Filtr przeciwpyłkowy w MK2 od MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Olafejs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 19:54
Lokalizacja: Rokietnica
Kontakt:

Post autor: Olafejs » czw maja 29, 2008 18:21

A według hans pries ?? Jaki jest numer katalogowy ??


[size=200][color=red][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129737/]Mój Golfik MK2 1.6 4Rally[/url][/color][/size]

[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

gailbraith

Post autor: gailbraith » czw maja 29, 2008 18:21

Numery według ASO to są numery podstawki, według Filtrona to numer filtra, sorry nie dopisałem wyżej.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: superkasztan » śr paź 14, 2009 09:58

Witam

Założył ktoś może podstawę filtra przeciwpyłkowego z mk3 do mk2??
Dużo z tym może być rzeźby??
w oryginale w serwisie kosztuje ok 60 PLN
a oryginał do mk2 wiadomo, nie do dostania :chytry:

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr paź 14, 2009 10:16

Proszę was zlitujcie się!!!! Superkasztan, po co chcesz pasować filtr przeciwpyłowy z MK3 do MK2, powiedzmy że masz w mk2 samą siatkę bez tej całej waty filtrującej.
filtr ten spełnia tylko jedną rolę: zapobiec przedostaniu się do turbinki zasysającej oraz wentylacji wewnętrznej auta większym pyłkom takim jak sadza i jakieś małe listki. ja sobie zrobiłem ów filtr z filtra papierowego stosowanego w okapach kuchennych i spełnia swe zadanie w 100%. Fakt faktem jest to filtr papierowy z paskami węgla aktywnego, ale innego filtra nie dostałem.
A z tego co kojaże to MkIII maja obudowę filtra przykręcaną na 2 śruby a w MkII jest na zastrzask i taką metalową blaszkę (zawleczke)
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 10:25 przez reanimat, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr paź 14, 2009 10:57

świetnie to tego celu służy także filtr z odkurzaczy :D



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

filtr

Post autor: superkasztan » śr paź 14, 2009 11:32

Witam

rozumiem że można sobie "jakoś" poradzić z tym problemem, wszelka inwencja twórcza wskazana. Jednak jeżeli można bez problemu wrzucić tą podbudowę z mk3, wycinając wystające trzpienie i wstawiając śrub, przez wcześniej wywiercone otwory. To czemu tego nie wykorzystać. Ta część w serwisie kosztuje ok 60 zł plus uszczelka i filtr. I mamy wtedy praktyczne rozwiązanie, bez lepienia czy drutowania, po prostu kupujemy filtr i wkładamy. Jest prawie jak fabryka :helm: i nawet na ori tajlach :D

Tylko czy otwór pasuje????

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr paź 14, 2009 13:32

powiedziałem jak rozwiązałem u siebie problem z filtrem przeciwpyłowym i nie jest tak że to kleje tylko wkładam filtr, i zamykam klapkę cała filozofia i na dodatek tanim kosztem



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

filtr

Post autor: superkasztan » śr paź 14, 2009 13:39

To przepraszam źle zrozumiałem, oczywiście chodzi o to by syf nie leciał do środka.
Jeżeli Twoje rozwiązanie jest praktyczne i skuteczne, to zapodaj jakieś fotosy. Chętnie to zobaczę. Oczywiście najbardziej chciałbym mieć ori, ale przede wszystkim chodzi o to by na leciał pył do środka.

pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr paź 14, 2009 14:02

fotek niestety nie mam ale powiem Ci jak to zrobiłem.
Otóż obudowa filtra wygląda mniej więcej tak:
Obrazek
na nią z kolei przychodzi kratka plastikowa mocująca filtr
Obrazek do podstawki, która jest przymocowana do karoserii zamiast wydawać pieniądze za oryginalny filtr (ok 50zł), można kupić za 30zł filtr do okapów kuchennych, przyciąć na wymiar kratki mocującej i zatrzasnąć kratkę.
koniec filozofii rozwiązanie tanie skuteczne, a i filtr starcza na długo bo za tą kwotę kupisz filtr, który zmienisz ok 3 razy, a wiadomo filtra przeciwpyłowego nie wymienia się raz na miesiąc



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr paź 14, 2009 14:10

superkasztan, poproś mamę/ dziewczynę/ narzeczoną/ żonż albo kup w tesco rajstope damską. Rozwiązanie najtańsze i wbrew pozorom skuteczne. lub załóż filtr z odkurzacz okapu tak jak piszą koledzy. Ewentualnie zainwestuj w siatkę na maskę ori z mk2, ale ona tylko "grubsze" odgrodzi, niemniej można pod nią zapiąć drobniejszą.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

filtry pyłki itp

Post autor: superkasztan » śr paź 14, 2009 14:11

Dzięki za foty,
ale teraz wydaje mi się że nie zrozumieliśmy.
Ja nie mam podstawy pod filtr przeciwpyłkowy.
Rozumiem że Ty tłumaczysz regeneracje samego filtra. Chyba że ja Cię teraz źle zrozumiałem.
Najchętniej zobaczył bym foto Twojego rozwiązania.

Pozdro


Somewhere in Nowhere

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr paź 14, 2009 14:13

superkasztan, poproś mamę/ dziewczynę/ narzeczoną/ żonż albo kup w tesco rajstope damską. Rozwiązanie najtańsze i wbrew pozorom skuteczne. lub załóż filtr z odkurzacz okapu tak jak piszą koledzy. Ewentualnie zainwestuj w siatkę na maskę ori z mk2, ale ona tylko "grubsze" odgrodzi, niemniej można pod nią zapiąć drobniejszą.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr paź 14, 2009 14:22

spoko nie pękaj nie masz podstawy filtra ale masz pewnie zapięcie, które jest przymocowane do karoserii prawda? ba tak się składa że ja tej podstawy też nie mam, z karoserii wystaje mi jeden pin, o który zahacza się ten "koszyk" mocujący filtr, między niego a karoserię włożyłem filtr, który uprzednio wyciąłem, ważne by filtr nie wpadł w turbinę bo jak się turbinka zasysająca powietrze zakleszczy to może silniczek przepalić. z resztą stary, teraz auto mam u mechanika, w przyszłym tygodniu porobie zdjęcia jak to zrobiłem i wkleje



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

etc

Post autor: superkasztan » śr paź 14, 2009 15:59

No więc ja właśnie nie chcę robić czegoś w stylu rajtuzy i pończoszki :P

Jeżeli dobrze rozumiem to wtykasz wkład filtru pomiędzy bolce mocowania kratki nawiewu, ale jak to jest zabezpieczone przed wodą, która tamtędy płynie ??

Chodzi o możliwie dobre rozwiązanie, jak się jedzie to do auta wpada cały kurz unoszący się na drodze, więc potrzebny jest dobry filtr, jednocześnie nie tłumiący zbyt mocno przepływu powietrza. A jeżeli filtr zamoknie, to przepływ przez niego się zmniejsza, więc musi być zabezpieczony przed zalaniem.

Pozdro


Somewhere in Nowhere

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 372 gości