Strona 2 z 2

: śr cze 04, 2008 13:32
autor: boxer.21
Jak ktoś zechciał by jeszcze odpowiedzieć na pare głupich pytań to chętnie je zadam :) :

Droga hamowania hamulce zimne 38m po rozgrzaniu 3m dłuzsza? W samochodach seryjnych np. to sa dane z jakiegoś tam fokusa. Generalnie po rozgrzanu droga wzrasta.

Mam zamiar zakupić tarcze brembo oro 09.7010.96 310zł sztuka + klocki ATE z serii Powerpad 13.0463-71222 za 481 zł komplet ( niestety na dzień dzisiejszy nikt nie miał w sprzedarzy ferodo fds 1463) :(

Teraz słysze zeby to hamowało trzeba tarcze rozgrzać? Skoro tak to po kiego wała je wentylować i nawiercać żeby szybciej ostygły, skoro hamują dobrze jak sa nagrzane?? Jak to ma się do zwykłych tarcz gdzie jest odwrotnie?

Czy taki zestaw nie będzie się ścierał zabardzo i brudził felg? W golfie miałem bremba nacinane + ferodo premium i strasznie to brudziło.

Zastanawiam się nad tarczami nacinanymi ate 300zł taniej na 2 sztukach ????

Pytania moze głupie ale kto nie pyta jest głupi całe życie.

: śr cze 04, 2008 14:10
autor: greg
boxer.21 pisze:Droga hamowania hamulce zimne 38m po rozgrzaniu 3m dłuższa? W samochodach seryjnych np. to sa dane z jakiegoś tam fokusa. Generalnie po rozgrzaniu droga wzrasta.
zgadza sie w seryjnych tak może być - rozgrzewają się tarcze - zmniejsza sie skuteczność - odwrotnie niż w tarczach wyczynowych - z tego też względu producent w mocniejszych modelach daje większe tarcze + wentylowane są + wielotłoczkowe
Teraz tak efektywność hamownai zależy wieć od tego jaki typ tarcz - dajmuy na to - zwykłe - hamownaie na zimnych ok - rozgrzejesz - zaczynaja sie rozszerzać - + spiekać klocek - spada efektywnosć
lepsza wersja - zimne tarcze + klocki - hamowanie średnie bo klocek i tarcze najlepszy opór (tarcie) mają przy wyższej temp ale.. nie można doprowadzić do przegrzania bo znowu spiekanie + zagotowanie płynu

[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 2:11 pm ]
teraz jeszcze zaciski wielotłoczkowe - z większą siłą i równo dociskają wtedy klocki do tarczy co = lepsze hamowanie = większe zagrzanie = potrzeba lepszych materiałów (klocek + tarcza)

: pt cze 13, 2008 13:50
autor: boxer.21
Tarcze brembo oro 09.7010.96 nawiercane kupiem w www.sklepmoto.pl cena 310zł sztuka ( nawet do 500zł w sklepach za te tarcze proponowali), Natomiast klocki ferrodo fds 1463 udało mi sie dostac w firmie www.rallyshop.pl za 499zł.

: pt cze 13, 2008 15:38
autor: Fahoo
tak na prawde do cywila to zwykle tarcze dobrej marki ATE lub Brembo i dobry firmowy klocek
nacinana tarcza i sportowy klocek czyli w miare miękki- bedzie strasznie pylił ale dobrze hamował coś za coś :bigok: