Strona 2 z 3

: wt maja 20, 2008 10:40
autor: Michau
no nie powinien :helm:

: wt maja 20, 2008 11:09
autor: ppoll27
jak się da to zmień uszczelki - do zdrowego VW leje się półsyntetyk :chytry:

: wt maja 20, 2008 11:39
autor: Brzechu
Pytam bo chce nim troche pojezdzic. Jak go kupilem jezdzil dobrze, wymienilem olej i wlalem polsyntetyk, zaczeły sie problemy z braniem oleju i znalazlem wlepe ze wczesniej byl wlany minerał :grrr: Wiec teraz robie remont bo albo zle przeszedł tą zmiane albo ktos jeszcze dodatkowo wlal jakiegos doktora czy inny szajs ktory wylecial wraz ze spuszczeniem starego oleju.

: wt maja 20, 2008 11:51
autor: chosen
Brzechu, to ja moze powiem tak, poszukaj w szukajce bo juz nie mam siły.

: wt maja 20, 2008 12:34
autor: Michau
jak jeździł ileś tam czasu na minerale a potem miałeś problem z półsyntetykiem to wlej mineral, pilnuj zmiany co 10tys i po sprawie :helm:

: śr maja 21, 2008 11:46
autor: ppoll27
Brzechu pisze:Pytam bo chce nim troche pojezdzic. Jak go kupilem jezdzil dobrze, wymienilem olej i wlalem polsyntetyk, zaczeły sie problemy z braniem oleju i znalazlem wlepe ze wczesniej byl wlany minerał :grrr: Wiec teraz robie remont bo albo zle przeszedł tą zmiane albo ktos jeszcze dodatkowo wlal jakiegos doktora czy inny szajs ktory wylecial wraz ze spuszczeniem starego oleju.
i dobrze że robisz remont - po remoncie będzie wszystko OK więc śmiało lej półsyntetyk - jakbyś wlał dobry mineralny to też by pociekło tylko wolniej, silnik VAG z lat 80-90tych w dobrym stanie spokojnie radzi sobie z półsyntetykiem i nie powinno być potrzeby dolewania go między wymianami, co więcej taki rodzaj oleju jest zalecany do aut z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych czyli VW bodajże od 1985 ...

: śr maja 21, 2008 12:20
autor: oldstaszek
Moje spojrzenie:
Dłubię w autkach od paru dziesiątków lat.
Jak dla siebie-wymiana pierścieni tłokowych.Warunek że tuleje są OK i tłoki nie powybijane na rowkach tj.luz poprzeczny pierścieni w rowku nie przekracza 0,05 mm.
Robię - na syntetyku/semisyntetyku/mineralnym ok.3kkm i wymieniam - pierwsze przetarcie.
Pokazał czy podbiera olej tj.malejąco z przebiegiem(dotarcie).Jeżeli jest wszystko na bdb to daję syntetyk + xado.Co 70kkm powtórka z xado i nie myślę o zużyciu silnika.Uszczelnienia i tak "padają" ze starości - wymieniam i to wszystko. :pub:

: śr maja 21, 2008 13:24
autor: chosen
oldstaszek, jak dobrze posłuchać mądrego

: śr maja 21, 2008 20:59
autor: plazma
a j apowiem Ci tak przy ostatniej wymianie oleju mialem 230000 km zastanawiałem sie czy zmienić z minerala na półsyntetyk, i pomyślałem sobie tak minerala mi nie brał oni grama wiec może wleje i wlałem castrol magnatec 10w40 teraz mam przebieg 242000 km olej wymieniłem po jakichś 12000 troche dużo ale pomiędzy wymianami nie dolałem ani grama, nie musiałem. Więc tak jak piszą poprzednicy jeśli silnik zdrowy to lej bez obaw zawsze możesz zmienić :)

: czw maja 22, 2008 18:40
autor: Brzechu
Odebralem wczoraj auto, chodzi ładnie, nie kopci juz z wlewu ojelu, pracuje jakby troche ciszej, lepiej sie zbiera.
Został wlany poł-syntetyk 10w40.

Bede teraz obserwowal bagnet ale powinno byc ok.
Pierwsza wymiane oleju zrobic normalnie co 10,000 czy szybciej?

: czw maja 22, 2008 19:23
autor: plazma
wydaje mi sie że lepiej wcześniej

: czw maja 22, 2008 20:21
autor: grandi
Ja bym zrobił po 7 tyś , jeździj na półsyntyku , najgożej to ci wypłuka usczelke pod pokrywa zaworów albo misce , ale nie myślę żeby tak się stało , wiadomo oleju może troche ubywać ale jeżeli chcesz żeby popychacze itd długo jeździły to go nie zmieniaj
kolega ma G2 TD ma z 3000 tys i 15w40

: czw maja 22, 2008 20:29
autor: lipskikrk
ja bym panu proponował castrol edge pól :helm: syntetyka

: czw maja 22, 2008 21:32
autor: Brzechu
Jak wypłuka jak uszczelki pod pokrywa, miski i pod glowica sa nowe?