.no i olej wywalało prawdopodobnie trochę przez bagnet a trochę nie wiadomo gdzie bo cały silnik był po prawej stronie równo zafajdany. W każdym razie po odetkaniu odmy wszystko wróciło do normy. Mam tylko nadzieję, że nic się przez ten czas nie stało.pożyjemy zobaczymy....
dzięki wszystkim za sugestie.A i dyskusja na temat wpływu ilości oleju na jego ciśnienie też niczego sobie.... :grin: :grin: :grin: :grin:

: wt cze 10, 2008 17:07
autor: sas_gti
haha czyli jednak ODMA!!
to teraz niech lipek przeczyta sobie akapit w którym pisałem ze
sas_gti pisze: Zatem jesli odma pracuje prawdłowo to zwikeszony poziom oleju nie moze powodowac wycieków przez uszczelki przez któe normalnie by sie nie wydostawał. Takie jest moje zdanie

: wt cze 10, 2008 23:13
autor: Lipek81
sas_gti, to, że przyczyną wycieku oleju u kolegi alepka była zatkana odma nie zaprzecza temu, o czym tu dyskutujemy - czyli, że jeżeli w silniku jest za dużo oleju, to może - lub - Twoim zdaniem - nie może - rozszczelnić silnik.
Z resztą wydaje mi się, że PawełMarek dość jasno to wytłumaczył.

: śr cze 11, 2008 00:00
autor: Pinhead
Czy sam olej może zmniejszyć drożność odmy na tyle aby odma przestałą spełniać swoje zadanie ? Według mnie nie. Olej rozbryzgiwany przez korbowody tworzy mgłe olejową która może się osadzać ale nie bardzo widze możliwość zatkania rurki o średnicy ponad 1cm przez olej który jest cieczą.