Strona 2 z 3

: czw maja 15, 2008 17:17
autor: Sztomel
Ryś Stepowy pisze:Świece mają kolor prawidłowy tj. jasnoszary
koledzy, wydaje mi się (ale mogę się mylić), że jasnoszary kolor świec świadczy o ich złej wartości cieplnej - taki kolor wskazuje na ich przegrzewanie,
wg mnie ich kolor powinien być ceglasty, co sądzicie ?

: czw maja 15, 2008 19:53
autor: Ryś Stepowy
mlodyb pisze:szukaj wyny w elektryce
No właśnie mi też to wygląda na elektrykę, ale sprawdzałem juz wszystko.
1. Świece kilka razy - po wymianie poprawa na 1500-2000km
2. Kable kilka razy w tym 2 nowe komplety zero poprawy
3. Moduł Halla - ciągle to samo
4. Cewka, bez zmian
5. Kostka stacyjki - bez zmian
6. Moduł zapłonowy - bez zmian
Zaczynam mieć podejrzenia o kopułke lub palec ze mają jakieś wady mimo że wymieniałem całkiem niedawno na BERU

O co kaman? :grrr:

: czw maja 15, 2008 23:42
autor: jhosef
Sztomel pisze:koledzy, wydaje mi się (ale mogę się mylić), że jasnoszary kolor świec świadczy o ich złej wartości cieplnej - taki kolor wskazuje na ich przegrzewanie,
wg mnie ich kolor powinien być ceglasty, co sądzicie ?
Zaczerpnąłemwiedzy ksiązkowej, konkretnie "Świece zapłonowe" autorstwa Krzysztofa Trzeciaka, w której pisze że kolor jasnoszary jest prawidłowym kolorem. Tak samo jak odcienie brązu.

Chyba żąe jest prawie biały i szklisty na stożku izolatora co śiwadczy o przegrzewaniu się swiecy, przy dodatkowo natopionych elektrodach oraz ew niebieskawymi śladami na korpusie.

: czw maja 15, 2008 23:44
autor: Cefaloid
Porównaj stan świec z tym dokumentem:

http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark ... talog.html

Może to Ci coś podpowie ??

: pt maja 16, 2008 07:26
autor: Ryś Stepowy
Zgodnie z tym co podał Cefaloid 3 świece kwalifikują się jako 14, 19 lub 23 więc zgodnie z dokumentem ok, jedna ma korozje nie dużo ale ma. Wymienie jescze palec i kopułkę jak to nic nie da to chyba pojade na przejażdzke do pobliskiego kamieniołomu skąd wróce spacerem paląc mocnego papierosa.

: pt maja 16, 2008 10:56
autor: jhosef
Nr 23 to przegrzewająca się chyba z tego co zrozumiałem. I to by się zgadzało co podaje moja książka.

A powody:
- zbyt uboga mieszanka
- zbyt wczesny zapłon
- nieszczelność świecy
- niewłaściwa wartość cieplna świecy
- przegrzewanie się silnika - zbyt niski poziom oleju, paliwo w oleju, ograniczone chłodzenie
- zbyt niska liczba oknanowa paliwa
- sportowa jazda na dłuższych odcinkach

: pt maja 16, 2008 21:04
autor: Ryś Stepowy
Znalazłem jeszcze jeden cwancyk :food: iskra jest baaardzo słaba tzn. nie jest to jednorodna iskra koloru jasnego-lekko niebieskiego tylko czerwona bardzo słaba iskierka rozdzielająca się na kilka "piorunków" czyżby cewka?

: pt maja 16, 2008 21:52
autor: szopek87
ale tona wszystkich czy tylko jednym???

: sob maja 17, 2008 07:35
autor: Ryś Stepowy
Na wszystkich świecach ta iskra jest licha, doraźnie zmniejszyłem odstęp między elektrodami i jest ciut lepiej ale nie wiem czemu iskra jest taka słaba i ma kolor czerwony. Spróbuje jeszcze raz cewkę podmienić. Chyba że mam 2 cewki uwalone.

: sob maja 17, 2008 12:55
autor: szopek87
a ten palec rozdzielacza masz dobry???

: sob maja 17, 2008 13:43
autor: Ryś Stepowy
Podmieniałem palec i kopułke z zapasu, dalej to samo :grrr: Pomierzyłem obie cewki i mają: ta co jest w aucie uzwojenie pierwotne 1,3 Ohm, wtórne 3,17 kOhm, Zapasowa 1,5 Ohm i 3,18 kOhm. Zreztą podmieniałem je już też i bez zmian. Mierzyłem też napięcie na cewce przy urychomionym silniku (oczywiście uzwojenie pierwotne) i jest 13,86 V na aku 14,11 V. Sciągnęłem przewód od cewki do kopułki położyłem ok 1 cm od masy i iskra jest ale czerwona i "dziwna". Chyba skapituluje i pojade do elektryka.

: sob maja 17, 2008 13:58
autor: Sztomel
czy przy cewce nie ma kondensatora jak np. w "maluchu" bo jak jest słaba iskra to może to być jego wina.

: sob maja 17, 2008 14:05
autor: jhosef
Kondensator jest tylko w klasycznych stykowych zapłonach. Autor tematu ma tranzystorowy z tego co zauważyłem.

: sob maja 17, 2008 14:06
autor: Ryś Stepowy
Nie ma kondensatora, ale wszędzie szukam i okazuje się ze chyba obie cewki mają za dużą oporność obwodu pierwotnego. Cewka jest z zieloną etykietą jak ma ktoś dane jak powinny kształtować sie oporności to będę wdzięczny.